היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקפיטליזם האמריקאי בסרטי הוליווד

עבודה מס' 066611

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מוצגת תרבות הקפיטליזם האמריקאי בסרט המלחמה "שלושה מלכים" ומה משתמע מכך?

4,102 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אחד מתחומי העניין של חוקרים בתחום התקשורת הוא הקשר בין קפיטליזם לתעמולה אמריקאית, שנראה שמאז ומעולם הלכו יחד. אך בל נשכח את "מסיבת התה של בוסטון" ב-1773, בו אזרחים אמריקאים מרדו בתאגיד התה הבריטי הגדול, הכירו בכוחם כאזרחים ונהפכו חשדנים מאוד כלפי תאגידים. חשדנות זו לא החזיקה הרבה זמן, חוקרים מעריכים כי נקודת המפנה הייתה במלחמת האזרחים ואפילו הנשיא אברהם לינקולן, זמן קצר לפני מותו, חזה צרות צרורות מכוחו של הקפיטליזם ההולך וגדל.
בין החוקרים הרבים בתחום היה זה דווקא אריך פרום (1956) הפסיכואנליטיקן שניסח זאת יפה כשאמר, כי הקפיטליזם המודרני זקוק לאנשים שישתפו פעולה בשקט ובמספרים גדולים, שרוצים לצרוך יותר ויותר, שטעמיהם רגילים ואפשר לחזותם ולהשפיע עליהם בקלות. הוא זקוק לבני אדם שמרגישים חופשיים ועצמאיים, לא כפופים לשום מרות או עיקרון או מצפון - ועם זאת מוכנים להיות נשלטים, לעשות את המצופה מהם, להשתלב במנגנון החברתי בלי שום חיכוך, שאפשר להנחותם בלי כוח, להנהיגם בלי מנהיג, לדרבנם בלי מטרה- חוץ מהמטרה להצליח, לנוע, לתפקד, להתקדם.
התעמולה האמריקאית מזוהה עם המונח אמריקניזם. המונח 'אמריקניזם' נטבע לראשונה על-ידי ההיסטוריון והוגה הדעות הצרפתי אלקסיס דה-טוקוויל בשנת 1831. אמריקניזם (Americanism) או אקספציונאליזם אמריקני (American Exceptionalism) הוא מכלול התכונות התרבותיות, החברתיות והכלכליות המייחדות את ארצות הברית של אמריקה ואת תושביה משאר אומות העולם. בניגוד לתיאוריה האימפריאליסטית, המזהה את ארצות הברית כאימפריה המנסה באופן אקטיבי להתפשט ולהרחיב את תחומי שליטתה, מספק המונח אמריקניזם הסבר אלטרנטיבי להגמוניה האמריקנית העולמית שאפיינה את המאה ה-20 והגיעה לשיאה עם תום המלחמה הקרה (ויקיפדיה http://he.wikipedia.org). התעמולה האמריקאית לאחר שהגיעה ליעדה, משפיעה על התרבות אותה היא פוגשת ושם היא נשמרת בעזרת ידידתה הקרויה "קונפורמיות".
בסרט "שלושה מלכים" מלחמת המפרץ מוצגת באופן אשר מגחך אותה, ובא לחשוף את כל האינטרסים של ארה"ב במלחמה הזו. סרט זה הוא סרט מחאה מובהק ולדעתי אפקטיבי בדיוק כמו הסרט "להציל את טוראי ראיין", כיוון ששניהם מציגים את האבסורד של המלחמה המעמיד בסכנה את חייהם של החיילים.

שיטת המחקר בה בחרתי היא ניתוח טקסטים- ניתוח סמיוטי.

תוכן העניינים:
הקדמה אישית
מבוא
שיטת המחקר
שאלת המחקר
מתודולוגית המחקר
רקע היסטורי
סקירה ספרותית
ניתוח טקסט
ממצאים וניתוח
סיכום דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במאמרו של לאסן (1999) אמריקה אינה נחשבת כמדינה, אלא לשם של מותג השווה טריליונים. שכן היא מותג מסחרי שאינו שונה מ"מקדונלדס" או "מרלבורו". לדבריו התרבות האמריקאית אינה נוצרת על ידי העם יותר, אלא על ידי תאגידים מנוכרים שיש להם אינטרס למכור משהו. זאת בעזרת תקשורת ההמונים המייצרת תחושה של מעין "גוף" הקסליאני. לדבריו הסם החזק ביותר בעולם הוא ההבטחה להשתייכות והדרך הטובה ביותר להשיג השתייכות היא להסתגל לתכתיבים של אמריקה. לדבריו התרבות שלנו הפכה לתרבות של צריכה וכי אנשים הפכו מאזרחים לצרכנים. לאסן גורס כי ה"קוליות" האמריקאית היא מגיפה גלובלית, אשר קהילות, מסורות, מורשות תרבויות, ממלכות, היסטוריות שלמות מוחלפות על ידי התרבות האמריקאית החד תרבותית העקרה.

תגים:

תקשורת קפיטליזם · אמריקה · אמריקניזציה · מלחמה · תעמולה · מחאה · המונים · צבא · מקדונלדס · השפעה · סרט · הוליווד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקפיטליזם האמריקאי בסרטי הוליווד", סמינריון אודות "הקפיטליזם האמריקאי בסרטי הוליווד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.