היישום אינו מחובר לאינטרנט

פסיכואנליזה באומנויות - משייקספיר עד הוליווד

עבודה מס' 069756

מחיר: 580.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה פסיכואנליטית, פרוידיאנית, בין הסרט "קומדיה סקסית של ליל קיץ" של וודי אלן ל"חלום ליל קיץ" של שייקספיר.

9,954 מילים ,6 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בחרתי לעסוק בסרט "קומדיה סקסית של ליל קיץ" ((A Midsummer Night's Sex Comedy. Allen.1982 ובהקשרו למחזה "חלום ליל קיץ" של שייקספיר (A Midsummer Night's Dream. Shakespeare). למרות היותו של הסרט מושפע גם מ"חיוכי ליל קיץ" של ברגמן, אחזור אל המקור ואעסוק בעיקר בהקשר למחזה. עסקתי ביער כמפרק מגנוני הגנה של החלום במחזה. ניתן לראות כבר בכותרת של הסרט שכוונותיו של אלן שונות, הוא מחליף את המילה "חלום" במילה "סקסית" וכקריצה מוסיף את המילה "קומדיה", עם כוונתו לקומדיה של אריסטו, אז הסרט הוא "שיר לעג", "שיר לעג" לידיעה שלנו לגבי סקס, אהבה וליל קיץ.
אי לכך, השערת המחקר הראשונית שלי הינה שהיער ב"קומדיה סקסית של ליל קיץ" מפרק את מגנוני ההגנה של התרבות ונותן לכל אותם הדחפים המעודנים על ידי התרבות לפרוץ החוצה. שאלת המוצא שלי היא האם וכיצד הן במחזה והן בסרט מתבצעת בריחה מדרישות המוסר המיני והתרבותי אשר שוררים במחזות הערים הגדולות, המתורבתות - האם היער משמש כמקום מפלט?
אבחן ואוסיף כי העיסוק העיקרי בשתי היצירות בסרט הוא ביחסים בין המינים, בנישואים, באושר ובסוגים שונים של אהבה, לכן הדגש העיקרי במחקרי יושם בעיקר בפעילותן של הדמויות במושגים אלו, כמובן מבלי לנתק את השפעתה הרבה של התרבות והדחף המיני על אותם המושגים.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
א) אושר ונישואין תחת תרבות
ב) אהבה ומיניות בחברה
ג) תוקפנות כדרך חיים
ד) נוירוזה
ה) חלום ליל קיץ - הכוונה
דיון ומסקנות - "קומדיה סקסית של ליל קיץ" - ניתוח עצמי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שני הוגים מרכזיים דנים בנושאים ובמושגים הנ"ל - זיגמונד פרויד (Sigmund Freud) וסטנלי קאוול (Stanley Cavell). למרות שבספרו "Pursuits of Happiness…" קאוול מדבר על קומדיות של נישואים מחדש (comedy of remarriage ) בשנות השלושים והארבעים, התזות שלו רלוונטיות למסכה המוזהב של הוליווד לכל אורך שנותיה ועד היום, לכן אשתמש בממצאיו בהקשר ליצירות בהן אדון, הרי העידן הפוסט מודרני מאפשר לנו לעשות זאת במסגרת הרלטיביזם.

תגים:

וודי אלן · שייקספיר · פסיכואנליזה · פרויד · חלום ליל קיץ · קולנוע · תיאטרון · פסיכולוגיה · קולנוע · סרטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פסיכואנליזה באומנויות - משייקספיר עד הוליווד", סמינריון אודות "פסיכואנליזה באומנויות - משייקספיר עד הוליווד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.