היישום אינו מחובר לאינטרנט

בין תפיסת הרב תרבותיות לגישת השוויון - טיילור והפוליטיקה של ההכרה

עבודה מס' 066464

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת טיעוניו של טיילור והטיעונים המבקרים אותו.

4,330 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודתי ארצה לטעון כי מטרתו של טיילור הינה לבקר את הפוליטיקה האוניברסלית, שחרטה על דגלה שוויון זכויות לכל, תוך שהתביעה לאוניברסליות באה על חשבון הייחודיות של הפרט. לטענתו של טיילור, עוד קודם שפוליטיקה זו פוגעת בפרט, היא פוגעת בתתי-קבוצות, כמו מיעוטים שונים. חלקן של הקבוצות מתקוממות, כדוגמת התנועה הפמיניסטית וחלקן שותקות. אותה פוליטיקה אוניברסלית, שהיא כביכול שוויונית, מתעלמת מאותן תת קבוצות והתעלמות זו, בין במוצהר על אי-הכרה ובין בהתעלמות חסרת כל התייחסות, גורמת לסבל ויוצרת לחצים בקרב קבוצות או אנשים חסרי הכרה, המעוניינים לתת ביטוי פומבי לייחודם ו/או לתרבותם . מדבריו אלה של טיילור ניתן ללמוד כי אוניברסליות שוויונית זו פוגעת בחלשים ומשמרת את ההגמוניה של החזקים, כלומר הקבוצות המרכזיות השולטות בחברה.

במאמרו "The Politics of Recognition"תוקף טיילור ומציג אלטרנטיבה לגישות שהיו נהוגות בעבר וניתבו את הסדר החברתי ואת הפוליטיקה של העולם הישן. צילן של גישות מיושנות אלו קיים לטענתו של טיילור גם בעידן המודרני, שבו קיים קונפליקט בין פוליטיקה אוניברסלית לפוליטיקה של שונות . טיילור מבסס את טיעוניו על זכותו של הפרט ליהנות לא רק משוויון, אלא גם מחירות לממש עצמו על פי תפיסותיו ולפעול על פי הקודים התרבותיים אליהם הורגל. עם זאת, קמו לטיילור מבקרים אשר אינם רואים באותו אופן את היתרון שבסוברניות האישית לכל. הם מוצאים בגישה זו פגמים, אשר עלולים, לדעתם, לפגוע בחברה, רק כדי להעניק את מרב החופש לפרט מסוים. אחד ההוגים העיקריים המבקר אותו הינו אנטוני אפיה. אפיה מדגיש את התלות של היחיד בחברה ואת האופן שבו הסיפור האישי האותנטי יכול להיות רווי באי הכרה והבזוי של החברה. אפיה קורא להבנה מורכבת יותר של היחס יחיד - חברה, שכן גם הקול האותנטי תלוי בתנאים החברתיים שמאפשרים אותו(3).

בעבודה זו יוצגו טיעוניו של טיילור והטיעונים המבקרים אותו. בסיומה של העבודה, בדיון המסכם, אבחן את מכלול הטיעונים ואציג את דעתי ואת מסקנותיי מכל האמור.

תוכן העניינים:
א. מבוא
פרק 1: טיילור והביקורת שלו על ליברליזם אוניברסלי נוסח רוסו
פרק 2: התפיסה של טיילור - אותנטיות, הכרה, רב תרבותיות
2.1. ההכרה והדיאלוגיות
2.2. קבלת ה'אחר' על פי טיילור
2.3. הצורך באיזון לעומת השוויון
פרק 3: הביקורת על טיילור
דיון מסכם
מקורות

קטע מהעבודה:

קיומו של האדם הינו באיפיוניו הסובייקטיביים. ניקולסון מציינת כי אליבא דטיילור, משמעות הקיום בהקשר זה אינו בקיום הפיזי ואף אינו מתייחס לרמת החיים אלא לאיכות החיים המקבלת ביטויה במימוש העצמי של האדם ועל כן הזהות אינה דווקא במשמעות של הענקת במה לאחר ולשונה, אלא הענקת התנאים השוויוניים, כדי שהאחרון יוכל להנות מפיתוח עצמי ומגדילה ובאופן זה יוכל לבטא עצמו וליהנות מהכבוד במובן של כבוד האדם . משמעות השינוי שחל במושג 'כבוד' מבהיר, לטענתו של טיילור, את שינוי תפיסת האדם וצמיחת האינדוודואל המודרני. באנגלית קיימות שתי משמעויות שונות המתורגמות למילה העברית 'כבוד' - honour ו-dignity. המושג honour מתייחס לכבוד המסורתי (שניתן אף לראותו כפרימיטיבי) והיה נהוג בעולם הישן.

תגים:

ליברליזם · רוסו · חברה · מבנה · חברתי · שוויון · שיויון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בין תפיסת הרב תרבותיות לגישת השוויון - טיילור והפוליטיקה של ההכרה", סמינריון אודות "בין תפיסת הרב תרבותיות לגישת השוויון - טיילור והפוליטיקה של ההכרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.