היישום אינו מחובר לאינטרנט

בין צער היהודי בגלות לגאולה ריבונית בשירת אביגדור המאירי

עבודה מס' 066455

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מוטיבים של הוויה יהודית מצויה ורצויה בספרים "חלומות של בית רבן" ו"המוקד הרן".

12,116 מילים ,17 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

יצירתו הספרותית של אביגדור המאירי שואבת את תכניה מחוויותיו כלוחם במלחמת העולם הראשונה. חוויות אלו הן מוטיב מרכזי ביצירתו הספרותית, גם במרחק עשרות שנים מאותה מלחמה(1). קיימת חשיבות רבה לעובדה שאביגדור המאירי, אשר התייתם בילדותו מאביו גדל בבית סבו שהיה תלמיד חכם וחובב השפה העברית. מכיוון שכך, היתה שגורה שפה זו בפיו עוד בילדותו. בנוסף לכך לימד אותו הסב תנ"ך ומדרשים - זאת בנוסף ללימודיו בחדר. לאחר לימודיו בבית הספר העממי למד בישיבה שבעיר פרסבורג ובגיל 15 החל ללמוד בגימנסיה שליד בית המדרש לרבנים רפורמים בבודפסט. שם לימדו אותו מורים שהיו מגדולי חכמי ישראל והוא ספג ידע בתחומים שונים של לימודי היהדות. הוא החל גם להשתתף בפעילות ציונית ובגיל 17 פרסם את שירו הראשון, שהיה בעל מאפיינים ציוניים, "בן העתיד" בשבועון "המצפה" שיצא לאור בקרקוב. עד גיל 24, עת התנדב לצבא ההונגרי ושירת כקצין בחזית האוסטרית-רוסית, הספיק לפרסם שירים רבים, לערוך שבועון עברי בשם "היהודי", להשתתף בעריכת עיתון בהונגרית ואף לכתוב מחזות, ששניים מהם הוצגו בשנת 1912. בשנת 1921 עלה לארץ ישראל, יחד עם 12 משפחות שקיבלו רשיון עליה מהשלטונות הקומוניסטים בארצם(2) .
טענת העבודה תהיה, כי המאירי לא רק תיאר בשיריו את מלחמת העולם ומוראותיה ולא רק התריע מפני גזרותיה, בבחינת אמירה אנטי-מלחמתית, אלא כרך בכתיבתו את חוויותיו כחייל אוסטרו-הונגרי בן הלאום היהודי ובדרך זו, שחדלה להיות פאציפיסטית, בעיקר לאחר חשיפת זוועות מלחמת העולם השניה, גם המשיך ביצירתו. בתור שכזה הוא משליך מן העבר הלאומי והמלחמתי על עתידה של האומה. הוא מתייחס ביצירתו לסבלם של הלאום היהודי בגלות והופך לנביא החלוציות העברית, המדינה העברית והצבא העברי. זה ככל הנראה, גם הגורם לתוספת ולהשמטה של שירים במהדורת 1945 ולהשמטת שירים נוספים במהדורת 1962. מניתוח יצירתו ניתן יהיה ללמוד על גישתו הדיכוטומית, שבין פאציפיזם ללאומיות לוחמת.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הגולה ומדוויה בשירת המאירי
1.1. העם בגולה - דמותה האלגורית של האם
1.2. הזיכרונות והזעם
1.3. סיכום הפרק
פרק ב: המטיף בשער וכמיהתו לארץ ציון וירושלים
2.1. התוכחה
2.2. הכמיהה לארץ ציון וירושלים
2.3. סיכום הפרק
פרק ג: נבואת הזעם והחורבן
3.1. הקריאה לכח מגן עצמאי לשם ריבונות
3.2. הקריאה להתעוררות והתייחסות לשואה
3.3. סיכום הפרק
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העיון במחזור השירים "חלומות של בית רבן"(8), מעלה בפני המעיין את מצוקתו של הכותב כילד. ילד מיותם, אשר חווה את טראומת גסיסתה של אימו. מרכז ההוויה, בארבעת חלקיו הראשונים של מחזור השירים, הינו בית הקברות(9). תחושת האבל האופפת את חדר הילדים בחלק הראשון מובילה ליגון השחור, פרי האירוע המתואר, שבו היתמות אפפה את המשפחה בעת מותה של אם המשורר. בית הקברות הופך בחלקים אלה של המחזור למעין כותל המהווה את התחנה האחרונה, אשר אליה מנסים להתקדם הכותב והמשפחה הסובבת אותו. אותו בית קברות, הינו תחנה סופית שלשם מלווה הילד את אמו. בה בעת הוא גם נקודת מפנה, שבה פורצת לתודעתו של הילד היתום התודעה, כי מעבר להיותו ילד יתום, איתרע גורלו והוא תינוק יהודי. בתור תינוק יהודי שהתייתם מאמו, מר גורלו מסתם יתום.

תגים:

מלחמה · מלחמות · העולם · ציונות · יהדות · גולה · שואה · שירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בין צער היהודי בגלות לגאולה ריבונית בשירת אביגדור המאירי", סמינריון אודות "בין צער היהודי בגלות לגאולה ריבונית בשירת אביגדור המאירי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.