היישום אינו מחובר לאינטרנט

יוזמות חברתיות

עבודה מס' 066372

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משמעות הרובעים/מינהלים קהילתיים בעיני השותפים בהם[שהם בעצם המתנדבים]

15,637 מילים ,23 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

נושא המחקר: משמעות הרובעים בעיני השותפים.
שאלת המחקר: מה המשמעות של רובעים בעיני השותפים?
מטרת המחקר: לחקור את המשמעות שמייחסים השותפים לרובעים.

שיטת המחקר: המחקר נערך בשיטה איכותנית. שיטת מחקר זו נבחרה בשל הרצון להבין מה המשמעות שמייחסים השותפים ברובעים לרובעים ומכיוון שנושא זה חסר חומר בספרות, מצאנו שיש מקום לחקור את משמעות הרובעים מנקודת מבטם של השותפים.
המחקר התבצע באמצעות ראיונות עומק, הראיונות היו מובנים, כלומר הייתה רשימת שאלות עליהן נתבקשו הנחקרים להשיב, רשימת השאלות כללה פרטים הידועים לשותפים אודות רובעים, רקע על התנדבותם ברובעים ובכלל והמשמעות אותם הם מייחסים לרובעים. הראיונות לא הוגבלו בזמן והסתיימו בנקודת סיום טבעית, הראיונות נמשכו בממוצע בין שעה לשעה וחצי ונערכו במקום שבחרו המרואיינים, לרוב, הראיונות נערכו בבתיהם.
אוכלוסיית המחקר כללה שישה נחקרים שלושה גברים ושלוש נשים, בגילאי 24-50, תושבי העיר בית שאן ושותפי הרובע אותם איתרנו בעזרת מנהל הרובע שהפנה אותנו אליהם .

תוכן עניינים:
סקירת ספרות
נושא המחקר
שאלת המחקר
מטרת המחקר
שיטה
ניתוח הנתונים
תרשים: "עץ קטגוריות"
ממצאים
דיון
המלצות למחקר עתידי
ביבליוגרפיה
נספחים - הראיונות

קטע מהעבודה:

כארגון הפועל בקהילה, המנהל הקהילתי יכול לסגל עצמו למאפיינים המיוחדים של החברה ולהתאים את שירותיו לצרכים הייחודיים של הקהילה, המנהל הקהילתי יכול להפוך למוקד פעילות לקבוצות תושבים ולבעלי עניין שונים, באמצעות מתן שירותים מגוונים, כגון שירותים חברתיים, כלכליים, תרבותיים וקהילתיים ואחד ממאפייניו הבולטים הוא תלותו בסביבתו החיצונית לצורך קבלת לגיטימציה וכדי להבטיח את זרימת המשאבים אליו, הדרושים לפעולתו ולקיומו, ניתן לומר כי הלגיטימציה נובעת ממספר מקורות, אך בעיקר מן התושבים (שמיד,1997) ולכן המנהל קהילתי הינו הניסיון של ערים שונות לאמץ גישה דמוקרטית, המדגישה את החשיבות שבמעורבות תושבים בקהילה.

תגים:

מינהל · קהילתי · מוניציפלי · עירוני · שכונתי · שכונות · העצמה · אזרחות · פעילה · דמוקרטיה · השתתפותית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יוזמות חברתיות", סמינריון אודות "יוזמות חברתיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.