היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפעלת שיקולים אתיים ומוסריים בעסקים בינלאומיים

עבודה מס' 066277

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם בעסקים בינלאומיים ישנה כדאיות לעסק לפעול על פי הכללים עליהם אמונים, או ממנהגם ולעסוק כיתר החברות.

3,136 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

לכל פירמה גדולה, ובעיקר לבינלאומית, יש קודים אתיים וכלי התנהגות אותם היא מאמצת. אולם, היות ושלוחותיה נמצאות בארצות שונות, קיימת התנגשות בין ערכי החברה וחוקיה לבין ההתנהגות האתית. זאת ועוד, הציבור, העובד בחברה, הוא לרוב מקומי ומעוניין לשמר על החוק כתבו וכלשונו, דבר המתנגש לעיתים עם ההוראות האתיות.
בעבודה זו ננסה להראות מספר גישות בהקשר להתנהגות הפירמה כאשר שאלת המחקר היא האם חברה הפועלת בשווקים נוספים חייבת להתנהג בצורה אתית כפי נהוג בארץ מוצאה או שהיא חייבת/יכולה להתאים את עצמה תחילה נעמוד על כך שזוהי הגדרה יחסית התלויה בעולמה ובתרבותה של החברה שבה מדובר, ולכן מיזמים משותפים בינלאומיים או אף חברות הפועלות במקומות בהן הקוד המוסרי שונה, עשויות לתקל בבעיות. אי לכך העבודה הנוכחית תבדוק את הבדלי המוסר בין החברות השונות, וכן אדון בשאלה כיצד על חברה, שפועלת בשוק אחר, לפעול.

ראשי פרקים
- מבוא
מטרת העבודה
המאפיינים של חברות רב לאומיות
- הבדלי תרבות כמשפיעים על רמת המוסר
- דוגמאות
- המצב בחו"ל
מדינות OECD
המצב בארה"ב
- סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תרבות היא ייחודית לקבוצה מסוימת, ומבדילה בינה לבין האחרות; התרבות משפיעה על התנהגותם של חברי הקבוצה בצורה אחידה יחסית וניתנת לניבוי; התרבות מועברת מדור לדור באמצעות תהליכי למידה והתנסות; התרבות מורכבת ממערכות של ערכים. התרבות של חברה מורכבת מערכים, הבנות, הנחות ומטרות משותפים הנלמדים מהדורות הקודמים, נכפים על ידי חברי החברה בהווה ומועברים לדורות הממשיכים. ההשקפה המשותפת גורמת לעמדות, קודים של התנהגות וציפיות משותפים המשפיעים באופן תת-הכרתי על נורמות התנהגותיות מסוימות Yoshima, 1994).).

תגים:

חברה · אירגון · ציבור · עובדים · אתיקה · ערכים · תרבות · נורמות · התנהגתיות · מוסר · בעסקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפעלת שיקולים אתיים ומוסריים בעסקים בינלאומיים", סמינריון אודות "הפעלת שיקולים אתיים ומוסריים בעסקים בינלאומיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.