היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפסיכולוג בשירות הפרסום-היבטים אתיים

עבודה מס' 050828

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאמר זה מציג את השימוש בפסיכולוגיה בענף הפרסום וכן תיאורי מקרים המבוססים על מקרים אמיתיים.

3,335 מילים ,11 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הפסיכולוג בשירות הפרסום - היבטים אתיים

"הפסיכולוגיה טומנת בחובה לא רק את ההבטחה להבין
אנשים אלא גם לשליטה אולטימטיבית בהתנהגותם".
((Packard, 1958

תוכן עניינים: hg0828
מבוא
פרסום תת סיפי- תיאור מקרה
בולמיה ואנורקסיה בקונטקסט של פרסום- תאור מקרה
ביבליוגרפיה

מבוא
בהתחשב באופיו החודרני והמשכנע של הפרסום, הוא ללא כל ספק, בעל השפעה מעצבת
בתרבותנו. המדיה, המקיפה אותנו מכל עברינו, הופכת את הפרסום ל-"סביבתי" בטבעו, נפוץ
מאוד ונחווה באל כורחם ע"י חלק מן האוכלוסייה. הפרסום מעוצב באופן שנועד למשוך תשומת
לב, לשנות עמדות ולקבוע התנהגות.

הטכנולוגיות המיושמות בתחום של התנהגות צרכנים ומחקר הפרסום הפכו, ככל הטכנולוגיות
בימינו, למתוחכמות ומורכבות. לרשות המפרסמים עומד "ארסנל" גדול של מידע וטכניקות אשר
מקורו ב-"צבא" של אנשי מקצוע מנוסים. לעיניהם של טובי המוחות הללו עומדת מטרה:
"...להיכנס לתוך המוח הציבורי לשם יצירת מניפולציה, ניצול ושליטה..." ( , 1951 McLuhan
.(at Pollay1986,

מדעי החברה בכלל והפסיכולוגיה בפרט מהווים תחומי ידע בעלי פוטנציאל רב לתחום הפרסום.
כבר בשנת 1941 ד"ר דיכטר, יועץ רב השפעה בתחום הפרסום הגדיר סוכנויות הפרסום כ- "אחת
מן המעבדות המתקדמות בפסיכולוגיה". לדידו, הצלחתה של פרסומת נמדדת ביכולתה ליצור
מניפולציה במוטיבציות וברצונות של בני האדם תוך יצירת צורך במוצרים אשר לעיתים, האדם
טרם התוודע לקיומם עד לאותו הרגע. גם סקינר, מייסדה של הפסיכולוגיה ההתנהגותית, הביע
הערכה דומה בנוגע לפרסום, בהדגישו את שליטת הגורמים הסביבתיים על מערכת החיזוקים,
כאשר הפרסום הינו אחד מן הגורמים הללו ( .(Skinner1972,

עם התפתחות התמחויות המשנה בשדה הפסיכולוגיה, ניתן למצוא כיום תחום הקרוי "פסיכולוגיה
שיווקית" אשר מוצאו מן הפסיכולוגיה החברתית ו\או הקוגניטיבית. אמנם, תחום עיסוק זה
המאויש ע"י פסיכולוגים מרוחק מעט מן התחומים המסורתיים של העוסקים בפסיכולוגיה
(אבחון, טיפול, ייעוץ, הדרכה), אבל בכל הנוגע לכללי האתיקה המחייבים את העוסקים בשדה
ולאור התיאור המאפיין את שדה הפרסום, יש בהחלט עניין לבחון כיצד אותם עקרונות אתיים,
החלים על כל הפסיכולוגים באשר הם, באים לידי ביטוי בעבודתם בתחום הפרסום.

הסתדרות הפסיכולוגים בישראל גיבשה קוד אתי אשר מגדיר עקרונות וכללים מוסכמים
להתנהגות הפסיכולוגים בתחומי עבודתם השונים. מדובר במערכת של ערכים מקצועיים וכללי
התנהגות אתית (יושר, אחריות מקצועית, דאגה לרווחת הזולת) שצריכים להנחות את
הפסיכולוגים בעבודתם.

ביבליוגרפיה
Arrington, Robert L. (1982). Advertising and Behavior Control, Journal of Business
.Ethics, 1, 3-12

Crisp R. (1987). Persuasive Advertising, Autonomy, and the Creation of Desire, Journal
.of Business Ethics, 6, 413-418

Durham T. R. (1984). Information, Persuasion, and Control in Moral Appraisal of
.Advertising Strategy, Journal of Business Ethics, 3, 173-180

Emamalizadeh H. (1985). The Informative and Persuasive Functions of Advertising: A
.Moral Appraisal - A Comment, Journal of Business Ethics, 4, 151-153

Lee Kam-Hon. (1987). The Informative and Persuasive Functions of Advertising: A Moral
.Appraisal - A Further Comment, Journal of Business Ethics, 6, 55-57

Leiser, B. M. (1979), Beyond Fraud and Deception: The Moral Uses of Advertising, in
,Thomas Donaldson and Patricia H. Werhane (eds.), Ethical Issues in Business
.Prentice-Hall, Inc., pp. 59-66

.Packard. V. (1958). The Hidden Persuaders, Pocket Books, New York, pp 20-21

Peterson. R. T. (1987). Bulemia and Anorexia in an Advertising Context, Journal of
.Business Ethics, 6, 495-504

Pollay. R. W. (1986). The Distorted Mirror: Reflections on the Unintended
.Consequences of Advertising, Journal of marketing, 50, 18-36

Santilli. P. C. (1983). The Informative and Persuasive Functions of Advertising: A Moral
.Appraisal, Journal of Business Ethics, 2, 27-33

Skinner, B. F. (1972). Some Issues Concerning the Control of Human Behavior: A
.Symposium, in Karlins and Andrews (eds.), Man Controlled, The Free Press, New York

מקורות:

Arrington, Robert L. (1982). Advertising and Behavior Control, Journal of Business Ethics, 1, 3-12.
Crisp R. (1987). Persuasive Advertising, Autonomy, and the Creation of Desire, Journal of Business Ethics, 6, 413-418.
Durham T. R. (1984). Information, Persuasion, and Control in Moral Appraisal of Advertising Strategy, Journal of Business Ethics, 3, 173-180.
Emamalizadeh H. (1985). The Informative and Persuasive Functions of Advertising: A Moral Appraisal - A Comment, Journal of Business Ethics, 4, 151-153.
Lee Kam-Hon. (1987). The Informative and Persuasive Functions of Advertising: A Moral Appraisal - A Further Comment, Journal of Business Ethics, 6, 55-57.
Leiser, B. M. (1979), Beyond Fraud and Deception: The Moral Uses of Advertising, in Thomas Donaldson and Patricia H. Werhane (eds.), Ethical Issues in Business, Prentice-Hall, Inc., pp. 59-66.
Packard. V. (1958). The Hidden Persuaders, Pocket Books, New York, pp 20-21.
Peterson. R. T. (1987). Bulemia and Anorexia in an Advertising Context, Journal of Business Ethics, 6, 495-504.
Pollay. R. W. (1986). The Distorted Mirror: Reflections on the Unintended Consequences of Advertising, Journal of marketing, 50, 18-36.
Santilli. P. C. (1983). The Informative and Persuasive Functions of Advertising: A Moral Appraisal, Journal of Business Ethics, 2, 27-33.
Skinner, B. F. (1972). Some Issues Concerning the Control of Human Behavior: A Symposium, in Karlins and Andrews (eds.), Man Controlled, The Free Press, New York.

תגים:

שווקית · שיווקית · פרסומות · פירסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפסיכולוג בשירות הפרסום-היבטים אתיים", סמינריון אודות "הפסיכולוג בשירות הפרסום-היבטים אתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.