היישום אינו מחובר לאינטרנט

כנופיות נוער וחבורות רחוב

עבודה מס' 066244

מחיר: 295.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי כנופיה, מה המצב בארץ וכיצד ניתן להתמודד עם התופעה.

9,272 מילים ,47 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

קיימים לאחרונה בתקשורת הכתובה והאלקטרונית דיווחים רבים על עבירות של בני נוער, חלקן מבוצעות בחבורות, ולעיתים יש אף דיווחים בתקשורת על "כנופיות בני נוער" וחבורות רחוב המבצעות עבירות פליליות, מפירות את הסדר הציבורי ופוגעות בתחושת הביטחון של האזרחים. תופעת הכנופיות אף מוכרת מסרטי קולנוע רבים שתיארו את התופעה באורח דרמטי, ונחשפתי אף לסרט דוקומנטרי, "כנופית רחוב 18", שתיאר את תופעת נוער הכנופיות באל-סלוודור.
התופעה סקרנה אותי ולכן במסגרת הקורס "עבריינות נוער" החלטתי לכתוב את העבודה תוך בדיקת נושא זה, מתוך שתי שאלות מרכזיות שהעסיקו אותי.
השאלה הראשונה, היא- מהי בכלל כנופיה? האם יש הגדרה אחידה לתופעה, ומה מאפיין כנופיות של בני נוער ברחבי העולם? השאלה השנייה שהעסיקה אותי, היא- מה המצב בארץ? האם בארץ קימות כנופיות של בני נוער? שאלה נוספת שהתפתחה במהלך הכנת העבודה, היא- כיצד ניתן להתמודד עם התופעה? במסגרת עבודה זו אנסה להגדיר מהי כנופיה, לסקור את מאפייניה של תופעת הכנופיות בארץ ובעולם ולהציג את דרכי ההתמודדות המקובלות.

תוכן עניינים:
מבוא
הגדרה של כנופיה וחבורת רחוב
המבנה והתרבות הייחודית בכנופיה
הגורמים לחברות בכנופיה
תחומי פעילות עבריינית של כנופיות
כנופיות בעולם
חבורת רחוב בארץ
דרכי התמודדות הקיימות בארץ ודרכי התמודדות מוצעות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פירושה של המילה כנופיה (Gang), היא קבוצה של אינדיבידואלים שבאמצעות ארגון וביסוס של חבורה משותפת חולקים זהות משותפת. במקורה של המילה האנגלית לא היתה משמעות שלילית אולם המילה קיבלה הקשר שלילי במרוצת הזמן. חוקרי אקדמיה שונים שעסקו בחקר התופעה התקשו להגיע להגדרה חד משמעית מוסכמת של "מהי כנופיה", אולם ברבות מן ההגדרות יש מן המשותף. מה שמאפיין ומבדיל כנופיה מקבוצות נוער אחרות הוא שהפעילות השגרתית של כנופיה כוללת פעילות בלתי חוקית, כאשר הפעילויות הבלתי חוקית מכוונת על ידי הקבוצה יותר מאשר על ידי היחיד.לכנופיה ישנה נטיה לתבוע שליטה על טריטוריה. בכנופיה בדרכך כלל קיימת מנהיגות מפותחת בקבוצהHuff, 1990).).

תגים:

עבריינות · נוער · פשיעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כנופיות נוער וחבורות רחוב", סמינריון אודות "כנופיות נוער וחבורות רחוב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.