היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוטיבציה לשירות בצה"ל בקרב בני נוער לפני גיוס

עבודה מס' 066164

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: איתור הגורמים אשר משפיעים על רמת המוטיבציה.

4,383 מילים ,22 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

המוטיבציה לשרת בצה"ל. סוגיה זו נבחנה על ידי במחקר. שאלת המוטיבציה לשרת בצבא ואיכות השירות בצבא עולה לאורך כל שנות קיומה של מדינת ישראל ההשפעות החברתיות והגיאופוליטיות מהוות גורם מרכזי ברמת המוטיבציה לשרת בצבא.
מטרת מחקרי הינה לאתר את הגורמים אשר משפיעים על רמת המוטיבציה ולנסות ולאפיין כיצד ניתן לבנות תבנית למתגייס אשר ההשפעות החיצוניות כגון : תקשורת , תהליכים פוליטיים, מצב סוציו-אקונומי, מוצא, חילוני דתי יהיו ברמה נמוכה, בהתחשב בכך שעדיין שאלת ההישרדות הקיומית של מדינת ישראל למרות 57 שנות קיומיה קיימת.
כדי לבדוק את השערותיי העברתי שאלונים בקרב 104 תלמידי י"ב בערים נתניה- תיכון "אלדד" וברחובות- תיכון "דה- שליט".
אוששתי שלוש השערות אשר טענו כי המצב הסוציו- אקונומי, זיקה למדינה, ודרבון המשפחה לתפקיד בעל משמעות בצבא משפיעות באופן מכריע על מוטיבציית הנבדק. מה שעולה בקנה אחד עם מחקרה של מייזלס (מייזלס ע. 1990) ואמסלם (אמסלם, ע', ישראלאשווילי, מ' 2001).
שתי השערות נוספות הופרכו, הממצאים העלו כי שני הגורמים, השתתפות בפעילויות לקראת גיוס והימצאות בתהליכי מיון, כלל אינם משפיעים על מוטיבציית הנבדק. בנוסף לכך, נמצא בניגוד להשערותיי כי אין כל הבדל בין במינים ברמת המוטיבציה הכללית. וזאת בניגוד לתיאוריות של דגני (דגני א. ור. דגני., 2000).
המחקר מציג כי המשתנים לגבי המוטיבציה לשרת בצה"ל אינם רבים קיימים שני דגשים מרכזיים האחד הינה הזיקה למדינה והשנייה ההשפעה הדרמטית של המשפחה על מוטיבציית המתגייס להערכתנו באם יושקע בהם מאמץ בתוכנית ארוכת טווח ההשפעה על השירות האיכותי בצבא תהיה דרמטית.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. שיטה
א. משתתפים
ב.כלים
ג. הליך
4. תוצאות
5. דיון
6. ביבליוגרפיה
7. נספח : שאלון

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת קורס 'שיטות מחקר'.

קטע מהעבודה:

השירות הצבאי הינו אחד המאפיינים הבולטים ביותר בחיי המתבגרים והמתבגרות בישראל וכן מהווה מרכיב חשוב וחיוני בתפיסת עולמם. בני הנוער מהווים את דור העתיד של המדינה, ועמדותיהם ונכונותם לתרום לטובת ביטחון המדינה, תעצבנה את פני מדינתנו ואף תקבענה את עצם קיומה.
השירות בצה"ל הוא החוויה המשמעותית הראשונה לאחר סיום הלימודים, וכן בשל העובדה שהשירות נחשב כשרות צבאי חובה היות והשירות בצבא הוא תנאי הכרחי לקיום המדינה ולשלום אזרחיה, חשיבותו של השירות מועצמת.

תגים:

שירות · צבאי · נוער · גיוס · מתבגרים · שיטות · מחקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוטיבציה לשירות בצה"ל בקרב בני נוער לפני גיוס", סמינריון אודות "מוטיבציה לשירות בצה"ל בקרב בני נוער לפני גיוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.