היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין יחסי ציבור ותדמית הארגון בעיני עובדיו

עבודה מס' 066158

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין כתבות וידיעות, המתפרסמות בערוצי התקשורת השונים בנוגע לארגון, ותדמית הארגון בעיני עובדיו, תוך התמקדות בבנקים בישראל.

10,992 מילים ,51 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

היחס כלפי פרסומות בעיתונות אינו תמיד חיובי. הציבור לעיתים מביע ספקנות בפרסומות. הספקנות הנה גישה נלמדת דרך פעולת גומלין עם שלוש סוכני החיברות: הורים, חברה ותקשורת. אולם ההיקף הרב של אמצעי המדיה כיום משפיע על הספקנות, במיוחד לגבי פרסומות. עובדות אלו עולות בקנה אחד עם הנוהג המקובל בישראל לפיו יש חובה לומר אמת בפרסום אולם אמת זו לא חייבת להיות "טהורה". עם זאת יחסי ציבור בארגונים עסקיים נעשו מאז ומעולם, והם נתפסים כותר אובייקטיבים.
התייחסות האקדמיה לתחום קיימת רק בשנים האחרונות. יחסי הציבור מסייעים לארגון בכמה נקודות: העלאת מודעות למוצרי או שירותי החברה, העברת מסר החברה לקהל היעד, הגדלת מכירות, גיוס כח אדם מתאים, בניית תדמית ומוניטין, קידום מטרות מול הממשל והרשויות, ניהול משברים, ניהול יחסי משקיעים וטיפוח "גאוות יחידה" בקרב עובדי הארגון.

הבעיה העיסקית שנדונה היא תדמית הבנק הנגזרת, במידה רבה (אך לא רק), מחשיפה חיובית או שלילית ממנו נהנה הבנק בערוצי התקשורת השונים. היקף החשיפה החיובית והשלילית בתקשורת לעולם לא תהיה בשליטה מוחלטת של הארגון. עם זאת, פעילות יחסי ציבור יכולה להגדיל על היקף ומספר הכתבות החיוביות ולצמצם את היקף ומספר הכתבות השליליות.
סקר פנימי שנערך בבנק הנדון הצביע על תדמית נמוכה שיש לבנק בעיני עובדיו. הבנק לא דורג בדירוג הכולל ע"י עובדיו בין שלושת הבנקים המובילים, ובמספר קריטריונים דורג ע"י העובדים במקום האחרון או הלפני אחרון מבין כל הבנקים, דבר הגורם להתמרמרות בקרב העובדים מחד, ועשוי להשפיע על טיב השירות. כלומר המטרה העיקרית של העבודה היתה לבדוק אם קיים קשר בין כמות יחסי הציבור בעיתונות (המבוטאת באמצעות כתבות תדמית) לבין דתמית האגון בעיני עובדיו המפיעה על גורמים אחרים ובאה לידי ביטוי בחוסר שביעות רצון ובעזיבת החברה
השערות המחקר היו שבנק שיכתבו עלי "רק" דברים טובים, תדמיתו בעיני העובדים תהיה טובה ואילו בנק עליו יתפרסמו כתבות שליליות, תדמיתו תהיה שלילי.
לצורך בדיקת השערת אלו נערך מחקר כמותי בקרב עובדי שלוש בנקים בישראל, באמצעות שאלון סגור, אנונימי. במהלך הסקר התבקשו העובדים להעניק ציון לגורמים החשובים להם בשירות של הבנק, ושביעות רצונם.
אחד משלושת הבנקים היה בנק עליו פורסמו כתבות חיוביות באופן גורף, השני כתבות חיוביות אולם גם מעט שליליות, והשלישי עליו פורסמו כתבות שליליות למכביר. בסקר הייתה התמקדות בנושאים הקשורים לשביעות רצון, מחויבות ארגונית ונטיות עזיבה.

אוכלוסיית המחקר המוצע יהיו כלל העובדים במערכת הבנקאית בישראל- מחמשת הבנקים הגדולים (פועלים, מזרחי, לאומי, בינלאומי, דיסקונט)
המדגם יהא מדגם מייצג. הדגימה תהא דגימה הסתברותית אקראית. במערכת זו עובדים כ- 40,000 עובדים.
השאלונים יחולקו ל- 200 עובדי בנק במטרה לקבל חזרה לפחות 180 שאלונים מלאים. החוקר ניצל שני אירועים מרחביים בהם משתתפים כל העובדים על מנת לקצר את פרק הזמן של איסוף הנתונים, וכן ליצור דינמיקה חיובית שתגדיל סיכויים לשיעור היענות גבוה.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
א. הצגת הבעיה
ב. מטרות המחקר וחשיבותן
ג. שאלת המחקר
ד. רציונל המחקר
ה. משתני המחקר
ו. השערות מחקר
3. סקירת ספרות
א. תדמית בעיני העובדים
ב. השפעות כתבות על תדמית הארגון
ג. תפיסת יחסי הציבור
4. שיטת המחקר
א. סיווג משתני מחקר
ב. המודל התיאורטי של המחקר
ג. אוכלוסיית המחקר
ד. מערך המחקר
ה. כלי המחקר
ו. מגבלות המחקר
5. תוצאות המחקר
6. דיון בתוצאות המחקר
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה
9. נספח- דוגמאת השאלון

קטע מהעבודה:

בנק "העתיד הוורוד" הוא הבנק השלישי בגודלו במדינת ישראל. הענף הבנקאי במדינת ישראל מתאפיין בריכוזיות גבוהה כאשר שלושה בנקים גדולים חולשים על כ- 90 אחוז מנתח השוק במונחי לקוחות, היקף האקטיבה (אשראי), והיקף פאסיבה (פקדונות/השקעות).
אסטרטגיית בנק "העתיד הוורוד" היא אסטרטגיה קמעונאית קרי, הבנק מציע שירותיו לכל שכבות האוכלוסייה ואינו ממצב עצמו כבנק נישה המתמחה בתחום צר.
אנשים וארגונים (ובכללם חברות עסקיות) מודעים בימנו, יותר מבעבר, לעובדה שהם תלויים באהדתם של אנשים להם קשרים שונים עמם. מפלגות ומועמדים פוליטיים תלויים באהדתם של בוחרים. חברות עסקיות תלויות ברצונם הטוב של לקוחות, ספקים ועובדים.

תגים:

בנק · לקוח · אשראי · תדמית · יחסי · ציבור · אירגון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין יחסי ציבור ותדמית הארגון בעיני עובדיו", סמינריון אודות "הקשר בין יחסי ציבור ותדמית הארגון בעיני עובדיו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.