היישום אינו מחובר לאינטרנט

המחיר הנשי בדרך לפיסגה: מקרה גולדה מאיר

עבודה מס' 066061

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גולדה מאיר כמקרה מבחן - ניתוח תלת שלבי להתפתחותה המקצועית של האישה ולמחיר הנלווה

8,141 מילים ,26 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבחן את מצב הנשים בישראל מבחינת בחירת קריירה בניהול או פוליטיקה, ואת הקשיים שנערמים בדרכן בדרך לפיסגה. אבדוק כיצד למרות המכשולים נשים בכל זאת מונעות ומצליחות להגיע לפיסגה, ובאילו מחירים.
בחרתי בגולדה מאיר כדוגמה לאישה שהגיעה לפיסגה ושילמה מחירים שונים.
מצב הנשים בישראל: בישראל, למרות חוקים ליברליים לקידום שיוויון ואף לאפלייה מתקנת (ראה עמ' 5) , אנו רואים שלמעשה רק נשים מעטות מצליחות להגיע לתפקידים בכירים בכל תחומי ההשפעה, הן הכלכלית והן הפוליטית.
מספר הנשים הממלאות תפקידי ניהול ותופסות עמדות-מפתח במשק נמוך יחסית: שיעור הנשים המנהלות מבין כלל המנהלים במשק בשנת 2003 עמד על 22% בלבד למרות שהן היוו 46% מכלל העובדים במשק. בקרב מנכ"לים, נשים היוו 10.3% בלבד(1) .
לעומת זאת, נמצא רוב נשי במקצועות שבהם ההכנסה נמוכה. מספר הנשים גבוה ברשימות מעוטי ההכנסה ונזקקי הסיוע של המוסד לביטוח הלאומי, וכן באחוזי האבטלה, בשכר עבודה נמוך, בהיעדר פנסיה, בפנסיה חלקית או נמוכה (2).
נשים בפוליטיקה בישראל - מאז קום המדינה ועד הכנסת הנוכחית, ה-17 במספר, מספר הנשים בכנסת קטן ונע בין 8 ל-17 נשים במושב, כלומר - ייצוגן נע בין 6.6 אחוזים ל-14 אחוזים מחברי הכנסת במושב(3) . למרות המספרים הגדלים והולכים, שיעור זה נמוך לעומת שיעור הנשים בבית המחוקקים בארצות סקנדינביה, במדינות מערב אירופה ודרומה ובמדינות המתועשות. לדוגמא: בשוודיה שיעור הנשים בבית המחוקקים הוא 45%, בדנמרק ובפינלנד 38%. ישראל היא במקום ה-56 בעולם מבחינת ייצוג נשים בכנסת(4) .
כאשר נשים מצליחות להגיע לקריירה של ניהול או פוליטיקה, הן מוצאות עצמן נאבקות לתפקד בשני מישורים: בעבודה ובבית. בשל הדרישות הנוגדות של שני התפקידים הללו, הן נאלצות פעמים רבות לשלם מחיר בצורת רגשי אשמה על כך שאין הן נותנות מספיק תשומת לב לילדיהן או בני זוגן. גם החברה פעמים רבות שולחת לאשה מסר, שאם היא עובדת מחוץ לביתה הרי שהיא "מזניחה" את ילדיה.
לסיכום: למרות עלייה משמעותית במספר הנשים העובדות מקום המדינה ועד היום, נשים בימינו נמצאות בתחתית הסולם בתחומי הניהול, הפוליטיקה, ההכנסה ויכולת ההשפעה (שכן בעל המאה הוא בעל הדעה). אפלייה, מסורת ודעות קדומות מעכבות את התקדמותן של נשים רבות בפוליטיקה ובעסקים, וכאשר נשים כן מצליחות לפרוץ קדימה ולהיות מנהלות - הן לעיתים קרובות משלמות מחיר גבוה של פגיעה בהורות ובזוגיות שלהן.

כאמור בעבודה זו מטרתי לבחון את המחיר הנשי בדרך לפיסגה. בפרק זה אבקש לבחון את מושג ההגשמה העצמית כמניע העיקרי לבחירתה של האשה בקריירה מקצועית. פרק זה יחולק לתת-פרק של פן אובייקטיבי, בו יוצגו עידודים סביבתיים אשר מובילים את האשה לבחור בקריירה מקצועית וניהולית, ובתת-פרק השני אציג את הפן הסובייקטיבי , היינו מבנה אישיותה של האשה ה"מצליחנית" .
---------------------------------------------------------------------
1. לוטן, א. (2005). מסמך רקע בנושא: נשים בעמדות ניהול. הכנסת - מרכז מחקר ומידע . http://www.knesset.gov.il/mmm/doc.asp?doc=m01381&type=pdf
2. נקר, י. (2006). נשים בישראל 2001-2006. שרותי מידע של הכנסת. עמ' 1
מתוך אתר האינטרנט של ח"כ מיקי איתן http://www.miki.org.il/miki/files/1149584697390.doc.
3. שם.
4. בן דוד, ל. (2005) . ייצוג הולם של נשים במפלגות פוליטיות. מתוך אתר הכנסת באינטרנט, עמ' 4 http://www.knesset.gov.il/mmm/doc.asp?doc=m01107&type=pdf

תוכן עניינים
1. מבוא
2. המניע - הגשמה עצמית
2.1. מבוא
2.2. הגשמה עצמית מהי
2.3. הגשמה עצמית כמניע
2.3.1. הפן האובייקטיבי - סביבתי
2.3.1.1. שינויים חברתיים -כלכליים
2.3.1.2. מיתוסים וחוקים של שיוויון
2.3.2. הפן הסובייקטיבי - אופי ואישיות
2.4 התבטאות מרכיבי הגשמה עצמית במקרה המבחן - גולדה מאיר
2.5 סיכום
3. גורמים המעכבים קידומן של נשים
3.1. מבוא
3.2. מיתוסים וסטריאוטיפים
3.3. מחסומים
3.3.1. מבוא
3.3.2. מהו מחסום
3.3.3. מחסומים רווחים
3.3.4. המחסום הישראלי
3.4 התבטאות מרכיבי גורמים מעכבים במקרה המבחן - גולדה מאיר
3.5 סיכום
4. המחיר
4.1 מבוא
4.2 התפקיד הכפול הנוגד - וחוסר סיפוק אישי
4.3 האישה החד-מימדית
4.4 ההתנגדות - חזרה למסורת
4.5 התבטאות מרכיבי המחיר במקרה המבחן - גולדה מאיר
4.6 סיכום
5. סיכום
6. נספח 1 - חייה של גולדה מאיר - הרחבה
7. נספח 2: תמונת חלוצים בקיבוץ 1935. במרכז הצילום - חלוצה נושאת קלשון
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפי מילון אבן שושן (1) "הגשמה עצמית" משמעה - "מימוש הפוטנציאל האישי, סיפוק פנימי".
מאסלו (2) טען כי כל אדם שואף להגיע להגשמה עצמית, שמשמעה ביטוי הפוטנציאל, הכישורים והיכולות של האדם. התיאוריה המאסלויאנית מניחה קיומם של צרכים אנושיים אוניברסאליים הטבועים בכל אדם ואדם. במצב נורמלי תמיד פועל צורך כלשהו כגירוי המניע את האדם לפעול. אלא שסוג הצרכים המפעילים ומניעים משתנה ככל שצרכים מסוימים באים על סיפוקם.
---------------------------------------------------------------------
1. אבן שושן, א. (2004). מלון אבן שושן. הוצ' המלון החדש.
2. בר חיים, א. הופשטטר, ה. (2003) ניהול משאבי אנוש, צוות הקורס, בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה, יח' 3 עמ' 182

תגים:

הגשמה · עצמית · קידום · נשים · מנהלות · תקרת · הזכוכית · נשים · בפוליטיקה · גולדה · מאיר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המחיר הנשי בדרך לפיסגה: מקרה גולדה מאיר", סמינריון אודות "המחיר הנשי בדרך לפיסגה: מקרה גולדה מאיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.