היישום אינו מחובר לאינטרנט

השיח וייצוג הגוף הנשי במדורי הבריאות בירחוני נשים.

עבודה מס' 069807

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: טיב השיח וייצוג הגוף הנשי במדורי הבריאות בירחונים "לאשה" ו-"קוסמופוליטן.

9,626 מילים ,14 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עיתונות הנשים היא אחד מערוצי התקשורת החשובים, ערוץ שזכה להצלחה מסחרית גדולה, לתפוצה משמעותית ולהשפעה רבה בקרב הקוראות. כתוצאה מכך, הנשים נמנות על אחת הקבוצות המחוזרות ביותר, אם לא על הקבוצה המחוזרת מכולן, מבחינת מספר כתבי העת הפונים אליהן כקהל היעד המוגדר - והמדובר בתופעה כלל עולמית. עיתונות הנשים היא ז'אנר ייחודי, ובמהלך השנים היא הושפעה הן מהתמורות החברתיות שחלו בעולם המערבי והן מהשינויים הטכנולוגיים, אשר הביאו לצמיחתה של העיתונות המקוונת באינטרנט.
תחת הסוגה "עיתונות נשים" אפשר למצוא עיתונים מודפסים ועיתונים מקוונים, בעלי מאפיינים שונים הנובעים מאופיו של המדיום ומצורת השימוש בו, כאשר כל אחת מהקבוצות כוללת תת-סוגות נוספות. יחד עם זאת, הסוגה כשלעצמה - למרות היותה חלק אינטגרלי מהעיתונות הכללית, הכתובה והאלקטרונית - בעלת ייחוד מבחינות רבות, כמו למשל הקונספט הכללי של העיתון; סוג המדורים והנושאים שהוא מציע; אופי הטיפול בכתבות; הצורה הגראפית ומבנה המערכת.
בשני עשורים האחרונים פלשו לחיינו עשרות עיתוני נשים שונים. המדפים מוצפים בגליונות צבועניים עליהן מתנוססות נשים יפיפיות האמורות למשוך את עינה של הקוראת הפוטנציאלית. יתרה על כן, בעיתונות המיוחדת לנשים, אין מתביישים לקרוא לילדה בשמה. כך מופיע בישראל עיתון שבועי הנקרא 'לאישה' ויש ירחון הנקרא 'את' וכו'. שמות אלה מבהירים, ללא כל ספק, מי הוא קהל היעד שלהם: הנשים.
לאור הנאמר לעיל, ובשל היותי אישה המהווה חלק מקהל היעד של עיתונים אלה החלטתי לבדוק לעומק את ההבדלים הקיימים בין הצגת האישה בעיתון "לאישה" לבין הצגתה בעיתון "הקוסמופוליטאן". שני עיתונים אלה אומנם פונים לקהל יעד זהה: נשים, אך כבר מהעטיפה ניתן להתרשם על שוני בין שני העיתונים הללו.
אם כן, שאלת המחקר שלי תהיה: מהו טיבו של השיח על אודות הגוף הנשי במדורי הבריאות בעיתון "לאישה" ובעיתון "קוסמופוליטן"?

הדיסיפלינה המחקרית בה אעשה שימוש בעבודה זאת הינה דיסיפלינה איכותנית. על מנת לחקור את הנושא המוצג אבקש לעשות זאת תוך שימוש בטכניקה של מחקר איכותני המתבבס על הממצאים כפי שהם מופיעים בעיתונים תוך ניתוחם.
השיטה שבה אעשה שימוש בסמינר זה היא ניתוח תוכן. אבצע סקירת ספרות בתחום עיתונאות הנשים.
לאחר סקירה זו אבצע בדיקת ממצאים על בסיס השוואת ממצאים כפי שהם מופיעים בעיתון "לאישה" לאלו הנמצאים בעיתון "קוסמופוליטן". לאחר בדיקת הממצאים אבצע דיון בו אדון בממצאים לאור הסקירה הספרותית.

תוכן עניינים
מבוא
שאלת מחקר
שיטת מחקר
סקירה ספרותית
הגוף הנשי ומיתוס היופי
הבניית המציאות וייצוג הנשים בתקשורת
עיתוני הנשים
ניתוח ממצאים
עיתון "לאישה"
עיתון "קוסמופוליטן"
דיון ומסקנות
סיכום
מקורות

** הערת מערכת: הכתבות עצמן אינן מצורפות לעבודה.

קטע מהעבודה:

אחד ההיבטים המרכזיים לבחינת מעמדן של הנשים בחברה הישראלית הוא דרך שימוש בהיבט התקשורתי. תוך היבט בראי התקשורתי ניכרת, בצורה ברורה, הזירה להצגת החברה את עצמה, המהווה סוכן סוציאליזציה מרכזי המגדיר עבורנו את זהותנו, מתווה את הנורמה ומדיר לשוליים את החריג, זאת תוך שימוש בכלים תקשורתיים שונים (למיש, 2001).

תגים:

עיתונות · נשים · מגדר · סטריאוטיפים · מגדריים · מיתוס היופי · ייצוג נשים · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השיח וייצוג הגוף הנשי במדורי הבריאות בירחוני נשים.", סמינריון אודות "השיח וייצוג הגוף הנשי במדורי הבריאות בירחוני נשים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.