היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסוגיה המוסריות בדבר הצגת אידיאל היופי הנשי במדיה הפרסומית

עבודה מס' 067817

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסוגיה באמצעות תיאוריות ומאמרים וניתוח של מס' פרסומות.

7,304 מילים ,23 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו אגע בסוגיית מוסריות ייצוג האישה בפרסומת המודפסת.
תעשיית הפרסום מטרתה למכור מוצר לצרכן. פעמים רבות אנו נתקלים בפרסומות גם במדיה הטלוויזיונית וגם במדיה המודפסת אשר מציגות את האישה באופנים שונים כגון: הקשרים מיניים שונים, כנחותה מהגבר, ממוקמת בתפקידים נשים מסורתיים וסטריאוטיפים.
תעשיית הפרסום רואה באישה אמצעי למימוש יעדיה, כחפץ שניתן באמצעותו להגדיל את רווחי המפרסמים וחברות הפרסום עצמן.
מזה שנים רבות שנעשה שימוש באישה כחלק בלתי נפרד לקידום מוצרים. הפרסומת המודפסת פעמים רבות מציגה נשים כמעט עירומות, לבושות בהלבשה תחתונה, עם מסרים פרובוקטיביים ללא קשר למוצר עצמו. פרסומות אלו סומכות על הצרכן שיעשה קישור במוחו בין המוצר ובין האישה, כלומר 'אם אקנה את המוצר (למשל מכונית) אז אשיג אישה כמו בפרסומות'.
פרסומות מן הסוג הזה מנציחות בראשונה את מיתוס היופי על פיו האישה האידיאלית צריכה להיות יפה וסקסית וגם מכפיפה אותה לרצונותיו וצרכיו של הגבר.
פרסומות אלו תורמות לשימור הפער הסוציולוגי בין תפישת מעמד הגבר והאישה.

בעבודה זו אבקש לבדוק את המוסריות באופן הצגת האישה בפרסומת המודפסת כיום, במאה ה- 21.

שאלת המחקר הינה:מוסריות אופן ייצוג האישה בפרסומת
השערת המחקר: האישה מוצגת כאובייקט מיני ובאופן שאינו מוסרי.

תוכן עניינים:
מבוא
הפן העסקי של תעשיית הפרסום (http://www.otot.org.il/news_article.html?id=997)
ייצוג האישה במדיה המודפסת
המיתוסים על עולם העסקים
ריסון המערכת העסקית
- רגולציה בעסקים
- מגבלות הריסון החיצוני
הדילמה המוסרית -תועלתנות מול קאנט
נזקי תעשיית הפרסום
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סקרתי מאמרים שונים אודות התחום העסקי והמוסרי של תעשיית הפרסום ומצאתי דעות רבות המצביעות על הצגת האישה כאובייקט מיני, הגידים כגון " האישה בפרסום מוצגת כאובייקט מיני עקב הצגתה הבלתי פוסקת הנתמכת על ידי הקשרים ישירים למיניותה. תמצית הנשיות צריכה להיות בעלת הופעה חיצונית מינית שתוצג באמצעות תנוחות פרובוקטיביות, מחשופים נדיבים, שפתיים חושניות.כל אלו הופכים להיות לרמזים תת הכרתיים למיניות האישה (בין היתר באמצעות ליטוף עצמי או התמקדות בהבעות הפנים שיוצרות אסוציאציה מינית). גם הצגה חלקית של אברי גוף מנציחים את האישה כאובייקט מיני. או " מחקרם של הכותבים העלה כי מין הפך להיות יותר בוטה, יותר דוגמניות מופיעות בעירום.... משנות ה-60 ועד שנות ה-90 חלה עליה משמעותית בהצגת נשים כאובייקט מיני ובמגזינים שונים מס' התמונות עם נשים מפתות עלה.
כמו כן, בחנתי את נזקי תעשיית הפרסום והאופן בו תעשייה זו משפיעה על נשים ועל הדימוי העצמי שלהן. היגדים שמצאתי כמו "בתרבות המערב מציבות דוגמניות רזות או שחקניות קולנוע את הסטנדרטים ליופי נשי. דיאטה דלת קלוריות מהוללת בתקשורת בפרסום ובטלוויזיה, החשיפה לקיבעון החדש הזה גרם לכך שחברות שלמות, במיוחד נשים מחפשות אחר תרופת הקסם ואימוץ הרגלי אכילה לא בריאים על מנת לרדוף ולהשיג את השלמות הפיזית". או "ישנם גם ניתוחים פלסטיים קוסמטיים גרידא המיועדים לשנות את החזות הפיזית של האדם על מנת לשפר ולהעצים את האני העצמי".
או "קיימת תעשיה שלמה שדוחפת את הנשים לשאוף למראה בלתי מושג, שיגרום להן להשקיע עוד ועוד משאבים כספיים, כדי לנסות ולהדמות לאידיאל נשי בלתי אפשרי".
על מנת לנתח את שאלת המחקר שלי השתמשתי בין היתר בדוגמאות של פרסומות מודפסות בעיתון בלייזר המציגות נשים.
בעקבות ניתוח המאמרים וכן בעקבות ניתוח ייצוג הנשים בפרסומות בבלייזר, הגעתי למסקנה כי אוששתי את שאלת המחקר שלי וכי אכן נשים מוצגות במדיה המודפסת כאובייקטים מיניים ובאופן שאינו מוסרי. בכל הפרסומות המצורפות ניתן לנראות נשים חצי ערומות בתנוחות פרובוקטיביות המשדרות סקס. אני סבורה כי מכיוון שחברות פרסום ומפרסמים הינן חברות עסקיות המונעות ממניעי רווח, שימוש זה בנשים מטרתו הינה אחת- למכור ולעשות רווחים. סקס מוכר ולכן ממשיכים להשתמש בנשים על מנת למכור מוצרים. זאת, על חשבון הנצחת הנשים כאובייקטים מיניים והנצחת סוג של "מיתוס יופי" לפיו גוף האישה צריך להיות מושלם.

תגים:

חברת פירסום · גברים · סקסיזם · מין · מוכר · דימוי נשים · האישה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסוגיה המוסריות בדבר הצגת אידיאל היופי הנשי במדיה הפרסומית ", סמינריון אודות "הסוגיה המוסריות בדבר הצגת אידיאל היופי הנשי במדיה הפרסומית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.