היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת משקל גוף ותפיסתו על מידת המקובלות אצל ילדים

עבודה מס' 065973

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה וחקירה של השפעת משקל גוף ודמוי עצמי על תפקוד חברתי ועל מידת המקובלות אצל ילדים בגיל התבגרות מוקדמת.

5,211 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

החברה המערבית בת ימינו קובעת סטנדרים ומודלים הקשים להשגה לרובנו. היא מעודדת רדיפה אחר אוטופיה של יופי, תהילה והצלחה אשר תוביל אותנו לאושר. הרדיפה הבלתי פוסקת של הפרט אחרי אותן אשליות מותירה לא מעט קורבנות בדרך להתגשמותה. בידוד חברתי, חוסר ביטחון, דיכאון ודיכוי הם רק חלק מהמחיר שמשלם מי שאינו עומד בקריטריונים. אבל, האם חייב להיות כך או שקיימת אלטרנטיבה ? הייתכן שיש בנו יכולת לעמוד איתנים נוכח דרישות אלו ? מה קורה לנער הצעיר, לילד, שלא מצליח להראות "כמו בפרסומות"? מהו המעמד החברתי של כל "חריג" כזה? החל מאיזה גיל המראה החיצוני משפיע על המעמד החברתי ועל תפקודינו? האם בנים ובנות נמדדים תחת אותם סטנדרטים? האם אותם סטריאוטיפים מקבעים גם אצל ילדים יחס שלילי לגבי עצמם ?.

העבודה הנוכחית בודקת את השפעת משקל גוף ותפיסתו על מידת המקובלות אצל ילדים בקרב ילדים בגילאי בית הספר היסודי, בתקופה של גיל ההתבגרות המוקדמת (גילאי 9-10 ).
לשם כתיבת העבודה, נבדקו על ידי שאלונים פרטניים ונמדדו על פי קריטריונים של BMI Chart ( Body Mass Index), 40 ילדים ממרכז הארץ. השאלונים עברו עיבוד סטטיסטי לקבלת תוצאות, אשר נותחו בדיון הנתמך בספרות תיאורטית וכולל מסקנות פרי ניתוחן של אותן תוצאות על ידי מחברות עבודה זו . מסקנות המחקר מוצגות בדיון הבודק את השלכות התופעה שנבדקו ומציע דרכי התמודדות עמן.
לאחר בדיקה של הקשר הדואלי בין תפיסת גוף ורמת המקובלות, בודק המחקר את הסיבות לכך ומציע דרכי התמודדות.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. רקע עיוני
3. שיטת מחקר
אוכלוסיית מחקר
כלי מחקר
הליך המחקר
4. ממצאים
5. דיון
6. רשימת המקורות
7. נספחים
8. הצהרה

קטע מהעבודה:

במחקר שנערך בארץ בשנת 2004 על ידי משרד הבריאות, בקרב בני נוער מכיתה ד'-י ב', התקבלו תוצאות מדאיגות : מתוך אוכלוסייה שכלל 6487 מחקרים, עולה כי 18.5 אחוז סובלים ממשקל עודף והשמנה, ביחס ל- BMI Chart ( Body Mass Index). (קטלר, 2005).

על פי המחקרים עלולים אותם ילדים לסבול ממשקל עודף כל חייהם. כמחצית הילדים שבגיל 6 נחשבים "כבדים ", יגדלו להיות מתבגרים כבדים, ומתוכם 70-80 אחוז, מאותם נערים, יהפכו להיות מבוגרים שמנים. (קטלר, 2005).

תגים:

סטיגמה · self · image · ילדים · חברה · תפיסת · גוף · מקובלות · סטראוטיפים · שמנים · משקל · עודף · חריגים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת משקל גוף ותפיסתו על מידת המקובלות אצל ילדים ", סמינריון אודות "השפעת משקל גוף ותפיסתו על מידת המקובלות אצל ילדים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.