היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות הילד - רצון הילד (ומשקלו) בקביעת משמרתו

עבודה מס' 066979

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת זכויותיו של הקטין להביע את דעתו בהחלטות לגבי עצמו, משקלן, והאם גישת המשפט הישראלי ביחס לנושא, שקלה את כלל השיקולים בהחלטותיה ופסיקותיה בעניין.

11,624 מילים ,60 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במאה העשרים התגברה ההכרה כי לילד דעות, אישיות, השקפה, ורצונות משלו, אולם, עדיין ניתן לראות דעות וגישות שונות ומגוונות ביחס להיותו "אדם קטן בלי דעות", אדם אשר אינו מסוגל להשיב לדילמות בחייו בשל אי בגרותו ו/או אי בשלותו להתמודד עימן. במחקרי זה אבחן סוגיה זו, ואת שאלת השאלות:
האם רצוי (וראוי) ליתן משקל לרצון הילד (אם בכלל) העומד לפני בית המשפט הבא לקבוע את משמרתו (בהליכי גירושין, בעיקר)???
לשם כך, אבחן את מושגי היסוד "העוטפים" את הסוגיה נשוא מחקר זה, אבחן את היתרונות, החסרונות ביחס לפסיקה והחקיקה הישראלית, האמנה הבין לאומית בדבר זכויות הילד (1989) (2), וההשלכות הפסיכולוגיות והנפשיות. בעניין זה אודה לאישה שתרמה לי רבות למחקרי זה, הגב' רחל לופו, פסיכולוגית בכירה, המטפלת בילדים ובני נוער בכלל הגילאים, ובין היתר מכהנת כפסיכולוגית בבית הספר התיכון "עמית עמל" בראשון לציון.
לענייננו, ועל קצה המזלג, רצון הילד הינו חלק בלתי נפרד מהמגמה המתפתחת של מושג "זכויות הילד", אשר נגזר למעשה מהזכות של כל אדם לכבוד האדם, הקבועה ומעוגנת כיום בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו(3).

מחקרי זה, בוחן מנקודות מבט שונות, את זכויותיו של הקטין להביע את דעתו בהחלטות לגבי עצמו, משקלן, והאם גישת המשפט הישראלי ביחס לנושא, שקלה את כלל השיקולים בהחלטותיה ופסיקותיה בעניין.

תוכן עניינים:
פתח דבר
פרק א': זכויות הילד - סקירה כללית
פרק ב': ההסדר המשפטי כיום לשיתוף הילד בקביעת משמרתו
פרק ג': רצון הילד ושיתופו בקביעת משמרתו
סיכום ביניים
פרק ד': טובת הילד- האם משרתת את הילד או שמא עולה כסוס פרא?
פרק ה' : משפט זר
פרק ז' : יתרונות וחסרונות בשיתוף הילד בקביעת משמרתו
פרק ח': סיכום ופתרונות לבעיית שיתוף הילד

הערת מערכת: בעבודה אין רשימה ביבליוגרפית נפרדת, מלבד מראי המקום.

קטע מהעבודה:

הדעה הנפוצה בקרב משפטני ישראל, הינה כי לעניינן של "זכויות" ו"חובות" הקטין, שורש המחשבה במשפט הישראלי הינו כעולה מדבריו של השופט חשין(14):
"דין קטן - ולו מקטני-קטנים הוא - כדין בגיר הוא. כולנו ידענו שהדין אינו נעצר בתחנת המוצא, וכי לא בחיי המשפט ולא בחיי היום-יום לא הרי דינו של קטין כהרי דינו של בגיר, ואולם חשוב שלא יישכח מאתנו, כי בהיעדר הוראות מיוחדות בדין או בהלכה, נדבר בזכויות הקטין כבזכויות הבגיר, ונחייב את כל העולם כולו בכיבוד זכויותיו".
לדידי, טענה זו, ספק אם יכולה לעמוד על רגליה. וכי הכיצד ניתן לדבר (בהעדר הוראות מיוחדות בחוק) בזכויות קטין כבזכויות בגיר?!?!? מדבריו של חשין עולה מצב אבסורדי, שהרי אם כך, מדוע לא נחייב קטין בחובותיו של בגיר, כשם שמעניקים לו את זכויותיו?!?!? הנחה שכזו הרי לא תעלה על הדעת.

תגים:

משפחה · גירושים · גירושין · משמורת · הורים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות הילד - רצון הילד (ומשקלו) בקביעת משמרתו", סמינריון אודות "זכויות הילד - רצון הילד (ומשקלו) בקביעת משמרתו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.