היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שביעות רצון של שוטרים מגורמים שונים בתחנת משטרה לבין רצונם לניידות

עבודה מס' 066153

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שביעות רצון של עובדים במשטרה, תוך התמקדות בתחנת משטרה.

9,230 מילים ,27 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו בוחנת את תחנת המשטרה בה אני משרת מזווית ראיה ארגונית שלמשאבי אנוש- מה גורם לעובדים להיות לא מרוצים ולעזוב את מקום העבודה. הבעיה העיקרית הנדונה היא שבשנתיים האחרונות התחנה מנסה לבנות את עצמה כל פעם מחדש לאור עזיבת עובדים, כאשר ברור הוא שהעובדים לא עוזבים מכתוצאה מגורמים חיצוניים (לחץ לפיטורין או הצעות עבודה מפתות בחוץ).
הסקירה הספרותית העלתה כי ישנן אכסולות שונות המדברות על שביעות רצון. רובן טוענות כי השכר הוא המרכיב החשוב אולם חלקם מתמקדות בעובד ובאישיותו. התאוריה המרכזת של מאסלו טוענת כי קודם כל הצרכים הבסיסיים צריכים להיות ממולאים ולאחר מכן צרכים נפשיים.
קיימים "סטרסורים" יחודיים לעבודת המשטרה הן ברמת הפרט והן ברמת הארגון. גורמי הלחץ העיקריים נמצאו במחקרים השונים הם:
1. גורמי לחץ הקשורים בתפקיד השוטר (עומס בעבודה, קונפליקטים שונים ועמימות).
2. גורמי לחץ הקשורים בארגון המשטרה (כמו השוטר ומשפחתו, משברים בחיים בעיות חברתיות)
3. גורמי לחץ הקשורים באישיות השוטר.

לאור מגוון כה רחב של גורמי לחץ, שוטרים רבים מגלים חוסר שביעת רצון ורצון לניידות מחוץ לארגון.
הניידות מחוץ למשטרה הפכה בשני האחרונות למכה ארגונית- שוטרים רבים עוזבים או מחליפים מקום עבודה לתחנה אחרת וההשקעה בהם יורדת לטמיון. שוטר חייב להכיר את האזור בו הוא עובד ומאוד לא רצוי לשנות כל פעם את המערך הארגוני.
המחקר נערך על מקום עבודתו. המחקר היה כמותי- חולקו שאלונים ונבדקו בהם הרצון לעזוב תוך הכנסת משתנים מתווכים נוספים: סגנון הפיקוד וטיב העבודה מול המוטיבציה של העובד ושביעות רצונו, טיב יחסיו עם העובדים האחרים, תגמולו, וכד'.
המחקר הראה כי אכן העובדים שחוקים וחסרי מוטיבציה. הדבר נובע מטיב עבודתם אולם גם מריבוי המטלות. ממצאים אלו אנו מפריכים את התאוריה של מק-גרגור כי העובד חייב להיות תחת פיקוח, וממחישה כי שביעות רצונן של העובדים נגזרת לא רק מתלוש המשכורת, אלא גם מגורמים אחרים.

ההמלצות לגבי הארגון הנחקר הן שיש חשיבות רבה ליכולתו של הצוות הפיקודי להשתמש להיות קשוב לדרישות העובדים הזוטרים והצעירים. ניהול טוב אינו מסתכם בתפוקות טובות, אלא גם בשביעות רצון העובדים. עובדים שאינם מרוצים גורמים נזק לעצמם, לארגון ובכך גם למנהלים.

ראשי פרקים:
תקציר
מבוא
תאור הנושא
מטרת העבודה
סקירת הספרות
הגורמים לשביעות רצון בעבודה
נטייה לניידות
מאפייני העבודה במשטרת ישראל
תרבות ארגונית
שיטת המחקר
משתני המחקר
אוכלוסיית המחקר
שיטת הדגימה וגודל המדגם
כלי המחקר
הליך המחקר
שיטת הניתוח
ממצאים
דיון
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה
נספח- השאלון שחולק

קטע מהעבודה:

הפסיכולוג התעשייתי אלטון מאיו (1946) ועמיתיו ערכו סדרת ניסויים ובדיקות שונות על מנת לבדוק שינוים ברמת התפוקה ואז הסתבר שאין מתאם משמעותי בין תפוקה לניסויים שנערכו.
הניסויים כללו שינויים בתנאי התיאורה, שיפורים בתנאי עבודה, הפסקות מנוחה וקיצור יום עבודה. גורמים אלה לא היו משמעותיים לרמת התפוקה. לעומת זאת גורמים אחרים כגון ליכוד קבוצתי והתעניינות אישית בעובד ותשומת לב דווקא כן השפיעו על התפוקה.
"אסכולת יחסי האנוש מיקדה את ההתעניינות הניהולית בעובד ובקבוצה הבלתי פורמלית כגורמים דומיננטיים והעלתה אותם לכלל מרכז ההוויה הארגונית לסיפוק צרכיו הסוציו-פסיכולוגיים של העובד היא הערובה להעלאת שביעות רצונו וכתוצאה מכך להגברת תפוקותו" (דרוקר 36:1981). צרכים אלו יכולים להיות מסופקים גם ע"י שינוי במקום עבודתו של העובד.

תגים:

משטרה · שוטר · שביעות · רצון · אדם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שביעות רצון של שוטרים מגורמים שונים בתחנת משטרה לבין רצונם לניידות", סמינריון אודות "הקשר בין שביעות רצון של שוטרים מגורמים שונים בתחנת משטרה לבין רצונם לניידות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.