היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקומו של הרצון העצמי בתפיסת הטוב של אפלטון

עבודה מס' 041190

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המידה הטובה, עולם הדת של אפלטון, השפעת המשטר על תפיסת הרצון העצמי, רצון וחתירה לאמת.

2,933 מילים ,2 מקורות

תקציר העבודה:

תפיסת הטוב והמידה הטובה ביוון העתיקה היה שונה בכל עיר-מדינה וכן השתנה, התקדם ואף פיגר בתקופות השונות. ככלל, החברה היוונית התאפיינה בחלוקה ברורה למספר מעמדות: האצולה, הצבא,הכוהנים, אומנים וסוחרים חופשיים, עבדים וצמיתים. האצילים שלטו בחברה וניהלו את כל עניניה החשובים. אף הדמוקרטיה שננהגה במספר ערים היתה שונה מזו המוכרת לנו:
בעבודה זו נדון ונשווה את ערכי החיים והמידות הטובות כפי שמופיעים בספריו של אפלטון הפוליטאה והאפולוגיה.
לעתים נוסדו שושלות שהורישו את המלוכה מאב לבן ואלו נעזרו במועצת שרים. ערים אחרות בחרו את מלכיהן בבחירות חופשיות בין האזרחים. מושג האזרחות היתה שונה מעיר לעיר: עתים זכות ההצבעה הוענקה לאצילים בלבד. במקומות אחרים ובתקופות אחרות הסוחרים, האומנים והחיילים זכו לאזרחות. העבדים, שלעתים היוו את רוב האוכלוסיה, לא זכו לשום אזרחות. מוסד העבדות הוכר כמובן מאליו וכצורך הכרחי לקיום המדינה. יתר מכן, היו תקופות שרוב העבדים היו שבויי מלחמה מערים אחרות ביוון או מחוצה לה - הם נחשבו כנחותים או כעוינים מכורח המציאות ולא עלה על דעת השליטים לקדם את מעמדם. אין פלא, איפוא, שהטוב המסודר נחשב כמותרות וברוב התקופות היה נחלת האצילים בלבד. אלו העסיקו מורים ללמד את בניהם קרוא וכתוב, חשבון וגיאומטריה, נגינה ותורת הנאום. אגדות האלים והמיתוסים נמסרו בעל פה ובהן שולבו לקחי מוסר ונימוסין.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. שאלת הטוב
3. עולם הדת של אפלטון
4 המשטר והשפעתו על תפיסת הרצון העצמי :השוואה
5. רצון והחתירה לאמת
6. סיכום
מקורות

מקורות:

אפלטון: "אפולוגיה של סוקרטס" (כתבי אפלטון, הוצאת שוקן, כרך א)
"המשתה" (שם, כרך ב)
"פוליטיאה", ספרים ב, ג, ז (שם, כרך ב)
אברהם קורא: "אפלטון כפשוטו", הוצאת עם עובד.

תגים:

מדינה · אפולוגיה · פוליטאה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקומו של הרצון העצמי בתפיסת הטוב של אפלטון", סמינריון אודות "מקומו של הרצון העצמי בתפיסת הטוב של אפלטון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.