היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוגה של אמריקה לפי קפקא (הנעדר) ולפי מלוויל (בארטלבי)

עבודה מס' 065912

מחיר: 188.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הייצוג המפוכח והאירוני בתיאוריהם של הסופרים את ניו-יורק של ראשית המאה ה-20.

1,648 מילים ,4 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בחיבור זה אציג כיצד השתקפה אמריקה בכתביהם של הסופרים קפקא ומלוויל. קווי הדמיון העולים מתיאורם מציגים את חוסר האינדיבידואליות של הפרט הנובע מחברה השואפת למזג את הכל בכל. הן קרל רוסמן (הנעדר) והן בארטלבי דמויות חסרות מקום משלהן; בארטלבי אינו נטמע בנוף הקירות והמידור המשרדי, וקרל הולך לאיבוד בכל מקום שאליו הוא מגיע. שני הסיפורים מציגים את הרעיעות של החיים בעולם הליברלי. הסופרים בחרו באמריקה ובסמליה כזירה הראויה להציג את סיפורם מאחר שהמסר של השניים זהה: על-אף הייצוג היוקרתי של ארה"ב, איש לא יגיע בה לידי הצלחה, מאחר שהדרך הסלולה (המתבטאת בביורוקרטיה, חוקי מידור ומעל הכל שוויון-זכויות דמוקרטי) מביאה את האדם לנטרול זהותו. ההתעקשות לשמר את מרכיבי הזהות ירחיקו את הפרט מן החברה.

תוכן העבודה:
מבוא - הצגת מטרת העבודה.
בארטלבי וחיי הרעיעות - ניתוח של הסאב-טקסט של מלוויל.
ניתוח הנעדר מבחינת הכתיבה הפרגמנטרית של קפקפא.
דומי ושוני בין היצירות על תוכנם ועל אופי ניסוח הטקסט.
סיכום.
מראי מקום

קטע מהעבודה:

בארטלבי הוא דמות הרווק שעליה אמר קפקא: "אין לו פיסת קרקע אלא כדי צורך רגליו, אין לו אחיזה אלא כדי השטח שמכסות שתי ידיו". בארטלבי הוא האיש ללא נקודות התייחסות, ללא נכסים, ללא תכונות, ללא איכויות, ללא ייחודים. נטול עבר או עתיד, בארטלבי הוא פקיד זוטר בעל מלאכה רובוטית שהתרבות התוחמת והממדרת שחקה כמעט כליל את זהותו האינדיבידואלית. בארטלבי חף מכל ייחוד, אך גם מכל תו כללי. הוא טיפוס מקורי. הטיפוס המקורי אינו נתון להשפעת סביבתו, אלא להפך, הוא מאיר את האמת על סובביו.(1)

תגים:

רעיעות · מאה · אינדיבידואליות · פרגמנט · אגמבן · מוריס · בלאנשו · אלבר · קאמי · ז'יל · דלז' · אמריקאית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוגה של אמריקה לפי קפקא (הנעדר) ולפי מלוויל (בארטלבי)", סמינריון אודות "ייצוגה של אמריקה לפי קפקא (הנעדר) ולפי מלוויל (בארטלבי)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.