היישום אינו מחובר לאינטרנט

דוד בן גוריון וציוני אמריקה בשנות ה-30 וה-40

עבודה מס' 070047

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד גייס והפעיל דוד בן גוריון את ציוני אמריקה לטובת המטרות הציוניות בעשור שקדם להקמת מדינת ישראל?

2,306 מילים ,8 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

ציבור התומכים הציוני הנלהב ביותר, הלוא הם יהודי מזרח אירופה, הושמדו במהלך מלחמת העולם השנייה. מדובר בקהילה היהודית הנמרצת ביותר בין הקהילות היהודיות, אשר יצרה את הבית היהודי בארץ ישראל קודם 1939 ואשר הייתה המסוגלת ביותר והמוכנה ביותר להשלים את הקמתו של הבית הלאומי בארץ ישראל, אולם היא לא הייתה קיימת עוד (מכמן, 2000).
ציוני אמריקה פעלו בשנים 1938-1948 בצל שואת יהודי אירופה ולאור האפשרות לממש את מטרתה של התנועה הציונית - הקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל. עובדות אלה, אפשרו גיוס יוצא דופן של הקהילה היהודית בארצות הברית לפעילות ציונית ופתחו למנהיגי הציונות האמריקנית חלון הזדמנויות יוצא דופן להשפיע על הפעילות הציונית ועל אופי המדינה היהודית העתידה לקום (שגב, 2002).
בהתאם לכך, שאלת המחקר שלי הינה: כיצד גייס והפעיל דוד בן גוריון את ציוני אמריקה לטובת המטרות הציוניות בעשור שקדם להקמת מדינת ישראל?
מבנה העבודה: הפרק הראשון יעסוק באבא סילבר - קווים לדמותו ולפועלו; הפרק השני יעסוק בתנועה הציונית באמריקה; הפרק השלישי יעסוק במעורבות ציוני אמריקה בבניית התשתית למדינה היהודית; והפרק הרביעי יעסוק בכספי המגביות הציוניות.

תוכן העניינים:
מבוא
אבא סילבר - קווים לדמותו ולפועלו
התנועה הציונית באמריקה
מעורבות ציוני אמריקה בבניית תשתית למדינה יהודית (לא דווקא בהקשר הכלכלי)
-הסכם העברה
-פעילות לאחר מלחמת העולם השנייה
כספי המגביות הציוניות (התמקדות במאבק על כספי המגביות)
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

ההיסטוריון הנרי פיינגולד טוען, כי הקיבוץ היהודי בארצות הברית בתקופה שבין שתי מלחמות העולם, ובמהלך מלחמת העולם השנייה, לא תיפקד כקהילה אחת מאוחדת (בעלת מטרה משותפת ובעלת יחסים הדוקים), בשל היסודות שהרכיבו אותו. פיינגולד, מבסס את טענותיו על כך, שהגורמים המהווים בסיס לקהילה לא היו קיימים ביהדות ארצות הברית בשנות ה-30 ובראשית שנות ה-40. לדעתו, יהודי אמריקה באותה תקופה היו נתונים במצב ביניים, שבו הקשרים הדתיים לא היו עוד בסיס מאחד, הקשרים האתניים שהתבססו על תרבות היידיש נחלשו מאוד ואילו קשרים על בסיס אחר טרם התפתחו בתקופה הזאת (קצבורג-יונגמן, 2007).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דוד בן גוריון וציוני אמריקה בשנות ה-30 וה-40", סמינריון אודות "דוד בן גוריון וציוני אמריקה בשנות ה-30 וה-40" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.