היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימוייה של אמריקה בקרב יהודי מזרח אירופה

עבודה מס' 070557

מחיר: 659.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו הדימוי של אמריקה בעיני יהודי מזרח אירופה בעשורים האחרונים של המאה ה-19?

8,179 מילים ,26 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

בעבודה הנוכחית אבקש לעסוק בנושא: "דימוי אמריקה בקרב יהודי מזרח אירופה". כששאלת המחקר המרכזית היא: "מהו הדימוי של אמריקה בעיני יהודי מזרח אירופה בעשורים האחרונים של המאה ה-19?". בנוסף, אנסה לענות על השאלות הבאות: "איזה מידע מוצע ליהודים ברוסיה אודות אמריקה?"; "מדוע ההנהגה הרבנית החשובה מתנגדת להגירה לאמריקה?"; ו"מי הם הרבנים, שהביעו תמיכה באמריקה כיעד מועדף להגירה?".
העבודה הנוכחית היא עבודה עיונית וכדי לענות על שאלת המחקר, אשלב בגוף העבודה הן מקורות ראשוניים והן מקורות משניים. ברצוני להדגיש, כי במסגרת החיפוש שלי אחר עיתונים, שפורסמו בתקופה הנחקרת, נעזרתי במספר אתרים מקוונים, ביניהם: עיתונות יהודית היסטורית (אוניברסיטה תל אביב); ופרויקט בן יהודה.
מבחינת המבנה של העבודה, בתחילה אעסוק במצבם החוקי והסוציו-אקונומי של היהודים בדגש על: השינויים - הכלכליים, הדמוגרפיים והפוליטיים - שחלו באורח חייהם לקראת תחילת המאה ה-19. לאחר מכן, אעסוק בדימוי של אמריקה בעיתונות של אותה תקופה. בהמשך, אעסוק בעמדתם של הרבנים אודות אמריקה. כמו גם, בעמדתם של האינטלקטואלים, הגורמים הלא הדתיים, כלפי אמריקה ובזרימת המידע ובהקשרים ההדדיים בין יהודי מזרח אירופה ליהודי אמריקה. ולסיום, אסכם את העבודה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מצבם החוקי והסוציו-אקונומי של היהודים במזרח אירופה
3. הדימוי של אמריקה בעיתונות, מחקר של התקופה
4. עמדת הרבנים-בעד ונגד
5. עמדת האינטלקטואלים וגורמים לא-דתיים
6. זרימת המידע והקשרים ההדדיים בין גורמים במזרח אירופה ואמריקה
7. דיון וסיכום
8. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

בסוף המאה ה-18 הגדיר הצאר, כי היהודים יתיישבו רק ב"תחום המושב", שכלל כפרים ועיירות. היהודים התרכזו ב 25 פלכים באימפריה הרוסית: עשרה בפולין הקונגרסאית: ורשה, קלץ, קאליש, לומזה, סובאלקי, שדלץ, לובלין, פטריקוב, פלוצק וראדום; שלושה בליטא: וילנה, קובנה וגרודנו; שלושה ברוסיה הלבנה: מינסק, ויטבסק ומוהילב; חמישה בדרום מערב רוסיה: ווהלין, פודוליה, קייב, צררניגוב ופולטבה; וארבעה ברוסיה החדשה: בסרביה , חרמון, יקאטרינוסלאב וטבריה(5).
אמנם יהודי פולין נחלקו בין כמה יחידות מדיניות נבדלות, אך המשותף להם המשיך להתקיים ולהשפיע גם עשרות שנים לאחר הפיצול שיצרו החלוקות. למעשה, חלוקות אלו היצבו גבול מדיני בין מחוז למחוז, אך לא ביטלו רבים ממאפייני הקיום היהודי הישן במזרח אירופה, הן מבחינת המציאות הכלכלית והן מבחינת יחס היהודים עם האצולה הפולנית(6).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימוייה של אמריקה בקרב יהודי מזרח אירופה", סמינריון אודות "דימוייה של אמריקה בקרב יהודי מזרח אירופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.