היישום אינו מחובר לאינטרנט

ילידי צפון אמריקה ואפריקה בעידן הקולוניאליזם הבריטי

עבודה מס' 065192

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה היו אמצעי ההתמודדות של המעצמה הבריטית עם אוכלוסיית הילידים בצפון אמריקה ובאפריקה.

10,399 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תחילת המאה ה- 19 הייתה שיאה של הממלכה הבריטית אשר הצליחה להשתלט על אזורים נרחבים ביבשת אמריקה, אפריקה ואוסטרליה. כיבושים אלו הביאו עמם סוגיות של טיפול באוכלוסיות הילידים במקומות אותם כבשו. מטרתי בעבודה זו היא להציג את הסוגיות המרכזיות עמם התמודדו ואת דרכי הטיפול של האימפריה הבריטית בילידים בקולוניות של צפון אמריקה ושל דרום אפריקה.
שאלת המחקר המרכזית של העבודה היא: מה היו דרכי הטיפול של המעצמה הבריטית בילידים בצפון אמריקה ובדרום אפריקה? בנוסף, אדון בשאלה: באיזו מידה הכירו הכובשים בזכויות הקרקע של הילידים?
שתי השערות עיקריות היוו את הבסיס למחקר זה. ההשערה הראשונה היא כי דרכי הטיפול בבעיה הילידית השתנו על ציר הזמן והמרחב. כלומר, דפוסי השליטה באוכלוסייה הילידית השתנו מתקופה לתקופה וממקום למקום. ההשערה השנייה היא שזכויות והכרה בחוזים שנחתמו בין הצדדים (כובשים וילידים) נשמרו רק באזורים ובתקופות בהם לחץ ההגירה מאירופה אפשר זאת. אנסה להוכיח את השערות המחקר על-ידי סקירה של דרכי הטיפול בילידים בקולוניות של שתי היבשות הללו.
המקורות בהם השתמשתי בכתיבת העבודה הם ספרי מחקר הנותנים סקירה גיאוגרפית והיסטורית של הנושא (כמו הספר Colonial Africa של Alan Taylor . כמו כן, נעזרתי במאמרים מתוך כתבי עת בעיקר במאמרו של A.J Christopher - "Indigenousness Land Claims in the Anglophone World" הסוקר בין היתר את ההסכמים שנחתמו בין הכובשים לילידים ואת דרכי נישולם מקרקעותיהם.
מבנה העבודה: לאחר מבוא בו אתן סקירה קצרה על תחילת ההתעניינות של הבריטים ומעצמות אירופאיות אחרות בצפון אמריקה ובאפריקה, אגש לפרק הראשון העוסק בבעיית הילידים בצפון אמריקה ולאחר מכן בפרק השני אסקור את הבעיה בדרום אפריקה. הפרק
השלישי של העבודה הוא פרק השוואתי בין שתי האזורים הללו בו בחנתי את שאלות המחקר ואת אמיתות השערות המחקר.
תוצאות המחקר מדגימות כי אכן היה קיים הבדל בנושא שיטות וגישות הטיפול בילידים בין שתי היבשות ובכך מוכיחות את ההשערה הראשונה בדבר השתנות הטיפול באוכלוסיית הילידים על פני הזמן והמרחב. בנוסף, התוצאות מדגימות כי באפריקה הביקוש לאדמות היה
קטן יותר בהשוואה לצפון אמריקה, על כן נישול הילידים מאדמותיהם היה בקצב מתון יותר. כלומר, מידת ההכרה של השלטונות הבריטים בחוזים שנחתמו עם הילידים היה שונה בין אזורים בהם לחץ ההגירה היה גדול לבין אזורים אחרים ובכך מוכיחות את השערתי הראשונה.

תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא
1. הכתר הבריטי בצפון אמריקה
תחילת ההגירה הגדולה
התמודדות עם ילידים
מחלות ומגיפות
הנישול והשלכותיו
2. הכתר הבריטי באפריקה
תחילת ההגירה האירופאית לאפריקה
תחילת עידן הקולוניאליזם הבריטי באפריקה
דמוגרפיה
השתלטות המתיישבים על קרקעות
הסכמים וחוזים
כיבושים צבאיים
דרכי שליטה אחרות
השפעות הקולוניאליזם
נספחים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האוכלוסייה האירופאית גדלה מאוד בתקופת ההתיישבויות בקולוניות השונות בעולם. ב-1492 מנתה אוכלוסיית אירופה כ-80 מילון איש ועד לשנת 1650 התנפחה האוכלוסייה עד לכדי 105 מיליון איש . הגידול היה דרמטי בעיקר בבריטניה, ספקית המהגרים העיקרית של צפון אמריקה, שם הצמיחה הכלכלית לא עמדה בקצב הגדילה של האוכלוסייה שצמחה מ-3 מיליון ב-1500 לכ-4 מיליון ב-1600. כתוצאה מגידול זה, מרבית אוכלוסיית בריטניה (כ-80 אחוז) שחיה בכפרים ועסקה בגידול חיות משק ועיבוד תבואה, סבלה מאבטלה קשה. במקביל לגידול זה באוכלוסייה, הקולוניאליסטים הבריטים החלו את מסעותיהם לאורך חופה הצפוני של פלורידה ובחלקה הדרומי של נובה-סקוטיה - קנדה לקראת סוף המאה ה-16. הסיירים האירופאים הראשונים נדהמו מייחודיות הפריחה, עולם החי והתרבות האנושית שמצאו ביבשת אמריקה. במהלך שנות ה-50 של המאה ה-16 אחד הסיירים דיווח שאמריקה כל כך שונה מאירופה, אסיה ואפריקה בכל הנוגע ליצורים החיים והצומחים בה עד כי ראוי לקרוא לה "העולם החדש".

תגים:

אדמה · אדמות · הבריטי · הכתר · העולם · התגליות · כיבוש · כיבשים · נישול · עידן · קרקע · קרקעות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ילידי צפון אמריקה ואפריקה בעידן הקולוניאליזם הבריטי", סמינריון אודות "ילידי צפון אמריקה ואפריקה בעידן הקולוניאליזם הבריטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.