היישום אינו מחובר לאינטרנט

משבר הרעב בשנות ה-90 בצפון קוריאה

עבודה מס' 069186

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד התמודדה צפון קוריאה עם תוצאות משבר הרעב בשנות ה-90 ומול אלו קשיים ניצבו מדינות המערב בבואן לסייע לצפון קוריאה?

6,474 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בתחילת שנות ה-90 חוותה צפון קוריאה שנים קשות של מזג אוויר קיצוני אשר פגע ביבול החקלאי והניב שורה של אסונות הומניטאריים. רעב החל לפקוד את המדינה ומחלות ותמותה גבוהה מן הממוצע העולמי גבו את המחיר. בעוד שהממשלה בראשותו של קים איל ג'ונג לא לקחה אחריות על משבר המזון שהגיע בעקבות פגעי מזג האוויר הקשים, התקשורת העולמית ומדינות העולם, שנחשפו לקטסטרופה המתרחשת בצפון קוריאה רק כשנתיים לאחר תחילתה, ראו בממשלה אשמה מרכזית בשל חוסר תפקודה ובשל האידיאולוגיה הקומוניסטית וההסתמכות על העצמי בהם היא דוגלת. הסיוע מצד המערב החל להגיע, אולם המסייעים נתקלו בבעיות רבות שצצו בשל חוסר הרצון של הממשלה לשיתוף פעולה מלא וחוסר הנכונות של הממשלה להודות בכך שהיא נכשלה בדאגה לאזרחיה ושהיא צריכה את עזרתו של המערב הקפיטליסטי.

בעבודה זו אתמקד בסיבות להיווצרות משבר המזון, ההשפעות שלו על האוכלוסייה והחברה בצפון קוריאה ובאופן הפעולה של העולם המערבי - בדגש על ארצות הברית ודרום קוריאה - בבואו לסייע לצפון קוריאה. כן אתאר את האופן בו התמודדה הממשלה בצפון קוריאה עם ניסיונות העזרה מצד המערב, תוך כדי ניסיון להשיב על השאלה: "כיצד התמודדה צפון קוריאה עם תוצאות משבר הרעב בשנות ה- 90 ומול אלו קשיים ניצבו מדינות המערב בבואם לסייע לצפון קוריאה"?. ההנחה עליה מתבססת העבודה היא שיהירותה של צפון קוריאה ואופייה המסוגר והמנוכר הקשו עליה לבקש ולקבל סיוע מצד המערב ובשל כך המחיר האנושי שהיא שילמה הוא גבוה מאד.
העבודה מתבססת על מקורות אקדמאיים בתחום וכן על מקורות עדכניים מרשת האינטרנט.

ראשי פרקים:
מבוא
1. סיבות להיווצרות הרעב
2. השפעות הרעב על החברה והמערכת החברתית בצפון קוריאה
3. הרעב כבעיה פוליטית -
3.1 ארצות הברית ודרום קריאה ומצוקת הרעב בצפון קוריאה
3.2 מדיניות ממשלת צפון קוריאה לרעב ולהשפעתו
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סיבה נוספת לפרוץ המשבר והקשורה יותר למצב הכלכלי היא התפרקותה של ברית המועצות שהייתה המשענת היציבה ביותר של צפון קוריאה הן מבחינת עזרה כלכלית והן מבחינה אידיאולוגית.

תגים:

דיקטטורה · אוטוריטרי · סיוע הומניטרי · הומאניזם · אסונות · רעב אילם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משבר הרעב בשנות ה-90 בצפון קוריאה", סמינריון אודות "משבר הרעב בשנות ה-90 בצפון קוריאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.