היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימור הסדר חברתי

עבודה מס' 065855

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליכים המובילים לאי סדר חברתי, דרכים לאכיפת החוק תוך דגש מיוחד על שיטור קהילתי

2,510 מילים ,9 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

המנגנון החברתי המבטיח את קיום הסדר החברתי הוא השיטור. הגורמים לסדר או לאי הסדר החברתי הם הכוחות המלכדים את הקהילה מול הכוחות המפוררים אותה. החברה האידיאלית, לו הייתה קיימת, הייתה מן הסתם מסתפקת בשמירה על הסדר החברתי בשיטור לא-פורמאלי, כלומר בפיקוח מצד הורים, מורים ואנשי דת על בסיס קודים תרבותיים, ערכים ואידיאולוגיות.
החברה בימינו מאופיינת בחוסר יציבות פוליטית, אינפלציה, אבטלה, ניכור ועוד. על מנת לשמור על הסדר החברתי אין מנוס, אלא להפעיל שיטת שיטור פורמאלית. שיטה זו יכולה להיות אכיפתית ונוקשה, אבל לא בהכרח. היא יכולה להיות גם שירותית וידידותית כלפי הקהילה.
לכל קהילה יש קשר לשיטת השיטור המתאימה, על פי שלושה מאפיינים: רמת היציבות החברתית, רמת הסולידאריות החברתית ואופי המשטר. קהילה או שכונה עם "חלונות שבורים" מביאה למצב של הזנחה סביבתית וחברותית, לחוסר אכפתיות, אדישות, לחוסר מודעות לצרכים ולציפיות של הקהילה ולחוסר נכונות להתמודד עם בעיות אמיתיות. מצב שכזה, מהווה קרקע פורייה לפשיעה.
משטרה יוזמת וממוקדת אזרח וקהילה תורמת להעצמת הקהילה, שמביאה ליצירת אקלים קהילתי דוחה פשיעה. מאבק אפקטיבי בפשיעה חייב להתבסס על תשתית ארגונית ועל עשייה שכונתית, המבטאים מודעות, אכפתיות ומחויבות. יצירת אמון ויחסי שותפות עם ארגונים קהילתיים ותושבים ישפרו את יעילות המשטרה. מבחנה האמיתי של המשטרה הינו בביצוע אכיפת החוק ומתן שירות תוך שילוב ואיזון נכון של כל העקרונות, ובהם עקרון החוק כיאה למדינה דמוקרטית.
קהילה החפצה בשמירה על הסדר החברתי צריכה לתת את הדעת על "פיתוח קהילתי" - התארגנות כוללת של גופים, אנשי מקצוע ותושבים לתכנון ועשייה משותפים, המיועדים לפתור בעיות חברתיות ולקדם יעדים לשיפור איכות החיים בקהילה. פיתוח קהילתי כולל ניתוח צרכים ובעיות מקומיות, בניית שותפות בין כולם, יישום שיטות של פתרון בעיות וגיבוש תוכניות מערכתיות לטווח קצר ולטווח ארוך. תהליך זה תלוי בגיבוש חזון משותף המהווה מסגרת לביטוי אחריות אזרחית, ציבורית ומקצועית של כל הגורמים המשפיעים על פניה של הקהילה.
העבודה מתמקדת בממדים המאפיינים את הסדר החברתי והציבורי המשיקים לשיטור על פי סוגי קהילות, התהליכים העכשוויים והעתידיים המובילים לאי סדר חברתי, האפשרויות הקיימות והאפשרויות הרצויות לשמירת הסדר מבחינת הקהילה ועל הבעייתיות שביחסי משטרה ודמוקרטיה. השאלה העיקרית היא מה משפיע על שמירת הסדר החברתי בקהילה וכיצד ניתן לשמור עליו ככל האפשר.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. מאפייני הקהילה ביחס לשיטור
ב.1. רמת היציבות החברתית
ב.2. רמת הסולידאריות החברתית
ב.3. אופי המשטר
ג. תהליכים המובילים לאי סדר חברתי
ג.1. תהליכים עכשוויים ועתידיים
ג.2. המבנה החברתי כגורם לפשיעה
ג.3. קהילה ופשיעה
ד. אכיפת חוק וסדר ציבורי
ד.1. בסיס חוקי
ד.2. סמכות לא רשמית
ד.3. ענישה פלילית כתופעה חברתית
ד.4. מתן שירות לציבור
ד.5. השיטור הקהילתי
ה. אנומליה של משטרה ודמוקרטיה
ו. אחרית דבר: קוביית המזל
ז. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כל חברה על פי דירקהיים זקוקה למוסר קולקטיבי שיאפשר לה לפעול ולתפקד באופן סביר. כלומר, המוסר של כל חברה הוא פונקציונאלי מפני שהוא עוזר לה לקיום המבנה החברתי. שיעורי פשיעה גבוהים מורים על בעיה חברתית קשה (אנומיה), אבל הפשע איננו תופעה שלילית תמיד. יש לו אפילו היבט חיובי: הוא מאפשר לרוב הדומם ושומר החוק להדגיש את עליונותו המוסרית על פני המיעוט העברייני. (טננבוים, 2003, עמ' 34, 37, 39).

תגים:

שיטור · קהילתי · אכיפת · חוק · קהילה · משטרה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימור הסדר חברתי", סמינריון אודות "שימור הסדר חברתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.