היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבוצת יחסים בין אישיים

עבודה מס' 065679

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיכום תהליך בקבוצת "יחסים בין אישיים", תוך התייחסות אל ספרות בסיסית בנושא דינמיקה קבוצתית, ואל החוויה האישית של הכותב.

3,624 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לסכם את התהליך אותו עברנו כקבוצת "יחסים בין אישיים", תוך התייחסות אל ספרות בסיסית בנושא דינמיקה קבוצתית, ואל החוויה האישית שלי. השתדלתי לתת תמונה כוללת של המתרחש מזווית נייטרלית, אך הדבר לבטח לא יהיה קל כיוון שהייתי חלק אינטגרלי מן הקבוצה וכי ההתרחשויות היו רבות ומורכבות.
קבוצת היחסים הבין אישיים מנתה 14 משתתפים. עפ"י שיטת המיון ש גיאורג זימל (רוזנוסר ונתן, 1988) שמיין קבוצות עפ"י גודלן, קבוצה זו מסווגת כ- "קבוצה קטנה". כמו כן, הקבוצה הייתה "קבוצה סגורה" (אברהם 1978) שכן חבריה היו קבועים מן ההתחלה ולא חלה כל תחלופה בין חבריה (למעט השיעור הראשון שכלל את טל ולירון, אשר עברו לקבוצה אחרת). חברי הקבוצה התקבצו אליה מתוך בחירה או מתוך התחייבות במסגרת הלימודים באוניברסיטה. המשתתפים נבחרו באופן אקראי, ככל הידוע לי, והמכנה המשותף הגלוי היחיד שהיה ביניהם היה היותם סטודנטים בפקולטה למדעי החברה. עובדת היותם שותפים לאותה מסגרת לימודית -תיאורטיתיצרה מציאות בה מושגים וגישות תיאורטיות שונות היו מוכרים כמעט לכל המשתתפים וכך גם השפה בה השתמשו המשתתפים שהייתה לא פעם קשורה למושגים פסיכולוגיסטים- סוציולוגים אשר היו מוכרים לכלל המשתתפים.
לפי אברהם (1979) נודעת חשיבות רבה לכך שהמסגרת הארגונית תהא מוגדרת ומסודרת על מנת שתספק רגש של ביטחון לצדם של ערפול, מבוכה ואי יציבות הקיימים בחיי הקבוצה. המסגרת כוללת את מרכיבי הזמן והמקום. בהקשר של קבוצות ביחסים הבין-אישיים ניתן להגיד בפירוש שמבחינת המקום והזמן היו סדר ובהירות מופתיים. בקבוצה נפגשה אחת לשבוע, במקום, ביום ובשעה קבועים והפגישות נמשכו שעה וחצי. אברהם (1979) כי על מנת שהדינמיקה של חיי בקבוצה תיבחן ותחווה בעמקות, זהו הזמן המינימלי הדרוש לכך. מי שניצח על לוח הזמנים המוקפד-שעת התחלה ושעת סיום- היו שני המנחים :אמיר וינר וורד מרון. כמו כן, משך פעילותה של הקבוצה היה ידוע מראש לכל המשתתפים, והוגבל לזמן קצר יחסית של תקופת הסימסטר (עם הפסקה באמצע בשל חופשת חג).

תוכן עניינים:
מבוא
מטרות הקבוצה ע"פ הספרות
יחידת ההנחיה
שלבי התפתחות הקבוצה וקונפליקטים מרכזיים
התפקידים בקבוצה
תהליך הלמידה אישית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כפי שמתאר זאת אברהם (1979), מדריכים בקבוצות ה"טי" הם סבילים ביותר בשלב הראשון של התפתחות הקבוצה. הם מספקים מבנה מזערי להתארגנות: לא מציעים סדר יום, לא מחליטים במה לדון וכיצד יתנהלו הדיונים. הם כמעט ולא קובעים שום כלל ומניחים לקבוצה להתלבט ולהתחבט. הם יושבים להם קרירים, שלווים ורגועים, בעוד חברי הקבוצה הופכים להיות יותר ויותר מתוסכלים ומוטרדים בשל המצב המביך. תיאורו של אברהם (1979) אכן תואם בדיוק לסיטואציה שהייתה אצלנו בקבוצה. התפקיד הסביל של צמד המנחים עורר בכולנו אי נחת, מבוכה וחוסר אונים. לא פעם הסתכלנו עליהם במבטים מתחננים לאיזה שהוא "גלגל הצלה". לא ידענו כיצד עלינו להתייחס לנוכחותם, שכן אחרי הכל, אי אפשר היה להתעלם מהם.

תגים:

קבוצות · קבוצתי · התנהגות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבוצת יחסים בין אישיים", סמינריון אודות "קבוצת יחסים בין אישיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.