היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסים בין אישיים בקבוצה

עבודה מס' 032687

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בקבוצות בנות 15 איש וניתוח מטרות כל קבוצה, שלבי התפתחותה, יחידת ההנחייה שלה וכן- השפעת התצפיות על הצופה עצמו.

3,515 מילים ,4 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

מבנה המערכת החברתית שלנו מעודד, בעצם מחייב, את הפרט להשתייך לקבוצות. כדי להגיע לסיפוק צרכיו האישיים חייב הפרט להשתייך לקבוצות רבות בחברה ובאמצעותן, דרך ההשתייכות, להגיע לסיפוק הצרכים.
הקבוצה שונה מסך הכל המרכיבים שלה, ועל צורותיה השונות, זכויותיה, הרכביה ודרכי פעולתה מספקת מכלול של צרכי הפרט להשתתף בחוויות עם אחרים, להיות שותף בהשגת מטרות, הן מבחינת איכותן - מהותן והן מבחינה כמותית.
קרל רוג'רס מגדיר קבוצת דינאמיקה (קבוצת מפגש) כקבוצה המתוכננת להשגת השינוי באמצעות ההתנסות החוויתית. קבוצות כאלו, המתוכננות למטרות שינוי מתוכנן דרך יחסי הגומלין המתרחשים בתוך הקבוצה נקראות קבוצות T, קבוצות ליחסי אנוש, קבוצות ליחסים בינאישיים, קבוצות להגברת הרגישות או המודעות העצמית.
דינאמיקה קבוצתית מתייחסת לסוג של אידיאולוגיה פוליטית, הדנה בדרכים שלפיהן יש לארגן את הקבוצות ולנהלן. אידיאולוגיה זו מדגישה את חשיבות המנהיג הדמוקרטי, שיתוף חברים בהכרעות והרווח שיפיקו גם החברה וגם היחידים באמצעות פעולות משותפות בקבוצות.
התנהגות קבוצתית זו התנהגות המתרחשת בנוכחות אחרים. זו תגובה לגירוי שיש בפגישות חברתיות.
שואו (1974) טוען שהתנהגות קבוצתית זו התנהגות של הפרטים שמרכיבים את הקבוצה. התנהגות הפרטים בקבוצה תהיה שונה מהתנהגותם כפרטים בודדים בשל הגירוי שהם מקבלים מנוכחותם של אחרים.
קבוצות, בהיותן ישויות דינמיות, מוכרחות שיהיו להן תהליכים, כלומר שרשרת אירועים עם התחלה, אמצע וסוף שמחוברים יחד.
בעבודה זו אנתח את התהליך הקבוצתי, אתאר את ההתפתחויות שחלו בקבוצה, השפעה ההדדית של הפרט על הקבוצה ושל הקבוצה על הפרט, תפקיד יחידת ההנחייה, ואעשה זאת מנקודת ראות אישית תוך שילוב חומר תיאורטי.
עבודתי מחולקת ל- 5 נושאים:
* מטרות הקבוצה.
* שלבי התפתחות הקבוצה.
* יחידת ההנחייה.
* הלמידה והערכת התהליך האישי שעברתי.
* סיכום.

מקורות:

בנסון, פ. ג'רלאט , (1992) יצירתיות בעבודה עם קבוצות. הוצאת "אחי" בע"מ.
קרטרייט, ד. זנדר א. (1968) דינמיקה קבוצתית: מחקר ותיאוריה. יחדיו איחוד מוציאים לאור בע"מ.
Golombievsky, R.T. (1970) Sensitivity Training and the Laboratory Approach. Peacok Pub.
Bennis, W.C. Shephard, H.A. (1956). A Theory of Group Development. In: Human Relations Vol. 9, pp. 415-437.

תגים:

קבוצתית · דינמיקה · אנתרופולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסים בין אישיים בקבוצה", סמינריון אודות "יחסים בין אישיים בקבוצה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.