היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת גורמים אישיים וארגוניים על הצלחת מוצבים

עבודה מס' 067293

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים לגבי גורמים אישיים וגורמים ארגוניים המתקשרים להצלחת מוצבים.

7,842 מילים ,19 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במהלך השנים האחרונות תופעת הגלובליזציה מתגברת בקצב מהיר(1). הגלובליזציה ההולכת וגוברת מניעה ארגונים רבים להתפשט לשווקים חדשים בארצות זרות. ארגונים רבים מקימים חברות בת ,יוזמות משותפות ובריתות אסטרטגיות על- מנת ליצור נוכחות בשווקים זרים ולנצל מקורות ייצור יעילים.
הזדמנויות ואתגרים רבים בתהליך הגלובליזציה, מאופיינים בחוסר במועמדים מוכשרים מקומיים,חוסר פיתוח עובדים לניידות בינלאומית, חוסר יכולת שמירה על שליטה במקום העבודה בארץ המקור, חוסר תיאום, חוסר בהעברת ידע וחוסר באסטרטגיה משותפת עקבית. כל הגורמים הללו יצרו את הצורך במוצבים. שביעות רצון העובדים מהמעבר לארץ המארחת והחזרה לארץ המולדת היא קריטית להצלחת החברות הבינלאומיות מאחר ועובדים אלו משחקים תפקיד חשוב בניהול ובתיאום הפעולות של הארגון המורחב (2).
ארגונים גלובליים, כגון יבמ, אקסון, טקסקו, מקדונלנדס והאוורד פאקרד מדווחים כי 55% מההכנסות שלהם מופקים מפעולות בינלאומיות. (3)
אחד מהאתגרים הגדולים יותר של ארגון הוא לדעת כיצד מנהלים עובדים בסקאלה הבינלאומית ומהי מידת הנזק שעלול שיעור הכישלונות הגבוה של מוצבים בארצות זרות לגרום לארגון.(5) על מנת שהארגון יצליח, אסטרטגיה בינלאומית דורשת משאבי אנוש בינלאומיים ועובדים מתאימים. על משאבי האנוש להבין את ההיבטים הרבים של טבע העובדים ולמקסם את הפוטנציאל של כל עובד. (6)
כשלון של מוצבים גורר עלויות רבות לא רק לארגון אלא גם למוצבים עצמם ולבני משפחתם. העלויות יכולות להימדד בכסף בארגון עצמו, אך הן אינן מדידות בקרב המוצבים ועולות בסכנות קריירה, אישיות ומשפחה.
בהתחשב בעלויות הגבוהות של המוצבים, בכישורים הרבים שמשימה מעבר לים דורשת ובעובדה כי הצלחת ארגונים בינלאומיים תלויה בצורה ישירה בהצלחת המוצבים, קיים אינטרס גבוה לחקור את המאפיינים הקושרים את המוצב להצלחתו במשימה.
עבודה זו מנסה לזהות גורמים אישיים וגורמים ארגוניים המתקשרים להצלחת מוצבים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1. עקומת U להתאמת המוצב
1.2. מהי משימה מוצלחת
1.3. השערות מחקר
2. שיטת העבודה
3. סקירה ספרותית וממצאים
3.1. גורמים אישיים
3.1.1. היכולת לפתח קשרים
3.1.2 יכולות טכניות
3.1.3. סטטוס משפחתי
3.1.4. גמישות תרבותית
3.1.4.1. ארבעת הממדים של הופשטד
3.1.4.2. השפעות תרבותיות- ההבדל בין האמריקאים ליפנים
3.1.5. ניסיון בינלאומי קודם
3.1.6. מין המוצב
3.2. גורמים ארגוניים
3.2.1. אסטרטגיות הכנת המוצב לפני היציאה למשימה
3.2.1.1. ביקור מוקדם בארץ החדשה
3.2.1.2. שפה
3.2.1.3. הכנה בינתרבותית
3.2.1.4. ייעוץ לפני ההגעה לארץ המארחת
3.2.1.5. מעורבות בן הזוג והמשפחה
3.2.2. אסטרטגיות תמיכה במוצבים בזמן משימתם
3.2.2.1. יועץ
3.2.2.2. העסקת בן הזוג
3.2.3. אסטרטגיות תמיכה במוצב עם חזרתו למולדת
4. סיכום, דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תהליך המיון בחברות הרב לאומיות נושא אופי מורכב יותר מאשר בחברות מקומיות, בעיקר משום שכלי המיון צריכים לאתר כישורים ויכולות מקצועיות וכן את יכולתם של המוצב ומשפחתו להסתגל ולהתגבר על קשיי המעבר מסביבה מוכרת וידועה אל סביבה זרה.
Ronen & Tung (1981) מציינים חמש קטגוריות שמנבאות את הצלחתם של מוצבים: גורמי תפקיד, יכולות הסתגלות (אמפטיה תרבותית, גמישות), גורמי מוטיבציה, מצב משפחתי וידיעת השפה.
להלן הגורמים האישיים, אותם בחנתי, אשר באפשרותם לסייע למוצב בהצלחתו במשימתו מעבר לים.

תגים:

ניהול בינלאומי · גלובליזציה · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת גורמים אישיים וארגוניים על הצלחת מוצבים", סמינריון אודות "השפעת גורמים אישיים וארגוניים על הצלחת מוצבים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.