היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקומה של התקשורת במשבר הכלכלי של מזרח אסיה

עבודה מס' 065633

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בשני אירועים שהתרחשו במהלך המשבר ונוגעים לתאילנד, ובחינת האופן בו הם סוקרו ע"י התקשורת הזרה והמקומית על פי ניתוח הכותרות.

7,080 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תחומי המחקר של היחסים הבינלאומיים והתקשורת מתעלמים כמעט לחלוטין אחד מהשני. בפועל העיוורון של האקדמיה עומד בסתירה גמורה למתרחש בשטח, כאשר התקשורת היא לא רק כלי בידי המדינה, אלא שחקן עצמאי ואף דומיננטי בזירה הבינלאומית. בכדי להמחיש את תפקידם של כלי התקשורת כמתווכים ומשפיעים על מהלכים בינלאומיים, אבחר אירוע משמעותי מתחום היחסים הבינלאומיים ואדגים כיצד שיחקה בו התקשורת תפקיד מרכזי בהפצת מידע, ליבון אש השמועות והנעת תהליכים מדיניים וכלכלים.
בעבודה זו בחרתי להדגים את כוח ההשפעה של כלי התקשורת על קהל היעד, דהיינו משקיעים זרים בשווקים המתפתחים של מדינות מזרח אסיה, באמצעות ניתוח כותרות חדשותיות של עיתונים כלכליים יומיים.
שיטת המחקר היא מחקר איכותני השוואתי בו אתמקד בשניים מתוך סדרה של אירועים שהתרחשו במהלך המשבר ונוגעים לתאילנד, ואבחן את האופן בו סיקרה התקשורת הזרה והמקומית את אותם אירועים על ניתוח הכותרות, להן מידת ההשפעה הגבוהה ביותר על הקורא. ניתוח תוכן של הכותרות יאפשר להצביע באופן חד משמעי על שוני בסיקור אירועים מהמשבר על ידי העיתונות המקומית לעומת העיתונות הזרה ולהבין באמצעות השוני את האופן בו השפיע הסיקור על המשקיעים הזרים, ואת תפקידה המרכזי של התקשורת במשבר זה.
האוכלוסייה עליה אחיל את תוצאות המחקר תהיה כלל העיתונים שהתפרסמו בשנים 1997-1998 כאשר מסגרת הדגימה היא כלל הכתבות שהתפרסמו בעיתונים ושסיקרו את המשבר הכלכלי במזרח אסיה בשנים 1997-1998, וכוללים עיתונים בינלאומיים ועיתונים מקומיים במדינות שנפגעו מהמשבר.

תוכן עניינים:
מבוא ורקע תיאורטי
המשבר הכלכלי של מזרח אסיה
ניתוח אירוע, 20.11.1997
ניתוח אירוע, 6.1.1998
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

בראשית שנות השבעים התחולל שינוי מרכזי בגישה לחקר השפעות התקשורת שבבסיסו מחקר פסיכולוגי-חברתי העוסק באופן בו הקהל מעבד מידע. אחת האסכולות החשובות ביותר באותה תקופה היא אסכולת קביעת סדר היום שגרסה כי לאמצעי התקשורת יש כוח רב כדי להכתיב לציבור "על מה לחשוב ולא כיצד לחשוב" (כספי, 2001: עמ' 157) וזאת על ידי בחירה של נושאים מסוימים או הבלטתם, תוך התעלמות מנושאים אחרים. בנוסף, גם הבולטות התקשורתית הניתנת לנושאים שונים הינה בעלת השפעה לא מבוטלת על דעת הקהל. ההחלטה העיתונאית להציב נושא בעמוד הראשון כמוה כסימון הנושא כחשוב יותר מנושאים אחרים וכך התקשורת לא רק קובעת את הנושאים שעל סדר היום, היא גם מדרגת את חשיבותם (תיאורית "השפעת הנושא העיקרי"- שם, שם: עמ' 159) וקובעת "על מה חשוב יותר לחשוב".

תגים:

בולטות · מורכבות · לשונית · עריכה · עורך · סאכס · יאנג · קליפורד · סיקור · תקשורתי · פאניקה · סין · יפן · תאילנד · קוריאה · עיתונים · כלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקומה של התקשורת במשבר הכלכלי של מזרח אסיה ", סמינריון אודות "מקומה של התקשורת במשבר הכלכלי של מזרח אסיה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.