היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ההתנתקות מגוש קטיף על הציבור הדתי לאומי

עבודה מס' 065568

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עד כמה השתנה היחס של המתנגדים לתכנית כלפי הציבור הכללי, מוסדות השלטון בארץ וכן כלפי הרבנים.

4,873 מילים ,7 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הייתה לבדוק עד כמה באמת התפצלה החברה בישראל בעקבות תכנית זו, עד כמה השתנה היחס של המתנגדים לתכנית כלפי הצבור הכללי, מוסדות השלטון בארץ וכן כלפי הרבנים, מורי הדרך שלהם עצמם.
המחקר כלל 150 איש אשר ענו על שאלון מחקרי שבדק את יחסם כלפי הקבוצות הנ"ל. תוצאות המחקר מעידות כי אכן ככל שלאדם יש קשר חזק יותר לגוש קטיף, יחסו לפוליטיקאים, לצה"ל, לתקשורת, לביהמ"ש ולרבניו התערער, בעוד אין מסקנה מובהקת בנוגע לרצונו בגישור עם החברה הכללית בארץ.
תוצאות אלו מעידות כי אכן חל מפנה ביחסו של הציבור הדת"ל, שבעבר היווה חלק אינטגראלי מכלל הציבוריות הישראלית.

תוכן העניינים:
-תקציר
-מבוא
השערות המחקר
הגדרת המשתנים
-שיטה
משתתפים
כלי המחקר
הליך המחקר
-תוצאות
-דיון
נקודות חולשה
כווני המשך
המלצות יישומיות
-ביבליוגרפיה
-נספח - שאלון לדוגמא
מבחן t

קטע מהעבודה:

בשנת 2005 ממשלת ישראל ביצעה את התהליך המכונה "תהליך ההתנתקות", במסגרתו נסוג צה"ל מרצועת עזה ומצפון השומרון. תושבי גוש קטיף וכן 4 ישובים מצפון השומרון פונו מבתיהם. מהלך זה לווה בקשיים רבים מצד המפונים עצמם וכן מצד תומכיהם מכל רחבי הארץ, המזוהים בעיקר עם הציבור הדתי לאומי.
ע"פ מחקרה של מ.ביליג (2005) "עקירת ישובים ופינוי תושבים מביתם בניגוד לרצונם היא חוויה טראומטית למפונים", ובמיוחד נוכח תפיסת העולם של המתיישבים ביש"ע. אחיזתם בקרקע נובעת מאמונה דתית, וזאת בנוסף לאידיאולוגיה החילונית של היאחזות בקרקע, שמקורה בחיבור ההיסטורי, בערכים ציוניים ובשיקולים ביטחוניים.

תגים:

פינוי · עזה · שומרון · דתיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ההתנתקות מגוש קטיף על הציבור הדתי לאומי", סמינריון אודות "השפעת ההתנתקות מגוש קטיף על הציבור הדתי לאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.