היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת השחיקה על כוונת העובד לעזוב את מקום עבודתו

עבודה מס' 065397

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המקרה של חברת פלאפון.

9,950 מילים ,23 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בעובדי חברת פלא-פון ובuדקת את הקשר בין השחיקה של העובדים כלפי החברה לבין עזיבתם את החברה או נטיות לעזיבה.
נושא השחיקה הינו נושא הנדון רבות בספרות. גם אם מקורות הלחץ ורמות השחיקה שונים בכל מקצוע ביטויי השחיקה בד"כ דומים : בהדרגה מאבד איש המקצוע עניין בעבודתו התלהבותו פגה, הוא מפתח עמדה שלילית כלפי עצמו , רגשות עוינות כלפי חבריו לעבודה ולקוחותיו , זלזול ואדישות. תופעות אלו עלולות להתבטא גם ברמת תפקודו של הארגון :מוסר עבודה ירוד, רמת ביצוע נמוכה, העדריות ושיעור תחלופה גדולים. חלק גדול מהחוקרים מצא כי שחיקה יכולה להיות גם צעד ראשון לקראת עליית המודעות העצמית, העשרת הבנה ושלב מקדים לצמיחה והתפתחות אישית . לכן אנשים שחוו שחיקה ולמדו להתגבר עליה , ייתכן וימשיכו בחיים טובים יותר.
רוב ההגדרות למושג שחיקה מתייחסות בצורה זו או אחרת לתהליך של אובדן אנרגיה נפשית וירידה בתפקוד כתוצאה מלחצים יום-יומיים נמשכים. השחיקה נוצרת מתנאי עבודה לוחצים הגורמים לאובדן משאבים פיזיים ונפשיים, האנשים שהופכים קורבנות השחיקה הם בעיקר אנשים דינמיים כריזמטיים ומכווני משימה, בעלי רמת ציפיות לא ריאלית אשר מתעקשים להמשיך במאמציהם להשיג אותן ציפיות . הוא מונה את הסימפטומים הנפוצים לתופעה בניהם : עייפות, ניתוק, שעמום וציניות ,חוסר סבלנות ועצבנות גוברת.
נקודות נוספות שנבדקו ה רמת המחויבות הארגונית של העובד והבדלים בין נשים וגברים. העבודה בפלאפון קשה שוחקת מאוד. נבדוק מהי השפעת השחיקה והלחץ בעבודה על נשים לעומת גברים. ואכן נמצא כי בספרות המחקרית יש נטייה לייחס לנשים יותר לחץ מאשר לגברים. בהתייחס להשפעות השלילות שיש על נשים המחקרים מצא כי הדבר פחות חמור מהמחקרים הקודמים היות ונמצא כי פעילות יתר מבריאה את האישה מבחינה נפשית וגופנית. היא יותר מרוצה מחייה ופחות מדוכאת. מכל מקום המחקרים עדיין מראים כי ישנו לחץ יותר על נשים במקרים כאלו.

הבעיה הזו של ניידות קרדינלית במיוחד בארגונים המעוניינים לצמוח כמו פלאפון, ולכן שומה עליהם להחזיק את העובדים באמצעים חוקיים:
1. שיפור המוטיבציה
2. התנהגות נאותה יותר כלפיהם
3. שיפור התנאים בעבודה
4. יצירת מחויבות ארגונית
5. הפחתת הלחץ או במקביל עלייה בשביעות הרצון.

השערות המחקר היו:
1. ככל שהעובד יותר שחוק הוא יטה לעזוב את החברה
2. ככל שהעובד מרגיש יותר מחויבות למקום העבודה כך הוא נוטה יותר לעזוב.
3. נשים תיטנה יותר להישחק וכתוצאה מכך תיטנה לעזוב את החברה.

אוכלוסיית המחקר מונה 460 צעירים וצעירות אשר מועסקים והועסקו בעבר כמוקדנים במוקד שרות הלקוחות. המוקדנים עובדים 6.5 שעות במשמרת 4 משמרות בשבוע (26 שעות שבועיות בממוצע). הדגימה היתה אקראית (נוחות), הווה אומר כל מי שאפגוש או שתהיה לי נגישות אליו. למוקדנים חולק שאלון ממנו אנסה לבדוק מהם הגורמים מהו המתאם בין השחיקה לבין המשתנים התלויים (נאמנות לארגון, וכד').
השאלון היה ארוך יחסית ולכן לתשובות הסופיות (משתנים אישיים) כמעט ולא ענו. שיטת הניתוח היא כמותית.
התוצאות הראו כי רוב העובדים מוטרדים ממקום עבודתם מסיבות שונות והם אינם מרוצים.
רוב העובדים מעוניינים לעזוב את החברה אולם לאור הכירם את המצב בשוק העבודה הכללי- ולאור התנאים הטובים יחסית שחברת פלאפון נותנת להם- הם מציינים כי אינם ששים לעזוב את החברה.

ראשי פרקים
1. תקציר
2. מבוא
נושא המחקר
תאור השירות והחברה
בעיית המחקר
3. סקירת הספרות
מהי שחיקה
הקשר בין לחץ לבין שחיקה .
הקשר בין שביעות רצון לשחיקה
גורמי המוטיבציה
הבדלי שחיקה בין נשים וגברים
4. שיטת מחקר
שאלות המחקר
השערות המחקר
המדגם:
כלי המחקר
ההליך
משתני המחקר
שיטת הניתוח
מגבלות המחקר
5. ממצאים
6. דיון בתוצאות
7. סיכום, מסקנות והמלצות
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הבעיה המרכזית במוקד הינה: אחוזי תחלופה גבוהים של המוקדנים נותני השירות. דבר זה גרם לבזבוז משאבי הארגון עקב הצורך בהכשרת מוקדנים חדשים, כמו-כן נוצרה בעיה של אקלים ארגוני בלתי-יציב של המוקד.
לאור-זאת, בעבודה זו החוקרת תנסה למצוא: מהם הגורמים לעלייה בנטייה לעזיבת מקום העבודה, כאשר העבודה תתמקד בשחיקה כסיבה לכך ומצד שני, מחויבות אינסטרומנטלית כגורם ממתן.
עידן זה (האלף השלישי) מתבטא בטכנולוגיה מפותחת ומתפתחת ללא לאות, ובמקביל חלה פתיחות רבה ואף עלייה גבוהה במודעות לרמת השירות, השיווק והמכירות באמצעות הטלפון, כגורם מפתח לעלייה באחוזי השירות והמכירות במגוון מוצרים בארגונים שונים. מאידך, ההשערה העולה בעבודה זו היא בנושא התחלופה הגבוהה בקרב העובדים בתחום זה הנגרמת כתוצאה משחיקה.

תגים:

עזיבה · פיטורים · התפטרות · אירגונים · תחלופת · עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת השחיקה על כוונת העובד לעזוב את מקום עבודתו", סמינריון אודות "השפעת השחיקה על כוונת העובד לעזוב את מקום עבודתו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.