היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנגנונים ליישוב סכסוכי עבודה

עבודה מס' 065346

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המנגנונים השונים ליישוב סכסוכי עבודה.

7,925 מילים ,22 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בנושא המנגנונים השונים ליישוב סכסוכי עבודה בישראל. סכסוכי העבודה בישראל בשנים האחרונות היו קשים - מבחינת מספרם, משך הזמן שלהם, עוצמתם, ומספר העובדים שלקח חלק בהם.
סכסוכי עבודה אשר מביאים לשביתות, מקשים על הציבור ועל הסקטור העסקי והפרטי וגורמים לשיבושים בחיי האזרח והמדינה וזאת מעבר לקושי שגורמים העובדים לעצמם.
על מנת לבחון את סוגי המנגנונים השונים ליישוב סכסוכי עבודה בישראל ואת השביתות הרבות עלינו להבין תחילה מהם סוגי הסכסוכים השונים הקיימים, מהו ההבדל בין סכסוך עבודה קיבוצי לבין סכסוך היחיד, האם הסכסוך הוא משפטי שעוסק במימוש זכויות הקיימות או שמא הוא סכסוך כלכלי היוצר זכויות חדשות? מהו מישור הסכסוך האם הוא סכסוך עבודה או שמא סכסוך ארגוני כאשר הפרט מסוכסך עם ארגון העובדים?
נבחין מהם ה"מנגנונים ליישוב סכסוכי עבודה מכוח חוק", שאלו הם מנגנונים שנקבעו בידי המדינה, בין אם הם ניתנים להפעלה על סמך פניה של צד אחד ובין אם הם ניתנים להפעלה רק על בסיס פניה של שני הצדדים. מהו חוק "יישוב סכסוכי עבודה", "חוק הבוררות" ו"חוק בתי הדין לעבודה"?
לאחר מכן נדון בנושא "המנגנונים ליישוב סכסוכי עבודה מכוח ההסכמים", נבין מהי ועדה פריטטית ומהו מוסד לבוררות מוסכמת, מהי שיטת הגישור שבה מוציאים את לב ליבו של בעיית הסכסוך ומנסים ללבן אותה.
כיצד הממשלה יכולה להתערב במצב שצד אחד, המסוכסך פותח בשביתה שגורמת לשיבוש חייו של האזרח שאינו קשור באופן ישיר לסכסוך. אבצע השוואה מול מדינות שונות בעולם ונבדוק כיצד הן מתמודדות עם הפסקת השירותים החיוניים במדינתם.
לאחר מכן נערוך השוואה בין המנגנונים השונים ליישוב סכסוכי עבודה מכוח הסכמים, נפרט יתרונות וחסרונות של כל אחת מהן, אובייקטיביות היושב בראשה, יעילותה? מהו עלותה? אופן סיום המנגנון? האם לבסוף ניתנת פסיקה או לא?
לאחר סקירה של הנושאים שהוזכרו, אביא סיכום בנושא סוגי המנגנונים ליישוב סכסוכי עבודה, האם הם יעילים? וכיצד ניתן לשפר את המערכת (ככל שניתן עפ"י הבנתי) בנושא קיצור הסכסוך ואי הבאתו למצב של שביתה במשק?

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סוגי סכסוכי עבודה
א. מהו סכסוך עבודה?
ב. זהות הסכסוך והיקפה
1. סכסוך עבודה אישי
2. סכסוך עבודה קיבוצי
ג. מהות הסכסוך
1. סכסוך משפטי
2. סכסוך כלכלי
ד. מישור הסכסוך
1. סכסוך עבודה
2. סכסוך ארגוני
3.מנגנונים מכוח החוק
א. "חוק יישוב סכסוכי עבודה תשי"ז-1957"
ב. "חוק הבוררות תשכ"ח- 1968"
ג. "חוק בית דין לעבודה תשכ"ט- 1969"
4. מנגנונים מכוח הסכמים
א. ועדה פריטטית
ב. המוסד לבוררות מוסכמת
ג. גישור
5.התערבות הריבון- צווי ריתוק
א.התקנה במדינת ישראל
ב. השוואה מול מדינות אחרות בעולם
6. השוואה בין המנגנונים ליישוב סכסוכי עבודה
7. סיכום ודעה אישית
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

א. מהו סכסוך עבודה:
זהו צירוף המכיל שני מושגים , כאשר העיקרי שבהם הוא המושג "סכסוך" ,שהמושג שלו יכול להתקשר לכל תחום אחר, כמו בהסכם גירושין "בין בני הזוג חל סכסוך.." , כדי שהמושג השני שהוא "עבודה" ימשיך להתקיים , יש לפרק את צמד המילים הללו וליישב את ה"סכסוך".
המושג "סכסוך עבודה" נקבע ב"חוק יישוב סכסוכי עבודה, תשי"ז -1957" .
הסכסוך הוא בין הגורמים שפועלים בארגון ונהלים בניהם מערכת של "יחסי עבודה", שכולל זכויות וחובות הדדיות בין גורמים אלה לבין עצמם.

תגים:

יחסי · עבודה · שביתות · עובדים · מעסיקים · ממשלה · בוררות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנגנונים ליישוב סכסוכי עבודה", סמינריון אודות "מנגנונים ליישוב סכסוכי עבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.