היישום אינו מחובר לאינטרנט

השינויים שחלו בעיתונות הישראלית לאחר מלחמת יוה"כ.

עבודה מס' 065324

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח והשוואת העיתונות לפני ואחרי מלחמת יום הכיפורים בכל הנוגע לסיקור המלחמות.

4,511 מילים ,11 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

ראשית, אבדוק באופן תיאורטי כיצד נוהגת התקשורת בעתות מלחמה ומהם המאפיינים המרכזיים של תפקודה בעת משבר שכזו. בפני אילו דילמות היא עומדת ומהן הציפיות ממנה במשטרים דמוקרטים.
אנסה לבחון את יחסי הגומלין בין התקשורת על אמצעיה השונים לבין הממשל הכולל בתוכו את הממסד הצבאי. אנסה להראות כי מלחמת יום כיפור היוותה צומת דרכים בכל הנוגע לסיקור התקשורתי בישראל הן במצבי משבר והן בסיקור היומיומי.
אבחן זאת, באמצעות השוואה בין שתי מלחמות ישראל: מלחמת יום הכיפורים 1973, בה נראה את התקשורת כתקשורת מגויסת לממשל, אשר כמעט ולא ביקרה את פעולות הממסד וקיבלה את הגבלות הצנזורה במלואן ללא כל התנגדות. ומלחמת של"ג, אשר הסיקור במהלכה התאפיין בביקורת על הפעולות המדיניות והצבאיות ובהתנגדות לגזרות הצנזורה.
אבחן את תפקודה של התקשורת בשתי המלחמות הללו אל מול האינטרס הכפול שלה: יידוע הציבור, שמירה על חופש המידע ותפקוד כ'כלב השמירה של הדמוקרטיה' מחד, ומאידך הגנה על בטחון המדינה, שמירה על מורל האזרחים, על האינטרס הלאומי ומניעת מידע מן האויב.
אנסה לבחון האם קיים קשר בין משך הזמן שחלף מתום מלחמת יום הכיפורים, לשינוי שחל בסיקור העיתונאי בתקופת מלחמת שלום הגליל.
השערתי היא כי המחדל של יום הכיפורים היווה נקודת מפנה והשפיע על אופן הסיקור התקשורתי בישראל ושינה אותה מעיתונות מגויסת ותומכת בממשל, לעיתונות חוקרת וביקורתית יותר.

תוכן העניינים:
-מבוא
-תקשורת בעת מלחמה
התקשורת לפני מלחמת יוה"כ
מלחמת יום הכיפורים
התקשורת לאחר מלחמת יום הכיפורים
מלחמת שלום הגליל
-רקע תיאורטי
-מתודולוגיה
-ממצאים
-דיון
-מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מלחמה היא בין הפעולות המזעזעות שהומצאו ע"י האנושות. מעבר לביטויי התהילה והתפארת הצבאית, מלחמה היא הרסנית ואכזרית. עם זאת, הדיווח עליה מציע הרפתקנות, אימה והתלהבות. התקשורת הוגדרה עוד מראשיתה ככלי שמטרתו הוא דיווח והעברת מידע לציבור. במדינות דמוקרטיות התקשורת מהווה גם כלי בקורתי והוגדרה כ'כלב השמירה של הדמוקרטיה'. בבחינת התקשורת במדינות דמוקרטיות נראה כי היתה לה השפעה על דעת הקהל אשר יכול להשפיע על הדרג הפוליטי בקביעה או בשינוי עמדות ומדיניות.
הערה חשובה לגבי דעת הקהל, התקשורת ומה שביניהם מובאת בספרם של Hudson&Stanier:
"Public opinion...is primarily the media itself which determines what the public thinks since there is no other public mirror available"
(Hudson&stanier, 1998)

תגים:

הגליל · ממשל · יום · כיפור · מגוייסת · מלחמת · שלום · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השינויים שחלו בעיתונות הישראלית לאחר מלחמת יוה"כ.", סמינריון אודות "השינויים שחלו בעיתונות הישראלית לאחר מלחמת יוה"כ." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.