היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות הורים במערכת החינוך

עבודה מס' 065235

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עמדות המורים כלפי היתרונות והחסרונות.

16,088 מילים ,55 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בנושא מעורבות ההורים במערכת, וזאת מנקודת המבט של המורים. מטרת ההורים היא לעזור בניהול בית הספר והכיתה בפרט בכל הקשור לניהול הפדגוגי, לניהול הלוגיסטי וכיו"ב. אין זאת אומרת כי להורים זכות לקבוע עובדות בשטח, אלא שהם יכולים לייעץ למחנכות ולהיות שותפים במלאכת העשייה החינוכית.
העבודה סקרה את צורת הפעולה של ההורים מול הצוות החינוכי. מסקירה זו עולה כי להורים מעין תפקיד פיקוחי על המערכת ועבודתה. על פי סקירת הספרות קיימים מספר היבטים לחיוב ומספר הביטים לשלילה היבטים לחיוב הם שההורים יכולים להוות מעין גורם מתריע לגבי מחנך שאינו מתפקד כראוי. המערכת עצמה יכולה לא לגלות זאת במשך תקופה ארוכה; הילד לא תמיד יספר למנהל מה שהוא ראה אצל המחנך או מה שהמחנך עשה ואילו ההורה כן יעיז לספר זאת; ההורים יכולים לתרום רבות לארגון, הן במובן הארגוני -לוגיסטי (לקניית מצרכים לפעילויות וכד') והן במובן התוכני-רעיוני; ההורים מהווים לרוב מעין לובי ציבורי עבור בית הספר, בכל הקשור לתמיכת המועצה המקומית או לתמיכת גופים ממשלתיים אחרים.
מנגד המחנך אינו יכול לעבוד "בראש שקט". הוא עסוק תמיד בשאלה מה ההורים יאמרו, ולעיתים אף עלול לפעול כנגד ראייתו המקצועית לאור לחץ מיותר; תלמיד בעייתי יודע כי המחנך והמנהל אינם יכולים לעשות בו כרצונם, ואם בשנים עברו ניתן היה לתת עונשים מרתיעים, הרי כיום ההורים יכולים להתנגד לעונשים שאינם קונסטרוקטיביים ואז יוצא שכרו בהפסדו; הורים יכולים לדרוש מה שהם רואים בבתי ספר אחרים, ולא תמיד הם מודעים ומסוגלים להבין את מגבלות בית הספר ויכולתו.
המחקר שנערך כלל 20 מורים מחנכים ומורים מקצועיים בבית ספר יסודי ממ"ד "בילו" ברעננה. הראיון היה מובנה ושיטת הדגימה אקרעית. יצוין כי רוב הורי הילדים בבית הספר הנוכחי הינם בעלי מעמד סוציו-אקונומי גבוהה, ולכן הדעת נותנת כי הם יטו להתערב.

ראשי פרקים:
-תקציר
-מבוא
הצגת הנושא
מטרות המחקר
-סקירת הספרות
עמדות
מעורבות הורים
מדיניות משרד החינוך בסוגיית מעורבות הורים
תולדות מעורבות הורים בחינוך
דפוסים שונים של שיתוף הורים במערכת הבית-ספרית
פרוט רמות ההשתתפות
שיתוף הורים - יתרונות וחסרונות
יתרונות השיתוף
חסרונות השיתוף
דעות המורים על השילוב
שאלות המחקר
השערות המחקר
-מתודולוגיה
אוכלוסיית המחקר
כלי המחקר
איסוף ועיבוד הנתונים
היבטים אתיים
-תוצאות
סיכום התוצאות
-דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון למורים

קטע מהעבודה:

עדויות למעורבות הורים עולות ממקורות שונים: ההל מן העיתונות היומית ועד לממצאי מחקרים חברתיים-חינוכיים. כך, למשל, סוקר גונדר ב"הארץ" (22.8.86) את התחזקות הנטייה של ההורים להשפיע על מערכת החינוך אגב דיווח על ניסיונה של קבוצת הורים בראש-פינה להחליף את מנהלת בית-הספר. קורן (1997 בתוך גולדרינג 1998) רואה בהתגברות מעורבותם של ההורים תגובה לרפורמה ולאינטגרציה העדתית. שורצולד (1989) מציין, כי במעורבות ההורים כלולה תביעה אידיאולוגית, כלומר ניסיון להשפיע על סדרי הלימוד ועל תכניות הלימוד לאור השקפת העולם של ההורים. גולדרינג וזיסנויין (1987 בתוך גולדרינג 1998) מדווחים, כי מערכת החינוך החלופית של תגבור לימודי היהדות (תל"י) נתגבשה על-ידי הורים שעיקר עניינם היה ערכי. התגלה מתאם גבוה בין מידת המעורבות של ההורים בפיתוח מערכות בתי-ספר הלופים ובנעשה בהם לבין עצמת נטיותיהם האידיאולוגיות.

תגים:

מערכת · החינוך · לימודים · מורים · תלמידים · הוראה · בית · ספר · מנהל · התערבות · שיתוף

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות הורים במערכת החינוך", סמינריון אודות "מעורבות הורים במערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.