היישום אינו מחובר לאינטרנט

התגבשות השלטון המקומי בישראל - רקע היסטורי.

עבודה מס' 065083

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההתפתחות וההתגבשות של השלטון המקומי בישראל מבחינה היסטורית דרך סוגי,שיטות וגישות שלטוניות מאז ראשית ההתיישבות בעת החדשה ומאז השלטון התורכי.

2,634 מילים ,6 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

הרשויות המקומיות בישראל: הערים, המועצות המקומיות והמועצות האזוריות, המהוות את השלטון המקומי משמשות "קבלן המשנה" של השלטון המרכזי - משרדי הממשלה.
למרות שראשי הרשויות נבחרים ע"י הציבור - תושבי הרשות, בבחירות דמוקרטיות ואינם ממונים ע"י השלטון המרכזי, הם כפופים להוראותיו, נתונים לפיקוחו ותלויים במשאבים הכלכליים והשלטוניים שמעמיד, למעשה, "הפטרון" - השלטון המרכזי.
פרדוקס זה במעמדו של השלטון המקומי, שמצד אחד עפ"י העקרונות המרכזיים של הדמוקרטיה: נשיאה באחריות כלפי הציבור, היענות לצורכי הציבור ולרצונותיו ושיתופו בהכרעות המשפיעות על גורלו ומאידך, בשל העובדה כי השלטון המקומי משמש כזרוע (כך הוא בהגדרה) הביצועי מטעם השלטון המרכזי, אשר מרוחק בד"כ וטרוד בבעיות הלאומיות.
הרשויות המקומיות עומדות בפני "משפט הקלפי" - הבחירות, אך חלק ניכר ממעשיהן ומחדליהן הינם מגדר מעשיו ומחדליו של השליח האחראי כלפי שולחו (במשפט הפלילי) שבראש ובראשונה הוא השלטון המרכזי - הממשלה בישראל.

בעבודה זו נסקור את ההתפתחות וההתגבשות של השלטון המקומי בישראל מבחינה היסטורית דרך סוגי, שיטות וגישות שלטוניות שהתפתחו בישראל מאז ראשית ההתיישבות בעת החדשה ומאז השלטון התורכי, כמו כן, נבחן את העוצמה והקונפליקטים הקיימים במתן סוגי השירות הציבורי לסוגיו ואת יחסי הגומלין בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי.

תוכן עניינים:
-מבוא
-מבט היסטורי על התגבשות השלטון המקומי בישראל
בתקופה העותומנית
בתקופת המנדט הבריטי
בתקופה שלאחר קום המדינה
הפרמטרים להבחנה בחוזק ובעצמאות של השלטון המקומי
האלמנטים המשפיעים על השתתפות הממשלה
סוגים נוספים של רשויות מוניציפליות
-חלוקת העוצמה השלטונית בישראל
עוצמה שלטונית
רגישות בחלוקת העוצמה
הגישה המנהלתית
הביזור
-סיכום
-ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

התפתחות השלטון המקומי המודרני בתחומי ארץ ישראל החלה בשלהי שלטונה של האימפריה העותומנית במחצית השנייה של המאה ה- 19, כאשר בשנת 1865 חילקה האימפריה מחדש את אזורי השליטה שלה למחוזות (וילאות) ובראש כל מחוז עמד מושל מחוז ממונה (ואלי).
המחוזות חולקו לנפות (סוג'אק) ובראשו מושל הנפה (מותצרף) והנפות לנפות משנה (קאזות) בראשם סגן מושל (קאימאקאם). נפות המשנה נחלקו לקהילות אשר כללו קבוצות כפרים ולפעמים כפר גדול או עיירה. בראש הקהילה עמד מנהל (מודיר) והקהילה בחרה את מועצת הזקנים ואת המוכתר שלהם.

תגים:

שלטון · ממשל · אימפריה · עותומנית · מושל · מועצות · משטר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התגבשות השלטון המקומי בישראל - רקע היסטורי.", סמינריון אודות "התגבשות השלטון המקומי בישראל - רקע היסטורי." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.