היישום אינו מחובר לאינטרנט

חנקין ותכניתו להתיישבות על רקע התקופה

עבודה מס' 041153

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי וביוגרפי, אישיותו של חנקין,תיאור מפעלו, יחסיו עם הממשל התורכי, הרכישות שביצע וגופים מתיישבים נוספים

6,926 מילים ,11 מקורות

תקציר העבודה:

יהושע חנקין מוכר בכינויו גואל האדמה והיתה לכך סיבה טובה, הוא רכש מאות אלפי דונמים מתוך מטרה להכשירם להתיישבות יהודית לעתיד לבוא. במשך כל שנות פעילותו לא היתה קיימת בארץ שום ריבונות יהודית, כל שיטחה של ארץ ישראל היה שטח כבוש. מבחינה היסטורית הארץ עברה בימי חייו פעמיים מיד ליד. מידיה של האימפריה העותומנית ב1917 - לידיה של האימפריה הבריטית עם כיבוש הארץ על ידי האנגלים כאשר גנרל אלנבי פלש לארץ ב-1917.
האוכלוסייה הדומיננטית בארץ היתה האוכלוסייה הערבית העלייה היהודית שהגיעה לארץ התאפיינה בעלייה מסיבית, לכל יחידת זמן והיא זכתה על פי זה לצורת התייחסות כרונולוגית. העלייה הראשונה העלייה השניה וכן הלאה. עליות
אלה היו עליות מסיביות של עשרות ומאות אלפי אנשים.

בחמש השנים שבין 1914-1919 לא היתה עלייה מכיוון שאז השתוללה מלחמת העולם הראשונה ולא היו קיימים בנמצא שום מסגרות שיכלו לקחת על עצמם העלאת יהודים לארץ וגם לא היו בנמצא נתיבי מעבר פתוחים לתנועת מהגרים לארץ.
חנקין היה שייך לקבוצה של אנשים אשר סמוך לעלייתם לארץ החלו לעסוק בפעילות ציבורית ולא הסתפקו במציאת חלקת האלוהים הקטנה שלהם. זאת היתה קבוצה של אנשים שהלכו לפני המחנה מתוך ראיה ארוכת טווח שמכוח
הכריזמה שלהם, סמכותם וכוחם פעלו להקים כאן גם יישוב יהודי וגם מדינה יהודית. הם התייחסו למפעל הציוני לא מנקודת מבט משיחית, אלא מנקודת מבט פוליטית-חברתית-כלכלית וידעו לעמוד בפני קשיים רבים, לפעמים בלתי אפשריים וגם לגבור עליהם תוך יצירת עובדה היסטורית חסרת תקדים להשיב עם ובעצם חלק ממנו מתוך גלות ממושכת בת 2000 שנים למקום מולדתו ההיסטורי, להקימו ולמסדו מחדש.
בעבודה זו נתאר את אישיותו של חנקין ואת פעולות ההתיישבות הרבות שהוביל.

מקורות:

אקרמן אדם - מושבות ראשונות, אישים ראשונית הוצאת המחלקה לחינוך לנוער 1980 56 עמ'.
ביין אלכסנדר - תולדות ההתיישבות הציונית מתקופת הרצל ועד ימינו הוצאת מסדה 1970 461 עמ'.
בקי רות - להתחיל מבראשית משרד הביטחון 1988 200 עמ'.
חנקין יהושע - תוכנית ליסוד אגודה ארצישראלית לנטיעות לשם יצירת רכוש לאומי.
חנקין יהושע - תזכיר הנוגע לגאולת ההתיישבות עליה במשך 20 השנים הבאות 28 עמ'.
יערי - חולמים ולוחמים הוצאת גיסין 1922 348 עמ'.
עזרא זוהר - בצבת המשטר הוצאת שקמונה 1974 174 עמ'.
פורן זבולון - יהושע חנקין תולדותיו ופועלו הוצאת המחלקה לחינוך ירושלים תשמ"ד 46 עמ'.
שמילנסקי משה - יהושע חנקין הלשכה המרכזית של הקרן הקיימת לישראל תש"ו קנ"ד עמ'.
רייכמן שלום - ממאחז לארץ ישראל מושב הוצאת יד בן צבי 1979

תגים:

היסטורית · הצעיר · ציון · הפועל · פועלי · גיאוגרפיה · עלייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חנקין ותכניתו להתיישבות על רקע התקופה", סמינריון אודות "חנקין ותכניתו להתיישבות על רקע התקופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.