היישום אינו מחובר לאינטרנט

בודהיזם - רקע ועיקרי האמונה

עבודה מס' 064790

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הרקע שהוביל להתפתחות הבודהיזם, היסטוריה, עיקרי האמונה וזרמים חשובים בבודהיזם

4,167 מילים ,11 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

ראשיתו של הבודהיזם בהודו של המאה החמישית לפנה"ס. מכאן הסתעפו הענפים השונים. המוצא ההיסטורי המדויק של המסורת מעורפל במקצת, אף כי אין סיבה להטיל ספק שבסביבות המאה החמישית לפנה"ס החל מורה רוחני אחד, כריזמטי במיוחד, קרוב לוודאי בן שבט השקאיה (Shakya) אשר ישב בקפילוואסטו (Kapilavastu) כיום בנפאל, להפיץ גישה חדשה בהתמודדות עם הבעיה עתיקת היומין של הגאולה.

תוכן עניינים:
בודהיזם - רקע היסטורי
משנת הבודהא
המלך הבודהיסטי אשוקה (Ashoka)
העולם הבודהיסטי: "הכל דוקהא"
ההשקפות בנוגע לדרך
לידה מחדש וקארמה
הקהילה הבודהיסטית
זן ובודהיזם יפני
כיצד משתקפת האשה בבודהיזם ביפן?
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ה"מהאינה" מקבלת את גאוטמה כבודהא אך מרחיבה מאוד את המשמעות של "היות-בודהא" (Buddhahook) ומכירה בפנתאון עשיר של בודהות ובודהיסטוות "אלה שמהותם הארה". המהאינה מכירה גם בכתבים שאינם מקובלים על שום זרם בודהיסטי אחר, כמייצגים נאמנה את דבריו של הבודהא באופן כללי, המהאינה שונה מן התוודה באופן שבו היא מציגה את המטרה הסופית שהבודהיסט צריך לשאוף אליה. האי מרחיבה את האידיאל התרוודי של הארהט ומציעה במקומו את "דרך הבודהיסטווה" כיעד שיש לשאוף אליו. באמצעות שלמות התבונה והחמלה שלו, הבודהיסוווה מלמד אחרים שגם הם מסוגלים להגיע להארה. מהאינה מתייחסת לדרכים רוחניות אחרות כאל נחותות מדרך הבודהיסטווה, ומכנה אותן בזילזול: "הינאינה" - המרכבה הקטנה. מהאינה קובעת כי בודהות ובודהיסטוות מתקדמים מסוגלים בכוחם הרב ליצור "שדות בודהא, או "ארצות טהורות". "הארצות הטהורות" הללו נתפסות כגן עדן רב אושר, שעל מנת להיוולד בו מחדש יש לקיים אורח חיים של דבקות בבודהא הנוכחי. "הארץ הטהורה" מאפשרת לאדם להקשיב לדהרמה ולתרגל אותה בתנאים נוחים, והדבר מבטיח הארה מהירה. "הארץ הטהורה המערבית" של בודהא אמידה (Amida) (בסנסקריט: אמטטבהא - Amitabha) היא מן החשובות ש"בארצות הטהורות".

תגים:

אמונה · מזרח · רחוק · הודו · תיאולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בודהיזם - רקע ועיקרי האמונה", סמינריון אודות "בודהיזם - רקע ועיקרי האמונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.