היישום אינו מחובר לאינטרנט

סגנונות השפעה וטקטיקות שכנוע בעולם העבודה- נשים מול גברים

עבודה מס' 065072

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם גברים משתמשים בטקטיקות שכנוע שונות משל נשים במקומות העבודה- הן כלפי מנהלים והן כלפי קולגות לעבודה.

12,681 מילים ,47 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

טקטיקות השפעה ושכנוע נדונו במספר רב של מחקרים. המחקרים הללו נוגעים בעיקר להתנהגות ארגונית ולניהול אולם חלקם מגיעים מדיסציפלינות אחרות. חלק מהמחקרים דנים בהבדלים אישיים בין מנהלי המו"מ ומספר מחקרים נערכו ספציפית על ההבדלים בין נשים וגברים בנוגע לטקטיקות השפעה.
ישנם מספר רב של טקטיקות השפעה. (1993)BLASE מציג טקטיקות השפעה שונות ממה שקיים בספרות (מנהיגות מתגלמת לעומת מנהיגות מעצבת). הוא מציג מנהיגות אינסטרומנטלית נורמטיבית. מונח זה מדבר על האוריאנטציה המדינית של מנהלים אפקטיביים בהשפעה על הכפיפים.
חוקרים רבים טוענים כי נשים וגברים משתמשים באסטרטגיות השפעה שונות (Lips, 1991). תיאורית ציפיות מצב מסבירה את ההבדלים בין המינים בשימוש בטקטיקות כתגובה התנהגותית התואמת את ציפיות החברה מבעלי סטאטוסים שונים. גברים מצופים להיות בעמדות חזקות יותר מנשים, תחרותיים, להשתמש בכוח ובאופן אפקטיבי יותר: להיות קשוחים, תוקפניים יותר ומיומנים בשימוש בטקטיקות השפעה. מנשים לעומת זאת מצפים לצייתנות, להשפיע ברכות ולהיות מושפעות ביתר קלות מגברים. ציפיות אלו משפיעות על ההתנהגות והבחירה בטקטיקות השפעה בקרב שני המינים (Molm, 1985;). ואכן, Johnson (1986) ביקשה מהסטודנטים להתייחס ל- 15 משפטים (טקטיקות השפעה) בהם מנסה סטודנט לשכנע אחר לשנות דעתו בהקשר למקרה משפטי ולאמר אלו מהמשפטים אומר גבר ואלו אישה. התוצאות הראו כי הנבדקים ציפו לטקטיקות השפעה מסוימות מגברים: כפיה המתבססת על משאבים קונקרטיים (כסף, ידע, וכוח פיזי), מומחיות והשפעה ישירה. אסטרטגיות המשתמשות בתגמולים אישיים ומיניות זוהו באופן משמעותי כיותר "נשיות". מהגברים אומנם ציפו להשתמש באסטרטגיות עוצמה "גבריות" כדוגמת כפיה, אך יחד עם זאת הם יכלו גם להשתמש באסטרטגיות אחרות. לעומתן, מנשים ציפו להשתמש בטקטיקות פחות אגרסיביות והן נחשבו כחורגות מגבולות הטעם הטוב כאשר אימצו אסטרטגיות ישירות, קונקרטיות והמתבססות על יכולת. כלומר, הנשים נחשבו כחורגות מגבולות הטעם הטוב כאשר אימצו אסטרטגיות "גבריות", בעוד שהגברים יכלו להשתמש גם בטקטיקות "נשיות".

מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק האם ישנם הבדלים בין נשים וגברים בדרך של ניהול טקטיקות השפעה וזאת בהתייחס להבדלים בתפיסות אצל בני שני המינים.
שאלת המחקר היא האם גברים משתמשים בטקטיקות שכנוע שונות משל נשים במקומות העבודה-הן כלפי מנהלים והן כלפי קולגות לעבודה.

אוכלוסיית המחקר תכלול את עובדי המחלקות בבנק הפועלים בהן הוחלף המנהל במנהלת. גודל אוכלוסיית המחקר -102 עובדים. המדגם יהיה מדגם נוחות- ישלח שאלון באמצעות הדואר האלקטרוני הפנימי לכל עובדי המחלקות האמורות, למעט מנהלות המחלקות.

תוכן העניינים:
1. מבוא
הצגת הנושא
מטרת ושאלת המחקר
2. סקירת הספרות
הבדלים בין נשים וגברים
הקשר בין סגנון ניהול לבין גבריות ונשיות
טקטיקות השפעה
הבדלים בינ-מיניים בשימוש בטקטיקות השפעה
טקטיקות השפעה ומושא ההשפעה
3. שיטת המחקר
מערך המחקר
השערות המחקר
אוכלוסיית המחקר והמדגם
כלי המחקר
4. תוצאות
מאפייני המדגם
תשובות התוכן
5. דיון
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתן לראות את השפעת המין על מכלול התנסויות חברתיות ומיניות בתפישה שונה אצל שני המינים.ישנם הבדלים בתכונות בין גבר לאישה בין אם השפעה חיצונית חברתית או נתונים שנמצאים באדם (גניס ומאן, 1989).
ישנן גישות המדגישות את הדיכוי החברתי של הנשים ורואות במעמדם השונה של גברים ונשים בחברה תוצאה של יחסי כוחות בלתי מאוזנים, מתוך הנחה כי הגברים הם המין השליט ובתור שכאלה הם מונעים בצורות שונות את כניסת הנשים לתפקידים הקובעים יותר והגבוהים יותר בהיררכיה הריבודית:

תגים:

נשים · מין · תכונות · מעמד · שיכנוע · השפעה · משא · ומתן · יחסי · כוחות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סגנונות השפעה וטקטיקות שכנוע בעולם העבודה- נשים מול גברים", סמינריון אודות "סגנונות השפעה וטקטיקות שכנוע בעולם העבודה- נשים מול גברים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.