היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתם של המין ומצב הרוח על מידת השכנוע של פרסומות

עבודה מס' 068082

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה האם מצב הרוח משפיע על מידת השכנוע של פרסומת מעבר לרמות של מין הנבדק.

5,160 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

שכנוע הוא אחד הנושאים המרכזיים בתחום הפסיכולוגיה החברתית. זהו נושא חשוב המשפיע על חיינו באופנים רבים. בתהליך של שכנוע, גורם מסוים מעוניין להעביר מסר אשר יצור, יחזק או ישנה את העמדות של האדם. עמדה היא ייצוג קוגניטיבי אשר מסכם את ההערכות החיוביות, השליליות או המעורבות, של האדם כלפי אובייקט מסוים (האני, האחר, אובייקטים, אירועים, או רעיונות). העמדות הן מוטמעות ויוצרות תגובה אוטומטית ולא מודעת. ישנן עמדות מולדות כגון העדפת הנאה על פני כאב, אך רוב העמדות הן נלמדות. בזמן למידה על אובייקט חדש, נוצר ייצוג קוגניטיבי שלו.(Olson & Zanna, 1993; Petty & Wegner, 1999). העמדה כוללת 3 רכיבים. מידע קוגניטיבי (מה אני יודע על האובייקט), רגשי (מה אני מרגיש כלפי האובייקט), והתנהגותי (נטיית התנהגות כלפי האובייקט בעבר, הווה, ועתיד) (Crites, Fabrigar & Petty, 1994; Macguire, 1985).
Petty and Cacioppo ,(1986)הציעו מודל דו נתיבי לשכנוע (The elaboration likelihood model). המודל מציע שתי דרכים שונות בהן שכנוע יכול לגרום לשינוי עמדות: הדרך המרכזית לשכנוע (Central route to persuasion) מתרחשת כאשר אנשים בעלי מוטיבציה לשים לב לעובדות במסרים שהם מקבלים ולהפעיל מחשבה ביקורתית. הם ישקלו ויעריכו את עוצמת הטיעונים והשלכותיהם. מידת השכנוע בדרך זו מושפעת מחוזק הטיעונים ומאיכותם. הדרך ההיקפית לשכנוע (Peripheral route to persuasion) מתרחשת כאשר לא נוצרת אצל אנשים מוטיבציה לשים לב לעובדות שבמסרים שהם מקבלים והם סומכים על מידע נגיש או בולט כדי להסיק מסקנות פשוטות לגבי האובייקט ואינם נוקטים בחשיבה ביקורתית. מידת השכנוע בדרך זו מושפעת מרמזים במסר שאינם בהכרח מעידים על איכות טיעון גבוהה.

מערך הניסוי הוא דו גורמי בין נבדקי (3*2). בניסוי נבדקה השפעתם של שני משתנים בלתי תלויים. האחד, מין הנבדק, משתנה בעל שתי רמות: גברים ונשים. המשתנה הבלתי תלוי השני, מצב רוח, בעל שלוש רמות: חיובי, שלילי וניטרלי. המשתנה תופעל באופן אופרציונלי על ידי סוג קטע הצפייה אליו נחשפו הנבדקים. מצב רוח חיובי תופעל על ידי חשיפה לקטע מצחיק - פרק מסדרת "משפחת סימפסון" בהנחה שישרה על הנבדקים מצב רוח חיובי, מצב רוח שלילי תופעל על ידי חשיפה לקטע עצוב - סרט דוקומנטארי על ילד חולה סרטן בהנחה שישרה מצב רוח שלילי ואילו הקבוצה השלישית שימשה כקבוצת ביקורת ולא נחשפה לשום קטע צפייה - מצב רוח ניטרלי. בניסוי נבדק המשתנה התלוי מידת השכנוע של הפרסומת. המשתנה נמדד על ידי חישוב ממוצע דירוגי הערכת הפרסומת של כל נבדק. הדירוגים ניתנו על פי 3 שאלות ההערכה שהוצגו על גבי דף ההערכה: 1. מידת מציאת החן של המוצר, נמדד על פי סולם של 1 (כלל לא) עד 7 (מאד). 2. איכות המוצר, נמדד על פי סולם של 1 (כלל לא) עד 7 (מאד). 3. מידת כדאיות רכישת המוצר, נמדד על פי סולם של 1 (כלל לא) עד 7 (מאד).

קטע מהעבודה:

דוגמא למחקר כזה הוא מחקרם של Allen & Haccoun (1976). החוקרים ערכו מחקר מקיף בנושא הבדלים בין נשים וגברים כתלות בסוג הרגש ומימד הרגש. החוקרים פיתחו שאלון רגשות שבא לבחון 4 סוגים שונים של רגש: כעס, עצב, פחד ושמחה, ב- 4 מימדים: תגובה לרגש, הבעת רגש, עמדה כלפי הרגש וסוגי מצבים. כל מימד הכיל 16 פריטים עליהם היו צריכים הנבדקים לענות בסקלה של 1 (עוצמת רגש חלשה)- 9 (עוצמת רגש חזקה). בהתאם להשערת החוקרים נמצא כי נשים יותר רגשיות מאשר גברים באופן כללי וכי בכל אחד מסוגי הרגשות נשים מבטאות יותר רגש מגברים. כמו כן נמצא כי נשים חוות רגש בתדירות ובעוצמה חזקה יותר מאשר גברים.

תגים:

מין · זכר · נקבה · מצב · רוח · הרוח · מידת · השכנוע · שכנוע · פרסומות · פרסומות · סרט · טלויזיה · עמדות · עמדה · היוריסטיקה · יוריסטיקה · יוריסטיקות · היוריסטיקות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתם של המין ומצב הרוח על מידת השכנוע של פרסומות", סמינריון אודות "השפעתם של המין ומצב הרוח על מידת השכנוע של פרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.