היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההשפעה של טמפרטורה והדרה חברתית על מצב רוח וההערכה העצמית בקרב מתבגרים

עבודה מס' 069686

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת מדגם של 40 מתבגרים צעירים.

4,118 מילים ,12 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

במשך שנים הוזכר המונח דחייה חברתית (הדרה חברתית) בספרות המחקר כתופעה הניתנת לצפייה ולמדידה, ובעלת השלכות שליליות המשפיעות ביניהן על ההערכה העצמית ומצב הרוח של האדם. את תחושת ההדרה אנשים מתארים כתחושה של בדידות וקרירות. בעקבות מחקרים בנושא הטמפרטורה, אשר נמצאה כמשתנה שתורם להבנה טובה יותר של תחושת ההדרה, הובלנו לחקור את השפעותיה על רמת מצב הרוח והערכה העצמית של האדם ביחד עם השפעותיה של ההדרה. במחקרנו דגמנו 40 מתבגרים צעירים אשר חולקו לשתי קבוצות (20 בכל קבוצה), קבוצה אחת תופעלה בחדר בטמפרטורה קרה (+שתייה קרה), וקבוצה אחרת באותו החדר לאחר מכן בטמפרטורת החדר (+שתייה פושרת). כאשר בשתי הקבוצות, מחצית מהקבוצה עברה תפעול ומחצית לא עברה תפעול של הדרה (באמצעות קריאת סיפורים). רמת הערכה העצמית ומצב הרוח נמדדו על ידי ממוצעי השאלונים שניתנו לאחר התפעול. ממחקרנו עולה כי לא קיים אפקט מובהק בהתאם להשערות. מעבר לכך, נמצאו תוצאות הפוכות להשערה המעלות שאלות לא מעטות אשר יכולות להיבדק במחקרי המשך.

קטע מהעבודה:

לדברי (1995) Baumeister & Leary אנשים נולדים עם מוכנות ליצור קשרים ומפתחים מערכת רגישה לגילוי רמזים לדחייה חברתית אשר מלווה ברגשות ומחשבות שמתבססים על מערכת המצוקה שיש לנו. על פי תיאוריית ההתקשרות של (1969) Bowlby ((Mikulincer, Shaver, Gillath, & Nitzberg, 2005, מערכות אלו פועלות כאשר אדם חש במצוקה הוא שואף לשמירת קרבה עם אחרים שיספקו לו תמיכה והגנה.

תגים:

דחייה חברתית · טמפרטורה · מתבגרים · הדרה · מצב רוח · הערכה עצמית · השפעה · תחושת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההשפעה של טמפרטורה והדרה חברתית על מצב רוח וההערכה העצמית בקרב מתבגרים", סמינריון אודות "ההשפעה של טמפרטורה והדרה חברתית על מצב רוח וההערכה העצמית בקרב מתבגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.