היישום אינו מחובר לאינטרנט

טקטיקות השפעה של מנהלים במצבי שגרה ובמצבי שינוי

עבודה מס' 010327

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תאוריות על השפעת מנהלי בתי ספר כולל מחקר אודות הנושא ומשתנים דמוגרפים שונים.

7,346 מילים ,24 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לסקור את התאוריות לגבי טקטיקות השפעה הקיימות בשגרה לעומת הטקטיקות הננקטות בעת שינוי ע"י מנהלי בתי ספר. לאחר מכן יערך מחקר אודות הנושא, כאשר תשולב בו גם השערה משנית לגבי משתנים דמוגרפיים שונים.
הספרות אודות שינוי ארגוני הינה רבה, אולם אינה רלוונטית לבגי בית ספר, בחלקה, מכמה סיבות:
1. לבית הספר יעדים שונים מאשר לארגון רגיל.
2. אי בית הספר מנותק מתלות חיצונית הכוללת גם שליטה פוזיטיבית.
3. הפרופסינליזציה של המורים מאלצת על אלו הרוצים לשנות להתחשב באופן משמעותי ברצונם ובדעתם של המורים בכל פעם שמדובר בהכנסת שינוי בבית הספר.
לאור זאת בעבודה זו יעשה שימוש בעיקר בספרות אודות שינויים ארגוניים בבית הספר בפרט ובארגון החינוכי בכלל.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. הקדמה- יכולת ההשפעה של מנהל
3. טקטיקות השפעה מול שינוי
4. שיטת המחקר
5. סיכום העבודה
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

בנסון ג'רלאט, יצירתיות בעבודה עם קבוצות, חיפה: אח, 1987.
בנימין אברהם, התנהגות בקבוצות קטנות, תל-אביב: ספרית פועלים, 1987.
ביאון ו., התנסויות בקבוצה, דביר, תל-אביב, 1988.
ברייס ל., מנהל בעל השפעה, הוצאת מטר, תל-אביב, 1992.
גלזמן נ., )1989(, "מנהל בית הספר כמנהל וכסוכן שינויים", שבילי החינוך, כרך ל"ח, מספר 3, עמודים 165-169, 4.
גלי יהונתן,"תפקיד המנהל בעידן שינויים בחינוך", מנהל החינוך, 1981.
דורון גדעון, להחליט ולבצע: פרקים במדיניות ציבורית, תל אביב: כיוונים, 1986.
וינברג ג., חקר הסתגלנות, ת"א, 1982.
הולט א., חיים ששווים פחות, עם עובד, תל-אביב, 1990.
ליבנד רות, "תפיסת מתבגרים את מחירי המעבר לחלוקת תפקידים שיויונית", אוניברסיטת ת"א, 1989.
מילשטיין מ., (1982(, סמכותו של מנהל בית הספר ותחום הקבלה הפרופסיונלי של המורים, עבודת מ.א., החוג לחינוך, אוניברסיטת חיפה.
סמואל יצחק, אירגונים, מאפיינים, מבנים ותהליכים, ת"א, 1990.
פוקס, הרץ וליזרוביץ (1992), מנהיגות כניהול, תל-אביב.
קולא ע., גלובמן ר., להיות מנהל ולהצליח, משרד החינוך והתרבות, 1988.
שחר רינה, "מנהיגות של נשים וגברים בארגונים: הדמיון והשוני", מנהלתון, 39, 1996, עמודים 3-6.
שלף רינה, "אישה נשים ונשיות", (קובץ תרגומים), תל-אביב, 1975
BURNS MACGREGOR JAMES, LEADERSHIP, NEW-YORK, HARPER AND ROW PUBLISHERS, 1978.
BLONDEL JEAN, POLITICAL LEADERSHIP, LONDON, SAGE, 1987.
BLASE J., (1991), THE POLITICS OF LIFE IN SCHOOL: POWER, CONFLICT AND COOPERATION, NEWBURY, SAGE.
BLASE J., (1993), "THE MICROPOLITICS OF EFFECTIVE SHCOOL
ASE LEADERSHIP: TEACHERS PERSPECTIVES", EDUCATIONAL ADMINISTRATION QUARTERLY, VOL 29, NO.2, PP.142-163.
BLASE J., ANDERSON G., (1995), THE MICROPOLITICS OF EDUCATIONAL LEADERSHIP- FROM CONTROL TO EMPOWERMENT, LONDON, REDWOOD BOOKS.
BOSSET ET AL., (1982), "THE INSTRUCTIONAL MANAGEMENT ROLE
THE PRINCIPLE", EDUCATIONAL ADMINISTRATION QUARTERLY, VOL 18, NO.3. PP. 34-64.
KIPNIS D, ET AL, (1980), "INTRA ORGANIZATIONAL INFLUENCE TACTICS: EXPLORATIONS IN GETTINGONES WAY", JOURNAL OF APPLIED PSYCHOLOGY, VOL 65, PP.440-452.
ROSALIND C.BARNETT, LOIS BIENER, GENDER AND STRESS, THE FREE PRESS, NEY YORK, 1987.

תגים:

ניהול · בשינוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טקטיקות השפעה של מנהלים במצבי שגרה ובמצבי שינוי", סמינריון אודות "טקטיקות השפעה של מנהלים במצבי שגרה ובמצבי שינוי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.