היישום אינו מחובר לאינטרנט

טקטיקות לחימה בשדה הקרב המודרני (עד 1945)

עבודה מס' 065380

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכנית שליפן ברמה האסטרטגיה רבתי וברמה הטקטית.

4,880 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

"איש אינו מתחיל במלחמה או יותר נכון איש אינו עושה זאת מדעתו בלי שיהיה לו ברור מראש מה הוא מקווה להשיג על ידי המלחמה וכיצד הוא מתכוון לנהלה.
החלק הקודם לכל הוא מטרתה המדינית והחלק השני הוא יעדיה האופרטיביים. זהו עיקרון עליון, האמור לכוון את מהלכה של המלחמה, להכתיב את מימדי האמצעים והמאמץ שיידרשו, ולהביא לכך שהשפעה זו תורגש מלמעלה למטה. עד הפרט האופרטיבי הקטן. (הרכבי,559:1990).

על "תוכנית שליפן" נאמר שהיא "לא רק מצוינת אלא גאונית: היא הייתה מתכון ללא דופי להשגת הניצחון". את כישלונה - בשלבים הראשונים של מלחמת העולם הראשונה - נטו ההיסטוריונים לייחס לשינויים שהוכנסו בה, אולם ניתוח התוכנית מלמד שהיא הייתה לקוייה מאד בכל הרמות - מרמת האסטרטגיה רבתי ועד לרמה הטקטית.
מטרת המחקר היא: לנתח את תוכנית שליפן ברמה האסטרטגיה רבתי וברמה הטקטית.
השערת המחקר היא: הפגם העיקרי בתוכנית שליפן נבע מהשינויים שבוצעו בה ומתלישותה מההקשר המדיני.
שאלת המחקר היא: האם ובאיזו מידה הייתה תוכנית שליפן לקויה והאם כישלונה נובע מהשינויים שבוצעו בה ביישומה בפועל או לחילופין מההתעלמות בהיבטים המדיניים והצבאיים הטמונים בה.

העבודה תתבסס על מקורות אקדמיים, ספרים, עיתונות, מאגרי מידע ואינטרנט.
העבודה בנויה ממבוא ושלושה פרקים:
פרק א' - תיאורטי, שיפרט מושגים ויתמקד בעקרונות אסטרטגיה רבתי, טקטיקת מלחמה שהיתה נהוגה בתקופה הנדונה, לוגיסטיקה, ה"שילוש הבולט" של קלאוזביץ, מושגים ועקרונות אלה מהווים נדבך נדרש להבנת הפרק היישומי.

פרק ב' - יישומי, המנתח את התוכנית על מרכיביה ובהתאמה להגדרות התיאורטיות ואל מול השערת המחקר ובניסיון לעמוד על הגורם או הגורמים העיקריים שיאוששו או יפריכו את השערת המחקר.

פרק ג' - סיכום ומסקנות.

קטע מהעבודה:

קלאוזביץ בחיבורו "על המלחמה" בפרק השני ב"תכלית ואמצעי המלחמה" מסתבר איפה שבמלחמה ישנן דרכים רבות אל המטרה. לא בכל מקרה דרושה הכנעת האויב,השמדת כוחותיו, כיבוש מחוזותיו והחזקתם, פלישה לתוכם בלבד, פעולות המכוונות ישירות אל קשרים מדיניים ואף המתנה פאסיבית לתקיפות מצד האויב- הרי כל אלה אמצעים שניתן לנצל כל אחד מהם כדי להכניע את רצון האויב, לעומת זאת ברור כי כאשר אין למנוע התנגשות מלחמתית - "תכליתן העיקרית של מערכות גדולות חייבת להיות השמדת הכוחות העויינים (ואלך,47:1980).

תגים:

מלחמת · העולם · הראשונה · גרמניה · צרפת · אסטרטגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טקטיקות לחימה בשדה הקרב המודרני (עד 1945)", סמינריון אודות "טקטיקות לחימה בשדה הקרב המודרני (עד 1945)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.