היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות ניצול פטנט לפני סיום ההגנה המשפטית

עבודה מס' 065068

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באילו תנאים ניתן לנצל את הפטנט לטובת הציבור על חשבון בעל הפטנט.

6,361 מילים ,16 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

ישנם מספר קניינים רוחניים המהווים את עיקר היתרון של העסק. האחד הוא המוניטין והשני הוא ידע נצבר ונצמח המוביל ליצירת פטנט.
מספר חוקים דנים בנושא קניין רוחני, ואלו עוסקים בעיקר ב:
1.הגנת סמלים
2.זכויות יוצרים ומבצעים
3.סימני מסחר
4.סימני סחורות
5.רישום שמות עסק
6.פטנטים ומדגמים
החקיקה הספציצית בתחום ההגנה על הפטנטים דלה. ניתן להצביע על חוק הפטנטים תשכ"ז- 1967 כמקור העיקרי. ההגנה על פי החוק מתייחסת לשימוש בסימן מסחר, אשר נרשם על פי החוק. אין החוק דורשת קיומם של פטנטים כתנאי מוקדם לזכייה בסימן, אולם נדרש שימוש או לפחות שימוש מיוחד. לכאורה ההגנה על הסימן הרשום נושאת אופי קנייני-מונופוליסטי, הנגזר מעבודת הרישום של הזכות ומפומביותה. אולם אופי זה אינו מובטח לפי הפסיקה בישראל עתה. בעבר נקבע, בעניין ע"א 70/471 גייגי בע"מ נ. פזכים בע"מ כי הזכות על סימן מסחרי ופטנטים אינה מושרשת אלא אם כן נעשה שימוש מטעה בסימן, או שנעשה שימוש בפטנט בניגוד לדעת בעליו.
הפטנט אינו מעניק באופן פוזיטיבי דבר לבעליו. אין הוא אלא מאשר לו לממש את זכותו הטבעית לעשות שימוש בפרי יצירתו הרוחנית. אותה זכות עצמה עומדת בדרך כלל לכל אלא שבהקשר זה מתערבת השיטה המשפטית מציבה גבולות: הפטנט מקנה איפוא לבעליו את הכוח למנוע מאחרים את השימוש באמצעאה נשו הפטנט שבבעלתו או במילים חרות ללמנוע מהבריות את זכותם הבטעית ליישם רעיונות ולממשם, בכל הנוגע לאמצאה נשוא הפטנט .
איזוהי אמצאה שירת פטנט? על כך משיב סעיף 3 לחוק, הקובע לאמור:
"אמצאה, בין שהיא מוצר ובין שהיא תהליך, שהיא חדשה, מועילה, ניתנת לשמוש בה בתעשיה או בחקלאות ויש בה התקדמות המצאתית - היא אמצאה כשירת פטנט".
הגבלות אלו על כולי עלמא, הנגזרת מהפטנט הן חמורות היות והקנים הערטילאי הוא חל בלתי נפרד משיטות משפט מתקדמות. נשוא הזכות- אופי הזכות ותוכנה- הן תופעות החורגות מן המושגים המקובלים בדרך כלל בתורת המשפט.
מספר רב של מאמרים דנים בנושא השמירה על הקניין הרוחני. שאלת המחקר היא באילו תנאים ניתן לנצל את הפטנט לטובת הציבור על חשבון בעל הפטנט. כלומר מהו הגבול בין זכות היחיד לקניין רוחני לבין טובת הציבור.
מקרים אלו מנויים בפרק ז סימן א לחוק: כאשר בעל הפטנט מנצל לרעה את המונופולים שיש לו (סעיף 117 א לחוק) וכאשר רשיון הכפיה נדרש כדי שיהיו בידי הציבור אמצעי ריפוי במידה סבירה (סעיף א לחוק).

ראשי פרקים
מבוא
הקדמה- העלות הנגרמת לחברה ממונופול
הגדרת פטנט וההגנה עליו
3.1 ההכרה בזכויות הפטנט
3.2 אמצאה כפטנט
3.3 עילת עשיית עושר
3.4 רשיון לאחר
שמירה על הקניין מול זכות הציבור
4.1 זכות הציבור- מתן היתר לתחרות
4.2 מגבלה של זכות הציבור
4.3 עריכת מחקרים לפני סיום ההגנה על הפטנט
הסעדים
5.1 הוראות החוק
5.2 צו מניעה
סיכום
ביבליוגרפיה
7.1 ספרות
7.2 פסיקה

קטע מהעבודה:

מונופול הוא גוף הקובע בעצמו את המחיר את השירות שיספק, היות ואינו נמצא בשוק תחרותי.
אפשר לחלק את ההפסד לשני חלקים:
1. אלו הממשיכים לקנות, אבל משלמים מחיר גבוה יותר.
2. אלו המפסיקים לקנות בגלל עליית המחיר.
ברור שבשני המקרים הצרכנים מפסידים (בסוף העבודה מצורף מודל כלכלי כנספח המראה את הפסדי החברה ממונופול).
כאשר מחיר עולה מעל הרמה התחרותית הצרכנים סובלים מהפסד. נכון שעדיין הם על עקומת הביקוש שלהם וסך המחיר יקבע, אבל כרגע הם מקבלים פחות תפוקה ומשלמים יותר על כל יחידה. מצב כזה יכול להיות רק כאשר יש מונופול השולט על התפוקה או המחיר (הנתון של המחיר נתון לגביו אם הוא קובע את התפוקה, ולהפך) וממקסם את רווחיו. .

תגים:

מונופול · קניין · רוחני · רוחני · פטנט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות ניצול פטנט לפני סיום ההגנה המשפטית", סמינריון אודות "זכויות ניצול פטנט לפני סיום ההגנה המשפטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.