היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיום מלחמות בעידן הגרעיני - סיום מלחמת ששת הימים

עבודה מס' 067322

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח כלל היחסים שהתהוו בכל אחת מהזירות בסיום מלחמת ששת הימים.

14,130 מילים ,24 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

מטרות המחקר:
לבחון את השפעת סיום מלחמת ששת-הימים על תהליכים מדיניים במזרח-התיכון עד 1973. לבחון את מאפייני סיום המלחמה בחזית המצרית, בחזית הסורית ובחזית הירדנית, וזאת בהתחשב בנקודת הראות הישראלית ובנקודת הראות הערבית.
בנוסף, לאור תוצאות מלחמת ששת-הימים, אנו נבחן את האינטרסים והיעדים של מעצמות העל, בהתחשב בסדר האזורי החדש וביחסי העוצמה החדשים שנוצרו לאחר סיום המלחמה. יתר על כן, אנו נבחן את דרכי הפעולה של מעצמות העל באזור, ביחס לאינטרסים וליעדים שלהן, תוך כדי ניתוח של הצלחותיהן וכשלונותיהן, בפעילותן במזרח-התיכון. אנו נבחן את הסוגיה, שלמרות הסיום הצבאי המזהיר של המלחמה, סיומה המדיני היה גרוע, והאם מהלכים מדיניים לא בשלים (מהלכי סרק), גרמו לפרוץ מלחמת יום-הכיפורים.

שיטת המחקר תתבסס על ניתוח תוכן איכותי ואיסוף נתונים ועובדות מתוך ספרות מחקרית הקשורה בניתוח תוצאותיה המדיניים של מלחמת ששת-הימים, בעיקר בכל הקשור במאפייני סיום המלחמה בשלוש החזיתות, והאינטרסים ודרכי פעולתן של שתי מעצמות העל באיזור לאחר סיום המלחמה. כמו כן נעזר בחומר ראשוני ובחומר מישני על מנת לנתח השתלשלות התהליכים המדיניים באיזור ולהסיק מסקנות לאור ניתוח זה, ביחס להשערת המחקר אותה העלינו בראשית מחקרנו זה. אנו ננסה להוכיח שהתהליכים המדיניים לא היו בשלים דיים ועקב כך גרמו לפריצתה של מלחמת יום הכיפורים או לפחות לא מנעו אותה, את הוכחותינו נבסס על חומר תיאורטי אותו נציג בפרק יעודי, ועל חומר אמפירי אותו נציג וננתח בשלושת הפרקים הישומיים. נבחן את האינטרסים והיעדים של מעצמות-העל במזרח-התיכון לאחר מלחמת ששת-הימים, ודרכי פעולתן לאור אינטרסים ויעדים אלה. יתבצע עיון מעמיק על-ידי בחינה ובדיקה של הארועים, על מנת לגלות ולאתר את המגמות והתפתחותם של הארועים מהיבטים שונים. את מחקרנו נסיים בפרק הסיכום והמסקנות, אותן נעלה לאור הניתוח התיאורטי והאמפירי של התהליכים המדיניים במזרח-התיכון, בתקופה הנחקרת, ולאור השערת המחקר.

תוכן העניינים:
פרק 1 - מבוא
פרק 2 - רקע תיאורטי
פרק 3 - רקע היסטורי
פרק 4 - מאפייני סיום המלחמה
פרק 5 - אינטרסים ויעדים של מעצמות העל עם תום מלחמת ששת-הימים
פרק 6 - דרכי הפעולה של מעצמות העל: הצלחות וכשלונות
פרק 7 - סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

המלחמה חוללה תמורה במעמדה האסטרטגי-דיפלומטי של ישראל פתחה בפניה אופציות חדשות, שכמותן לא ראתה מאז תום מלחמת העצמאות. מאז כישלונם של מאמצי השלום ב- 1949 ,חיו הישראלים בתחושה כי לא יעשה שלום עם הערבים , כל עוד הם מחזיקים בתפיסה שהם יכולים "למחוץ" את ישראל ביום מן הימים. ועתה , כאשר עיקר מדינות ערב קראו תיגר על ישראל בעת הנוחה להן ולאחר הכנות רבות והובסו בצורה מכרעת, החלה ישראל להאמין שהערבים יהיו מוכנים לשקול מהר מאוד הסדר שלום. (ספרן,1979 , 371)

תגים:

איטרסים · תיווך · משא ומתן · הפסקת אש · תהליכי סרק · הכרעה · ניצחון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיום מלחמות בעידן הגרעיני - סיום מלחמת ששת הימים", סמינריון אודות "סיום מלחמות בעידן הגרעיני - סיום מלחמת ששת הימים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.