היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיומה של מלחמת קוריאה

עבודה מס' 041546

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי ותיאורטי, תיאור סיומה של המלחמה בקוריאה ובדיקת תוצאות המלחמה והשפעותיה.

6,900 מילים ,20 מקורות

תקציר העבודה:

בעבודה זו נעסוק בשאלת סיום המלחמה בהיבט של מלחמת קוריאה. ננסה לאחד את הפן התיאורטי בנושא סיום מלחמה בשילוב ה CASE ההיסטורי של מלחמת קוריאה.
נביא את דעתם של הוגי הדעות הצבאיים הקלאסיים לידל-הראט וקלאוזביץ בנושא המלחמה וסיומה, כמו גם נאזכר את הוגי דעות צבאיים מהתקופה העכשווית. מטרתנו בעבודה זו הינה לקבוע את אופי סיום מלחמת קוריאה ולאפיינה ברצף התיאורטי.
חלוקתה של קוריאה היא אחד מספיחי מלחמת העולם השנייה ואחד הביטויים הראשונים לתחרות האמריקאית רוסית על השליטה בעולם שהלכה והתפתחה ל"מלחמה הקרה". גם מלחמת קוריאה עצמה, שפרצה שנה לאחר יציאת אחרוני החיילים האמריקאים ממנה, ביוני 1950, במתקפה כללית של כוחות הצפון, הייתה אחד הביטויים המלחמתיים הראשונים של המאבק בין הקומוניזם והמערב על השליטה בעולם.
המלחמה נמשכה 37 חודשים כשסיומה היה הסכם כפוי בידי האו"ם לחלוקת הארץ בין צפון לדרום ללא הסכם שלום בין שתי המדינות שנוצרו. במאמר זה הדן בסיום המלחמה, אדון בתהליכים שהביאו לסיומה, תוך התייחסות לשאלת הריבונות במשפט הבינלאומי ושיטות של חיסול מלחמות וסכסוכים טריטוריאליים בדרך של מו"מ ושלום.
אדון בהיבט הצבאי של מלחמה עצמה, בהבדלים בין שימוש ישיר בכוח של המעצמות, או במלחמה ע"י שליח, אצביע על הבעייתיות של האסטרטגיה האמריקאית כפי שמתבטאת בשליחת צבא אמריקאי למקומות העימות, לעומת ברה"מ המשתמשת באידאולוגיה שלה כמניע את הלוחמים המקומיים, אשאל האם גישת ארה"ב מהווה ביטוי לדוקטרינת טרומן באסיה, ואדון במשמעות שקיבל הנשק הגרעיני בסכסוך זה.
אבדוק באיזו מידה היוותה דרום קוריאה נכס אסטרטגי לארה"ב, ומה היו התוצאות צבאיות מבחינת שתי המעצמות, סין ושתי הקוריאות. בתחום המשפטי אבדוק את נושא חלוקת קוריאה לשניים, לאור המשפט הבינלאומי ותפקידו של האו"ם בתהליך.
אדון בתוצאות המדיניות והכלכליות של המלחמה, ובהשפעתה על יחסי ארה"ב ברה"מ וסין. אחזור לשאלת מעמד דרום קוריאה כנכס בעיני ארה"ב, אבל בתחומים הגיאו-אסטרטגי, המדיני והכלכלי והשפעת המלחמה הקרה בהקשר לקוריאה ולכל אזור מזרח אסיה.

מקורות:

הרכבי יהושפט, מלחמה ואסטרטגיה, מערכות משרד הביטחון, תל אביב, 1990.
ואגו רפאל, "המלחמה הקרה, מהלכים ותוצאות", סקירה חודשית, יוני 1978, עמ' 22-17.
לפידות רות, "בעיית טאבה וישוב סכסוכים בדרכי שלום", סקירה חודשית, יולי 1985, עמ' 17-13.
לפידות רות, "סוגיית הריבונות במשפט הבינלאומי", סקירה חודשית, יולי 1985, עמ' 41-39.
עברון יאיר, "מלחמת קוריאה ולקחיה", סקירה חודשית, יוני 1978 עמ' 22-17.
גת עזר, מדיניות ומלחמה בהגות הצבאית המודרנית, הוצ' מערכות, 1984.
הנדל מיכאל, קלאוזביץ במבחן התמורות הטכנולוגיות, הוצ' מערכות,1988.
פיינר ס"א, האיש על גב הסוס - מקומו של הצבא בפוליטיקה, הוצ' מערכות, 1982.
קלאוזביץ, קרל פון. על המלחמה. מערכות, 1977.
Liddle Hart, Thoughts on War. Faber and Faber, London, 1944.
Barry John, "Future Shock", Newsweek, 24 July 1995, pp. 32-37.
Harrison Selig S., "Dateline South Korea: A Divided Seoul", Diplomatic History, Vol 16, No. 2 (spring 1992) pp. 154-177.
Holsti K.J., "Resolving International Conflicts", Journal of Conflict Resolution, Vol. 10, No 3 (September 1966) pp. 272-296.
Jones Howard, "A New Kind of War", American's Global Strategy. and The Truman doctrine In Greece, Oxford University Press, N.Y. 1989, pp. 36-41.
Huthmacher J. Joseph, The Truman Years, The Reconstruction of Postwar America, Dryden, Illinois, 1972, pp. 14-59.
Ikele Fred Charles, Every War Must End, Columbia University. Press, New York, 1971, pp. 1-16.
Murphy Alexander, "Historical Justification for Territorial.13 Claims", Annals, Assoc. Amer. Geoger., Vol.80, 1990,pp.531-548.
Ranald Robert F., The Origins of Peace, The Free Press N.Y.,.14 1973.
Sunoo Harold Hakwon, American's Dilemma in Asia: The case of South Korea, Nelson-Hall, Chicago.

תגים:

ריבונות · קלאוזוביץ · לחימה · אסטרטגיה · צבא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיומה של מלחמת קוריאה", סמינריון אודות "סיומה של מלחמת קוריאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.