היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארצות הברית במלחמת קוריאה

עבודה מס' 066881

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסיבות להתערבות ארה"ב במלחמת קוריאה 1950 לאור תיאורית "עיוותי התפיסה" של רוברט ג'רביס ותיאורית "רעיונות ומדיניות חוץ" של גודית גולדשטיין ורוברט קוהיין.

5,324 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא מתן מענה לשאלה התיאורטית "מדוע מדינות מתערבות במלחמות?". הניסיון לענות על שאלה זו יתבצע דרך הצגת שתי תיאוריות בנושא ויישומן על המקרה האמפירי של כניסת ארה"ב למלחמה בין דרום קוריאה , לצפון קוריאה ב-1950. מטרת היישום היא לתת מענה לשאלת המחקר האמפירית - "מדוע נכנסה ארה"ב למלחמת קוריאה?" ולבחון את התיאוריות המוצגות.
הצגת המענה לשתי השאלות המוצעות תתחלק לכמה פרקים. פרק א' הוא פרק היסטורי המפרט את ההתרחשויות הרלוונטיות למלחמת קוריאה. בפרק ב' תוצגנה שתי התיאוריות. הראשונה, "רעיונות ומדיניות חוץ" אשר מוצגת בידי ג'ודית גולדשטיין (Goldstein) ורוברט קוהיין (Keohane), מעלה טענה כי רעיונות יכולים להוות הסבר להתנהגות האדם בכלל, ומדיניות חוץ (כולל ההחלטה לצאת למלחמה) של מדינות בפרט. השנייה, תיאורית "עיוותי תפיסה של מקבל ההחלטות" מוצגת בידי רוברט ג'רביס (Jervis) ומעלה טענה כי תפיסה מוטעית של כוונותיה ו/או יכולותיה של מדינה אחרת בידי הממשל של מדינה יכולה להוביל לפרוץ מלחמה. בפרק ג', יוצג יישום של שתי התיאוריות על כניסתה של ארה"ב למלחמה בקוריאה במטרה לבחון אותן בפועל. תיאורית "רעיונות ומדיניות חוץ" תיוצג בטענה כי הנהגת ארה"ב דאז, ובראשה הנשיא הארי ס. טרומן (Truman), בחרה לצאת למלחמה בקוריאה כי היא ראתה בהתקפה של צפון קוריאה על דרום קוריאה לא רק התקפה של מדינה על שכנתה, אלא התקפה של הקומוניזם על הדמוקרטיה . ברגע שהוחלט בהנהגה כי זו משמעות המצב, הדרך ליציאה למלחמה הייתה קצרה בתקופה של תחילת ה"מלחמה הקרה" בין ארה"ב לברה"מ (ברית המועצות). לאחר מכן, תיוצג תיאורית "עיוותי התפיסה" בטענה כי טרומן וממשלו החזיקו בתפיסות מעוותות לגבי התוצאות הצפויות של מתקפה אמריקאית באזור, לגבי כוונותיה ויכולותיה של סין ועוד, וכי עיוותים אלו תרמו להחלטה. בפרק ד', יוצגו מסקנותיי ודיון בתיאוריות ויישומן. תוצגנה ביקורות העולות מהמקרה האמפירי וטענתי כי שילוב שתי התיאוריות יספק הסבר טוב יותר משתיהן לחוד.
יש לציין בפני הקורא, כי למרות שיוצגו בעבודה זו נימוקים לכל טענה ומראי מקום לכל נתון, ניתן לטעון כי המקורות מהם נאסף החומר לכתיבת העבודה מוטים לצדד בארה"ב. כך מתוקף היות כל המקורות פרי עטם של חוקרים אמריקאים. בנוסף, חשוב לציין כי הנושא המדובר הוא נושא מרכזי בחקר היחסים הבין-לאומיים, והמחקר בו לא תם - מלחמות עדיין פורצות וזורעות הרס בעולם.

קטע מהעבודה:

עם כניעתה של יפן בתום מלה"ע (מלחמת העולם) השנייה באוגוסט 1945 מועבר השלטון בקוריאה מהיפנים לאליטה לאומנית קוריאנית. המדינה החדשה מפולגת פוליטית בין זרם לאומני לזרם מרקסיסטי. האו"ם (אומות מאוחדות) מחליט ב1948 להקים מדינה דמוקרטית דרומית לקו הרוחב ה-38. דרום קוריאה מכריזה על עצמאות ב-15 לאוגוסט 1948 וסינגמן רי (Rhee) נשלח מארה"ב לכהן כנשיאה הראשון. רי וממשלתו מוציאים את המפלגה המרקסיסטית אל מחוץ לחוק. בצפון מוקמת מדינה קומוניסטית עצמאית בידי התנועה המרקסיסטית וכמנהיגה נקבע קים איל-סונגIl-Sung) ), בהדרכתו של שליט ברה"מ יוסף סטאלין (Stalin). המתח בין שתי המדינות גובר וב-1949 נרשמות התנגשויות גבול בין כוחות השיטור שלהן ((Millet 2001,189-194.

תגים:

דרום קוריאה · צפון קוריאה · קומוניזם · מלחמה קרה · תיאוריות · תיאוריה · קים איל סונג · סינגמן רי · ברית המועצות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארצות הברית במלחמת קוריאה", סמינריון אודות "ארצות הברית במלחמת קוריאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.