היישום אינו מחובר לאינטרנט

חירות וזכות השביתה במגזר הציבורי

עבודה מס' 064917

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש מקום להגביל את זכות השביתה במגזר הציבורי והשירותים החיוניים בישראל?

9,351 מילים ,27 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

במדינת ישראל יש הגדרה חוקית לחירות השביתה, אשר מכירה ביכולת של העובדים להשתמש בכלי השביתה על מנת להגן ולשפר את הזכויות הסוציאליות שלהם בעבודה. יחד עם זאת, המגזר הציבורי בישראל מעגן את תנאי עבודתו בהסכמים קיבוציים, שמטרתם להסדיר גם את צורת הטיפול בסכסוכי עבודה היכולים לצוץ, וזאת במטרה למנוע את התפרצותה של שביתה. השירות הציבורי הוא הגורם דרכו מספקת המדינה את צרכי הציבור והוא ממומן מתקציב המדינה שמורכב רובו ככולו מהמיסים הנגבים מהציבור. לכן שביתות במגזר הציבורי לא נראים בעין יפה בעיני הציבור.

במסגרת העבודה תסוקר זכות השביתה וחירות השביתה כפי שהן מיוצגות בחוק הישראלי. כמו כן יבדקו התנאים בהם פורצת שביתה במגזר הציבורי והאמצעים של המדינה לצמצם את הנזקים של השביתה ככל שהיא נמשכת, על מנת למנוע פגיעה רחבה מדי בציבור הנקלע לסכסוך בעל כורחו. העבודה תבדוק את שביתת הרופאים שהייתה בשנת 2000 כמקרה דוגא לשביתה בשירות חיוני. לאחר מכן תערך השוואה ליחסי העבודה שיש במגזר הציבורי במדינות אחרות ולבסוף יוסקו המסקנות לגבי הלגיטימיות של השביתות במגזר הציבורי במתכונת בה הן מתקיימות כיום בישראל, לצד הצגת אלטרנטיביות אפשריות לפתרון סכסוכי עבודה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הגדרת המונח "שביתה"
3. זכות השביתה
3.1 זכות השביתה לעומת זכות המעביד לקניינו
3.2 שביתה פוליטית וההשלכות על הציבור
3.3 השביתות וחוק ישוב סכסוכי עבודה
4. שביתות במגזר הציבורי ובשירותים חיוניים
4.1 הגבלת זכות השביתה בשירות הציבורי בישראל
4.1.1 הגדרת מוסד השביתה בשירות הציבורי
4.1.2 שביתה בלתי מוגנת
4.1.2.1 שביתה בעת שחל על הצדדים הסכם קיבוצי
4.1.2.2 שביתה בעת שלא חל על הצדדים הסכם קיבוצי
4.1.2.3 שביתה אשר לא נמסרה בגינה הודעת צינון
4.1.3 ההשלכות של שביתה בלתי מוגנת
4.1.3.1 אי ביצוע העבודה
4.1.3.2 זכאות לשכר עבודה
4.1.3.3 תביעה בעוולה של גרם הפרת חוזה
4.2 שירות חיוני
4.2.1 שירות מזערי
4.2.2 צווי ריתוק
5. דוגמא לשביתה בשירות חיוני: שביתת הרופאים
6. זכות השביתה - השוואה בינלאומית
6.1 גרמניה
6.2 בריטניה
6.3 טורקיה
6.4 בולגריה
6.5 שווייץ
6.6 צרפת
6.7 אוסטרליה
7. דיון, סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השביתה היא אמצעי רב ותק וחשוב במאבק של העובדים להשגת זכויות ולשיפור תנאי העבודה. העובדים משתמשים בכלי השביתה כאשר יש מצב של קונפליקט וסכסוך עבודה עם המעסיק. המונח "שביתה" הוא מושג רחב אשר אין לו הגדרה מדוייקת, גם מבחינת החוק בישראל, כמו במדינות רבות אחרות. לכן כאשר דנים בזכות השביתה, מבחינה חוקית, יש קודם כל להגדיר מהי שביתה מבחינת החוק, וכך ניתן יהיה להגדיר מה מותר ומה אסור. במגזר הציבורי ההסכמים בין העובדים למעבידים נעשה במסגרת הסכם קיבוצי, אשר אמור להסדיר את מהלך העבודה התקין לתקופת הזמן שההסכם חל עליו. כלי השביתה מוכר ככלי קביל עבור העובדים לממש את כוחם במסגרת המאבק להשיג תנאי עבודה ותוספות שכר (כספי וקסטיאל 2005).

תגים:

עובדים · מעבידים · מעסיקים · שכר · יחסי · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חירות וזכות השביתה במגזר הציבורי", סמינריון אודות "חירות וזכות השביתה במגזר הציבורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.