היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות הורים בבית הספר

עבודה מס' 064891

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מעורבות ההורים במקצוע המתמטיקה בכתות ד' ו-ו' בבית הספר היסודי.

5,942 מילים ,30 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות חל תהליך של העמקה והתרחבות בקשר שבין מערכת החינוך וההורים, מצב שהביא להגדלת מעורבותם של ההורים בעבודת בית הספר, בפעילותו ובאופיו. הורים תובעים כיום השפעה על התהליך החינוכי עצמו וקיימת אינטראקציה אינטנסיבית בין הורים וצוות בית הספר.
החברה הישראלית נמצאת בעיצומו של תהליך בו יותר ויותר הורים עומדים על זכותם, ישנם כאלה הרואים בכך חובה, להשפיע על החינוך הניתן לילדיהם במסגרת בית הספר. מערכת הגומלין בין מוסדות החינוך וההורים בישראל מוגדרת כ"מעורבות הורים" או "שיתוף הורים".
הביטוי "מעורבות הורים" כולל בתוכו מגוון רחב של פעולות שמטרתן לאחד בצורה מסוימת את הפער בין תפיסות ההורים את החינוך לבין תפיסות בית הספר את הנושא. להורים ישנה זכות להשפיע על חינוך ילדיהם (בכל משטר דמוקרטי) והוא מהווה בסיס למעורבות מוגברת של ההורים בכל המתרחש במערכת החינוך בכלל ובמוסדות החינוך בהם לומדים ילדיהם (וקסמן, 1998).
רוב ההורים בישראל, בכל שכבות האוכלוסייה, מייחסים חשיבות להצלחת ילדיהם בבית ספר ורואים ברכישת השכלה בסיס הכרחי להתקדמות כלכלית וחברתית. מערכת יחסי הגומלין בין בית הספר להורים מצטיינת ברמת ציפיות גבוהה של שני הצדדים: ציפיות היסטוריות של ההורים מבית הספר מתמקדות בתחום הלימודי והחינוכי כאחד כלומר, ההורים מצפים כי בית הספר יקנה לתלמיד מראשית דרכו ידע, מיומנויות למידה, הרגלי עבודה וכלי חשיבה ויחנך אותו לערכים אוניברסליים ולאומיים.

מעורבות ההורים בבית הספר עברה גלגולים שונים בהן ניתן היה להבחין במעורבות פסיבית, דחייה של מעורבות (בעיר בשנות ה-50), הידוק הקשר בין ההורים לבית הספר וכיום - מעורבות רבה של הורים בפעילויות בית הספר.

מקצוע המתמטיקה נחשב חשוב במערכת החינוכית בפרט ובחיים בכלל. בעידן המודרני והטכנולוגיה המתקדמת נחשב מקצוע המתמטיקה חיוני מאד.

המחקר עוסק בנושא מעורבות הורים במערכת החינוך בכלל ובמקצוע המתמטיקה בפרט. שאלות המחקר מתייחסות לתחום מעורבות ההורים במקצוע המתמטיקה בכתות בית הספר היסודי - במקרה זה כתות ד' ו-ו', בבית ספר במרכז הארץ בו משמשת החוקרת מורה למתמטיקה.

שאלות המחקר
- האם מקצוע המתמטיקה מהווה גורם בעל חשיבות גבוהה בקרב הורים לגבי ילדיהם?
-האם הורים מחשיבים את מקצוע המתמטיקה הנלמד בביה"ס כמקצוע חשוב לגבי עתיד ילדיהם?
- האם הורים נוטים להיות מעורבים לגבי מצב ילדיהם במקצוע המתמטיקה?

המחקר הינו מחקר כמותי.
כלי המחקר: שאלון
אוכלוסיית המחקר:41 הורים משתי כתות.

תוכן עיניינים:
מבוא
סקירת ספרות
הגדרות של מעורבות
המטרות, המניעים והחשיבות של מעורבות הורים
הבסיס למעורבות הורים בתהליך החינוכי
מתמטיקה בבית הספר היסודי
מעורבות הורים לגבי מקצוע המתמטיקה
המחקר
שאלות המחקר
שיטת המחקר
כלי המחקר
אוכלוסיית המחקר
הליך המחקר
קשיים בתהליך המחקר
תרומת המחקר
ניתוח ממצאי המחקר
דיון ומסקנות
נספחים:
שאלון
ראיונות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גורמים חינוכיים רבים מציינים את העובדה כי הורים המעורבים בחינוך ילדיהם, הן הילדים והן ההורים יוצאים נשכרים. חוקרים מדווחים שהורים הנוטלים חלק בחיי בית הספר של ילדיהם גורמים לעליית הדימוי העצמי של הילדים, משפרים את הישגיהם האקדמיים של הילדים, משפרים את היחסים בין ההורים והילדים, עוזרים להורים לפתח יחס חיובי כלפי בית הספר וכן מגלים ההורים הבנה רבה יותר לתהליכים שונים המתרחשים במסגרת בית הספר (Clark Brown, 2000).

תגים:

הוראה · חשבון · מורה · מורים · מעורבות · תלמיד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות הורים בבית הספר ", סמינריון אודות "מעורבות הורים בבית הספר " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.