היישום אינו מחובר לאינטרנט

תוכנית שיווק- הרחבת פעילות "קפיטריית רפואה" באוניברסיטת תל אביב

עבודה מס' 064673

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת אסטרטגיית השיווק המומלצת לחברת "גיל כרם בע"מ" המפעילה את הקפיטריה בבנים הרפואה בת"א.

4,859 מילים ,5 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות, עם העליה ברמת החיים, הולכת וגודלת ההוצאה של אנשים על אוכל ובכלל זה על אוכל מחוץ לבית. ההכנסה הגדולה של הפרטים מאפשרת להם לא לאכול בבית אלא בחוץ, בנוחות גבוהה יותר ובמחירים גבוהים יותר.
העבודה הנוכחית תנסה לסקור את אסטרטגיית השיווק המומלצת לחברת "גיל כרם בע"מ" המפעילה את הקפיטריה בבנים הרפואה בת"א.
החברה הוקמה בשנת 1999 ע"י שני שותפים מתחום המזון. בקפיטריה מועסקים 23 עובדים ומספרם משתנה בהתאם לתקופת השנה.
הקפיטריה מחולקת לשלושה מתחמים:
* חלבי- המציע מגון ארוחות לכל אורך היום
* בשרי- בו מוגש אוכל חם הכל מהשעה 11:00 בבוקר ועד 16:00
* סלט בר- מוצע לאורך כל היום.
הקפיטריה פתוחה בימים א- ה רצוף משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב.
הקפיטריה מספקת מקום ישיבה לסטודנטים, אוכל ושתייה,עונה על צרכי הלקוחות במתן שירות מעולה ואוכל איכותי, בשילוב של מחירים נמוכים אסתטיות ועיצוב מיוחד.

העבודה תתחלק למספר חלקים וביניהם:
* ניתוח יעוד החברה
* ניתוח SWOT וניתוח PEST
* הצגת החלופות העומדות בפני החברה
* המלצות אסטרטגיות

העבודה מסתמכת על פגישות של שני עורכי העבודה עם מנהלי החברה, וכן בדיקות שנערכו בסביבות האוניברסיטה לבחינת מתחרים, לקוחות וכד'.

תוכן עניינים:
1 מבוא
2 יעוד החברה
3 סביבת ניתוח הפירמה
3.1 סביבה קרובה
3.2 סביבה רחוקה
4 ניתוח הענף
4.1 חסמי כניסה ויציאה
4.2 מעורבות הממשלה
4.3 מודל פורטר
5 מודל SWOT
5.1 חוזק
5.2 חולשה
5.3 איומים
5.4 הזדמנויות
6 השיווק
6.1 אסטרטגיית המחרה
6.2 הפצה
6.3 קידום ופרסום
7 החלטות אסטרטגיות
7.1 קביעת יעדים
7.2 החלופת על פי מטריצה אנסוף
7.3 בחירת החלופה
7.4 ישום החלופה על ידי מרכיבי תמהיל השיווק
8 סיכום
9 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תחום העיסוק של החברה הוא המזון המוכן- ותת הענף הוא המסעדנות. ענף זה הוא ענף הנמצא בתחרות גבוהה מאוד לאור העובדה כי אין צורך בידע רב על מנת להקים מסעדה.
החברה רואה את עצמה כחברה מתפתחת ומעוניינת להרחיב את פעולותיה ככל שניתן, במגבלות יכולת הזרמת ההון של הבעלים. החברה דוגלת בחדשנות- כל העת מנהלי משתלמים בתערוכות מזון ומכונות להכנת מזון.
על פי תפיסת המנהלים להעדיף גישה של משאבים לעומת שוק, תוך פיתוח יכולות ליבה כך שיקשו על המתחרים לחקותם. לדוגמא: יש ליצור בסיס של אמון ובניית מערכת יחסים ארוכי טווח עם הספקים תוך כך שישרת את מטרותיה.

מקורות:

הזדמנויות
מכרזים לא מתוכננים.
פתיחת מגמה חדשה בקרבת הקפיטריה.
כל שנה האוניברסיטה מפרסמת מכרז להפעלת המזנונים. החברה יכולה ליצור לעצמה תדמית מעולה ולזכות בעוד מקום.
הקפיטריה יכולה לפרסם את עצמה גם לאירועים סגורים או לאירועים של האוניברסיטה עצמה לדוגמא מסיבה לעזיבת מרצה וכד'.
השיווק
אסטרטגיית המחרה
KEIFER KELLY (1995) טוענים כי לקוחות שאכלו במסעדה והיו מרוצים זכרו את המחיר ששילמו לערך. אולם אלו שלא נהנו זכרו מחיר מעל למה ששילמו באמת. הם טוענים כי יש חשיבות גבוהה להמחרה נכונה בכדי למקסם רווחים. אומנם אין תמהיל רווחים מושלם אולם תמחור נכון יכול לפתור בעיות רבות של חוסר שביעות רצון. אי לכך יש
חשיבות לקביעת המחיר.
יצויין כיKEIFER KELLY (1995) מייחסים חשיבות רבה גם למחקרי שוק. מפעיל המסעדה חייב לברר באיזו מידה הלקוחות מרוצים, מה ניתן לתקן ומה לא בסדר. בחינת היתרון היחסי של כל בית מאכל חשובה מאוד לאור התודעה הגבוהה של הצרכנים.
מנהלי קפיטריית רפואה מצליחים מאוד. הם הצליחו בעבר לתמרן יפה מאוד בשוק המאפים בארץ אשר הינו צפוף מאוד ומלחמת המחירים בו הינה רבה ביותר. למרות כל התחרות באוניברסיטה היא הגיעה למחזור מכירות אשר שום חברה לא יכולה להתבייש בו,כולל מסעדות יוקרה.
האסטרטגיה הכוללת היא השגת לקוחות מרוצים לאורך זמן תוך מיצוב החנויות של החברה "כמעדניה" הנותנות שירות מיטבי ללקוח, נקיון בשטחן, זמינות גבוהה ומחיר מיטבי.המוצרים שנכללים במגוון התשלובת הם מוצרי מעדניה: דליקטסים, מאפים, אוכל מוכן, , עוגות, בשרים, ומשקאות. לכל אורך הפעילות לא יכנסו לחנויות "מוצרי
מכולת" על מנת לשמור על "יחודיות" ו"בידול".
לפי bojanic and shea (1997) בעלי מסעדות ורשתות בכל העולם הבינו שבגלל היכול במספר המסעדות בשוק עליהם להתמקד בפלח שוק ייחודי למען יצירת יתרון יחסי. אפילו חברות גדולות מנסות ליצור לעצמן ייחודיות. המסעדנים צריכים להתאים את עצמם לדרישות הייחודיות של המקום והזמן ובכך למשוך לקוחות רבים. יש צורך לערוך לשם
כך מחקר שוק.
בהתחלה נעשתה מדיניות המחרה זולה. חלק מן המוצרים נמכרו במחירי עלות על מנת למשוך לקוחות לחנות. בשלבים מאוחרים יותר יתווספו מבצעי מכירות, תנאי אשראי מיטביים וכו'. הושם דגש רב והושקעו מאמצים רבים על מנת לשפוך אור על הקפיטיקה עם הגישה האמריקאית של זול, טיב, שרות אדיב, וזמינות 16 שעות ביממה, ע"י פרסום
מסיבי בעתונות מקומית, בעיתון הסטודנטים וברדיו. כמו כן ננקטה טקטיקת המחרה של מחירים מוזלים. המכירה בתחילה היתה תחת שם המותג = קפיטריית רפואה.
התשלום הוא במזומן אולם ניתן ללקוחות קבועים ניתן אשראי. תנאי האשראי ללקוחות היו מיטביים שוטף60+ וללקוחות "כבדים" שוטף 90+ דבר שהתברר בשלב מאוחר יותר כאבן נגף היות והיו כאלו שלא שילמו.
הפצה
הקפיטריה אינה נוהגת להפיץ את מוצריה למעט עובד אחד הובר בין המשרדים בבוקר ומציע סנדביצ'ים, סלטים ארוזים, מאפים ומשקאות קלים לעובדים.
קידום ופרסום
טקטיקת הפרסום וקידום המכירות בקפיטריה היתה אחת החשובות ביותר במהלך הפעילות והביאה במישרין להגדלת מחזור המכירות בעשרות ואף במאות אחוזים.
הקו המוביל היה שקיים צורך סמוי אצל הסטודנטים לצריכת מוצרי מעדניה שנחשבו עד כה ליקרים מעודנים ולבעלי יכולת בלבד, הרי שעם מצוב נכון מחיר זול ושאר הפרמטרים שהוזכרו קודם ועם מדיניות פרסום נאותה שתבליט את כל אותם דברים, הרי שניתן למשוך קהל יעד רחב ופלחי שוק פוטנציאליים רבים, שיפריכו את התיזה כי קפיטריה=
יקר. יתר על כן בעל המאה שהוא גם בעל הדעה (=מנכ"ל החברה) גרס כי השרות והניקיון וגם חלק מן המחירים שנותנים המתחרים ללקוחותיהם לוקים בחסר וניתן להשלים חסר זה במדיניות שיווקית נכונה ולנגוס בעוגת הלקוחות הענקית של שתי המתחרות הגדולות.
מתחילת הדרך ננקטה טקטיקת פרסום עניפה שצרכה משאבים כספיים אדירים. פרסומים בעיתונות המקומית "קול תל-אביב" של "ידיעות אחרונות" בסדרי גודל של עמוד שלם וכן מודעות ג'ינגלים ברשת ג' בין 20.00 ל- 24.00 על מנת למשוך סטודנטים
כספים רבים הושקעו בפירסומת. סדר גודל של 30,000 שקל לחודש בחודשיים הראשונים של הפעילות ואח"כ בין 80,00-20,000 שקל לחודש על הפרסומים השונים.
הנוסח היה דומה בכולם ועבד על "המודל הכלכלי-מרשליאני" שבו המחיר משחק את התפקיד המרכזי. התפרסמה טבלת מחירים שנקראה "טבלת הסקנדל" ובה פורסמו מחירי אחרים בעשרה מוצרים שהיו שונים יחסית למחירי יתר המתחרים (לאחר בדיקה קפדנית של המחירים) ופורסם ההבדל באחוזים שהגיע לעשרות אחוזים. כמו כן התמחור היה באגורות-
9.99 , 7.99 , 19.95 וכד', על מנת ליצור אשליה אצל הצרכן.
צורת פרסום אגרסיבית זו משכה את הלקוח לאמת את הדברים ולערוך השוואת מחירים ומשנוכח שזו האמת זקף נקודות זכות רבות לקפיטריה ונטה להאמין שהיא הזולה ביותר גם ביתר המוצרים דבר שלא תמיד היה מדויק. אך מבחינת החברה הפרסום השיג את שלו וכאשר עשה הרו"ח תחשיבי כדאיות של עלות לעומת תועלת הרי שלמרות הכספים הרבים
שהושקעו בפרסום הרי שההשקעה נשאה פרות ותוך מספר קטן של חודשים שהמודעה רצה באותו הנוסח על מנת לעבוד פסיכולוגית על ראשי הקוראים היה שמחזורי המכירה עלו וגאו מידי חודש והגיעו עד למאות אלפי שקלים בחודש
מבחינת קידום המכירות בתחילת הפעילות היו מבצעי טעימה. מידי ערב בין השעות 19.00-17.00 היתה נערה חיננית נותנת לבאי הקפיטריה לטעום מן המאפים המגוונים של הקפיטריה, גם אקט זה הוכיח את עצמו במכירות.
יחסי צבור נעשו בשפע והופיעו מידי פעם כתבות בעיתון הסטודנטים החברה שקמה. יחסי הצבור הגיעו לשיא בהברקה של המנכ"ל בעת שפרצה מלחמת המפרץ השניה החליט להציב 2 דוכנים בכניסה לאוניברסיטה וחילק פיתות עם חומוס ושתייה לסטודנטים שהיו עם מדים- חינם אין כסף. עיתונאים הוזמנו והמעמד הונצח בכתבות ותמונות בעיתונות
שהוסיפו לשמה ולתדמית החיובית שיצרה לעצמה החברה.
החלטות אסטרטגיות
קביעת יעדים
לחברה פילוסופית שירות שהיא החוזק העיקרי שלה:
הלקוח בעדיפות ראשונה
טריות.
שירות יעיל וטוב (מענה מהיר ללקוח, אדיבות.
עידוד קבלת פידבקים מהלקוח בזמן אמת (תיבת פניות ומענה על שאלוני שביעות רצון). "זה חשוב למפעיל המסעדה לקבל משוב על תפיסת הלקוח ובהתאם לבצע שינויים במחירי המוצרים , בתפיסה חיובית יש מקום לאגרסיביות בהמחרה.
ניקיון וסדר בעדיפות עליונה (ישיבות ופיקוח פנימי על תברואה).
החברה הציבה לעצמה יעד גידול של 7% בשנה (2% גידול באוכלוסיה ועוד 5% צמיחה ריאלית). מנהל המסעדה לא היה מוכן לומר בכמה מתבטא הדבר בפדיון השנתי.
החלופת על פי מטריצה אנסוף
מוצרים חדשים
מוצרים קיימים
פיתוח מוצרים- פיתוח מוצרים חדשים לשווקים קיימים
העמקה- להגדיל את נתח השוק על חשבון המתחרים תוך הכנסת שיפורים במוצר
שוק קיים
הגוונה- תחום חדש עם מוצרים חדשים
פיתוח שווקים- מציאת לקוחות ומאכלים חדשים
שוק חדש
לאור האמור לעיל אנו סבורים כי:
מוצרים חדשים
מוצרים קיימים
פיתוח ארוחות מאורגנות למסיבות
אין לחברה מתחרים רציניים ולכן על מנת להגדיל את נתח היא צריכה להכניס שיפורים לרווחת הצרכן
שוק קיים
הגוונה- הפיכה בשעות הערב למסעדה יוקרתית
השווקים החדשים הם עידן האחרות המוכנות והמשלוחים הביתה
שוק חדש
בחירת החלופה
החלופה המומלצת היא שמירה על נתח השוק וניסיונות התרחבות לקפיטריות אחרות מחד ומאידך הסבת הקפיטריה למסעדה יוקרה בלילה.
אנחנו צריכים להבליט את היתרון היחסי בחוויה של השהות במקום , וזה מתחיל מהכניסה לקפיטריה ועד היציאה ממנה ולהיות קשוב ומוכן לבקשות הלקוח.
גורמי הצלחה קריטיים
הבנת השינויים בסביבה החיצונית והתאמה מהירה
שמירת הערך של המותג בעיני הלקוח
צמיחה תוך פיתוח קפיטריות במקומיות אחרים
שמירה על הקיים
התייעלות מתמדת
שיפור מצב ההון העצמי ומצב הנזילות
מרכיבים:
התאמה לטעם הצרכנים
התמקדות במכירה ישירה
"איכות מעדניה במחירי חנות" - ההנחה שלי איכות גבוהה ואיכות מבחר (כלבו) במחרים נמוכים (חנות)
גיוון ב 30%
נבחן את האסטרטגיה עפ"י המבחנים הבאים:
ניצול עוצמות:
ניצול כוח המכירה הישירה.
ניצול המוניטין.
יכולת התרחבות נובעת גם מיכולת פיננסית גבוהה.
מיקוד לקוח מתוך עקרון בסיסי של לתת שירות הכי טוב.
ניצול קו מוצרים רחב (כ- 400 פריטים),
דגש על איכות המוצרים ואיכות הניהול, תורם לחיזוק הבידול.
השוק הסטודנטים מהווה כוח קנייה נכבד מהכנסות החברה.
סיוע באיומים וחולשות:
התגברות על חולשת הניהול הלא יציב,
התגברות על חולשת ריבוי המשאבים עקב מוצרים רבים, בעזרת הגדלת הרווחיות משווקים חדשים.
התאמה לסביבה הפנימית:
כפי שפורט, בשוק האוכל יש אפשרות ליצור בידול אשר יצור נאמנות לקוחות ויחסום חדירת מתחרים קיימים ופוטנציאלים. מבחינת התרבות הארגונית - החברה נתונה לשינויים (בודקת שווקים חדשים, מרחיבה את סל המוצרים) באופן מתמיד. לכן, ההרחבה איננה דבר חדש עבורה, הדורש שינוי ארגוני והיערכויות חדשות.
מבחן היתכנות
מבחינת מנהלי החברה, השגת בידול והתרחבות לשווקים חדשים תממש את ציפיותיהם לגלובליזציה במילניום הבא. לאור השנים האחרונות, ניתן לראות כי עיקר הרווח נבע מהשווקים הבינ"ל, לכן להתרחבות גלובלית סיכוי רב להיות תואמת לציפיות בעלי העניין מבחינת התמורה והסיכונים הפיננסים.
ישום החלופה על ידי מרכיבי תמהיל השיווק
יש למשוך לקוחות בעת התרחבות לקפיטריות אחרות יש לתת מתנה או משהו מעבר לאוכל שהוא שילם, לדוגמא המעדות המזון המהיר בקניון החלו לתת חמוצים בחינם (marx, 1995
ניתן לפעול בדיוור ישיר לבתי הסטודנטים. על פי מחקרו של BRAN (1998) הצלחת הפרסומות האישיות תלויה ב-
הצרכן נוטה לקרוא את המכתב יותר כאשר הוא מנוסח בצורה ריגשית ומגיע אישית לכל אחד לתיבת הדואר.
הצרכן יהיה בעמדה אוהדת יותר כלפי המכתב כאשר המודעה מאוירת או מעוטרת (על פני פורמט קבוע).
הצרכן יהיה בעמדה אוהדת יותר כלפי המכתב כאשר הכיתוב יהיה בכתב יד מאשר בדפוס.
מכתב על גבי נייר צבעוני או לא שגרתי ימשוך יותר את לב הלקוח להתבונן בו.
יש לבדל את המוצר כדי להפחית כוח מיקוח נגדנו (עמידה בסטנדרט גבוה של היגיינה וטריות קייטרינג משובח. לשמור על קשר חיובי עם הסטודנטים-ע"י יחס אישי ככל האפשר. להתחיל שרות Take away , ושליחויות.
לדעתנו ניתן להפוך את הקפיטריה ליחודית על ידי הפקת מותגים פרטיים. בגישה זו נוקט גם MARX הוא מצא כי סטודנטים הם צרכנים אניני טעם ואוהבים לרכוש מותגים או דברים בעלי יוקרתיות. סטודנטים הם גם לקוחות עתידיים פוטנציאליים. את הסטודנטים יש לשכנע ברחבי הקמפוס, באמצעות שילוו חוצות. למרות שהסטודנטים הם בעלי
מנת משכל מעל הממוצע, אין לפנות אליהם במסרים ארוכים. מסרים שבהם משולבים מובילי שדעה לא משפיעים עליהם כל כך.
את הפרסום למוצרים היחודיים ניתן לערוך רק נקודת המכירה- קרי בקפיטריה עצמה, וזאת לאור מחקרים שהראו את היתרון של פעילות כזו.
בנוגע לפרסום בנקודות מכירה ניצבות בפני הקמעונאים השאלות השנויות במחלוקת אם להשתמש או לא בשלטים, האם להשתמש בשלטי מחיר בלבד או שלטים המתארים את ההטבות, והאם להשתמש בשלטים רק בשביל פריטים במבצע או גם בשביל פריטים במחירים רגילים. תוצאות מחקר שהוא מעלה מורות שהאסטרטגיות של שילוט קמעונאי צריכות להשתנות
לפי תנאי התמחיר, וששלטים המתארים הטבות יעילים יותר משלטי מחיר בלבד.
מאז הכנסת רעיון השרות העצמי בקמעונות, גדל מאד בקרב הקמעונאים היישום של עזרי קידום מכירות בנקודת הקניה. מרכיב עיקרי בתמהיל הקידום הוא השימוש בשלטים בחנות בנקודת הקניה. אולם, יעילותו של השילוט בנקודת הקניה עודנה שנויה מאד במחלוקת, ובולטת בחסרונה בדיקה אקדמית מחקרית של תוצאותיו הסיבתיות. הקמעונאים
ניצבים בפני השאלות השנויות במחלוקת האם להשתמש או לא בשלטים, איזה סוג של תוכן מסר לכלול על השלטים (היינו, מחיר בלבד או הצהרות על הטבות), והאם להשתמש בשלטים בשביל פריטים במבצע בלבד או גם בשביל פריטים במחיר רגיל. כדי לקבוע את יעילותו של שילוט בחנות בנקודת הקניה, יש לערוך מחקר אובייקטיבי , מבוקר במגוון
רחב של תנאים.
פרסום הקפיטריה כ"קפיטריה ירוקה"
keifer and kelly (1995) טוענים כי הסטודנטים אוהבים מסרים רציונלים ומסרים פופוליסטיים לא ישפיעו עליהם. אחד המסרים הרציונלים יכול להיות עובדת הניקיון ושמירה על איכות הסביבה מצד המסעדה.
dube (1997) טוען כי יש חשיבות רבה לפיתוח מסעדה "ירוקה" במיוחד בקרב אנשים משכילים ובעלי תודעה סביבתית. הרעיון מאחורי הירוקים מדגיש את הפיתוח הקהילתי של היעד ואת העזרה העצמית של הקהילה לשימור הסביבה. כיום ניתן אישור רק לבית מלון העומד בקריטריונים. בית המלון מצהיר על כמה סעיפים ומקבל אישור מהמרכז
בלונדון. אולם גם מסעדות יכולות לבצע את אותן פעולות. הפעילות הירוקה מבוצעת על ידי פיקוח מקומי, וצמיחה איטית שמנסה לענות על הצרכים האישיים של הסועד. מסעדה כזו מצהירה על הדברים הבאים:
שמירת היעד וכיצד התייר יכול להגן עליו.
להישמע במלואן לחוקים המקומיים וקווים מנחים של הגנת הסביבה.
ביצוע פעולות שתואמות את דרישות הסביבה.
לבצע פעילויות שתורמות בכסף ובדרכים אחרות לשימור הסביבה.
על פי אתר האינטרנט של ארגון המלונות הירוקים, מלון ירוק הוא מלון שהתחייב לשמור על איכות הסביבה לפי קריטריונים שהציב הארגון . הנקודות נוגעות ל:
סידורים מיוחדים עם ספקים
חיסכון באריזות
מיחזור נייר
מיחזור חומרים כימיים
איסוף הפסולת למחזור או להאכלת בעלי חיים
התקנת חסכני מים וחשמל
הבעיה היא בעיקר בהכנת האוכל. מלונות ומסעדות קשורים לנושאי איכות הסביבה באופן הדוק מכפי שנראה על פניו. המטבחים הם צרכני אנרגיה אדירים: חומרי הניקוי והכביסה מעמיסים על מערכת הביוב; בעזרת דשנים וחומרי הדברה; מצרכים שונים נרכשים ומותירים אחריהם הרים של אריזות. מסעדות ובתי מלון אינם הנאשמים העיקריים
בהשחתת הסביבה אך גם לא יכולים לשמש כמופת. לו נלמדו הלקחים ממשק הבית הבודד היה המצב טוב לאין ערוך, שכן שם פותחו דווקא בשנים האחרונות פתרונות רבי תועלת. מקום כזה שיש לו "תעודת הכשר" של מקום ירוק מעודד את הלקוח להזדהות עימו. בתי המלון והמסעדות אינם גופים בלתי ידועים. כאן חושב וחי האורח יחד עם הבעלים.
הוא מודאג ממידת הייצור המיותרת של הפסולת. המודעות הנדרשת עוברת גם לאורחים, לשכנים ולסביבה כולה ומסייעת בסופו של דבר לאיכות סביבה משופרת.
סיכום
עבודה זו עסקה בניתוח אסטרטגי של מסעדה.
לפי האמור לעיל המקום מרוויח, יש לו לקוחות רבים ומצבו הפיננסי איתן.
"אין דבר שיצליח לבלום ארגון במהירות גדולה יותר מאנשים הסבורים שהצורה שבה עבדו אתמול היא גם הדרך הטובה ביותר לעבוד מחר..." ג'ו מדונה, מנכ"ל KPMG (בבלנשארד 1996). אסטרטגיה נשענת על פעילויות ייחודיות, להיות שונה. משמעותה היא לבחור באופן מודע אוסף פעילויות שונה כדי לספק תמהיל ערך ייחודי. כפי שציינו,
בחברה לא קיימת תכנית שיוקית מובנית ולא קיים שוק מוגדר. קיים פרופיל של הלקוחות, כפי שנוצר עם השנים, במהלך הפעילות, אותו הצגתי אותו בפילוח שערכנו לעיל. רצוי שהחברה תאמץ את שיטת "שיווק המטרה" (target marketing ): שיטה זו מאפשרת מיקוד המאמץ השיווקי בקהל שאת רצונותיו יש לחברה סיכוי לספק, ושהיא תגרוף
מהם את מיטב הרווח. בתחילת התהליך, מזהים את פלחי המטרה העיקריים, קובעים כמטרה פלח או פלחים להתמקד בהם, ומתאמים להם תכניות שיווק המותאמים לכל פלח.
כפי שציינתי, בחברה קיימת תכנית עסקית מובנית ושוק מוגדר.
ביבליוגרפיה
De Wit Meyer; Strategy, Process, Content Context; Thomson International, 1999
Bojanic D C And Linda J Shea (1997) "Segmentation for a Mutini Restaurant Operation: Taking Location into Account When Advertising" Cornell Hotel@ Restaurant Administration Quarterly V 38 No 4 P 56
http://cqx.sagepub.com/cgi/content/abstract/38/4/56
Brann C. Direct Mail And Direct Response Promotion, Kogan Page, 1998.
Nicholas M. Kiefer and Thomas John Kelly, "Price Recollection and Perceived Value in Restaurants", Cornell hotel@ restaurant administration quarterly v 36 no 1 pp 47-56
Dube, Laurette; Renaghan, (1999) "How Hotel Attributes Deliver The Promised Benefits--Guests' Perspectives On The Lodging Industry's Functional Best Practices", Cornell Hotel Restaurant Administration Quarterly, 40, 5, 89
http://www.highbeam.com/doc/1G1:59520740/How+Hotel+Attributes+Deliver+the+Promised+Benefits--Guests+Perspectives+on+the+Lodging+Industrys+Functional+Best+Practices+(Part+II).html
Resnick P M Et All (1999) "Marketing Can Change Consumer Perceptions Of Healthfulness Of Items Served In A Worksite Cafeteria" Journal Of American Dietetic Assocation V 99 N 10 P 1265
http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0887/is_12_18/ai_58575826
Wendy Marx (1995) "Smart Marketing Are Now Seeing College Students With Dollar Signs In Their Eyes" Management Review
ירחון מקצועי "על השולחן" (11/2000).
למרות זאת, כיום לחברה קו אשראי גדול בבנק
כפי שמצא MARX הנקודות שמשפיעות עליהם הם פרסום בנקודות מכירה. ישנה עדיפות לפרסום במוצרי מעורבות נמוכה בנקודות המכירה.
Gary F. Mckinnon J.Patrick Kelly E. Doyle Robinson "Sales Effects Of Point-Of-Purchase In-Store Signing" Journal Of Retailing Volume 57 Number 2 Summer 1981
Dibb, s. et. al (2000), Pp 212-219
1

תגים:

מזון · מתחרה · מתחרים · SWOT · פירמה · ניתוח · אסטרטרגיה · מסעדה · פורטר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכנית שיווק- הרחבת פעילות "קפיטריית רפואה" באוניברסיטת תל אביב", סמינריון אודות "תוכנית שיווק- הרחבת פעילות "קפיטריית רפואה" באוניברסיטת תל אביב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.