היישום אינו מחובר לאינטרנט

טלוויזיה בריטית - השינוי בהרכב הצופים באופרות סבון

עבודה מס' 063703

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת העלייה באחוזי הצפייה של גברים באופרת הסבון "איסט אנדרס".

3,696 מילים ,15 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מאז ימיה הראשונים של הטלוויזיה הבריטית היא היוותה מודל לארגוני תקשורת בארץ ובעולם. נרצה לבחון את סיבת הצלחתו של השידור הבריטי ואת אופיו המיוחד, ע"י ניתוח של אופרת הסבון הפופולארית "איסט אנדרס" וע"י כך לנסות להבין את תרומתה של הטלוויזיה הבריטית ואת יכולת השפעתה על צופים ברחבי בריטניה ומחוצה לה.
ה- British Broadcasting Corporation ,BBC , נוסדה בתחילת שנות ה-20, כשמייסד רשת השידור, ג'ון ריית', שאף להקים רשת ממשלתית שלא תמומן מפרסומות, כמו בארה"ב, אך מצד שני לא רצה שידור מטעם השלטון כמו בברית המועצות. מטרת הרשת היתה לחנך, לידע ולבדר את הבריטים ללא התערבות ממשלתית ופוליטית בתוכן השידורים. ה-BBC החל לשדר כערוץ רדיו ממלכתי, הממומן ע"י אגרה. השידור הראשון של הרשת בוצע ב-14 בנובמבר 1922, ושודר מהתחנה הראשית בלונדון, ומתחנות מקומיות ברחבי המדינה. שידורי הטלוויזיה הבריטית החלו בשנת 1936. בימים שלפני מלחה"ע השנייה, נתפס הערוץ כמוסד ממלכתי חשוב ובנה לעצמו מוניטין עקב החשיבות של הרדיו כמספק מידע, מלכד חברתי ואף נתפס כ"קול האומה" (Hood, 1997). השידורים נקטעו בשנת 1939, עם פרוץ המלחמה וחודשו בשנת 1946. שנות ה- 50 היו תחילת ההתבססות של שידורי הטלוויזיה המתחדשים, ב-2/6/53 הוכתרה אליזבת ה- 2 למלכה והטכס שודר בשידור חי מכנסיית ווסטמינסטר. זו הייתה הפעם הראשונה שמצלמות הורשו להיכנס לכנסיה והיו שחשבו שצילום האירוע והעברתו לכל פשוטי העם פוגע ביוקרה ובחשיבות של הטכס. אך הטלוויזיה ניצחה והטכס שודר לכ-20 מיליון צופים ברחבי בריטניה.

בחרנו לנתח את סדרת הטלוויזיה "איסט אנדרס", East Enders, המשודרת בארץ בערוץ BBC Prime מידי יום בשעה 20:30. איסט אנדרס היא אופרת סבון המשודרת בבריטניה מאז 1985 וזוכה לשיעורי צפייה גבוהים ביותר. היא החלה את דרכה ב-BBC1 ועברה לאחר מכן לשדר בערוץ הנוכחי.
נדון בניתוחנו את הסדרה "איסט אנדרס" בתופעה שמומחים רבים התעלמו ממנה, קרי, השינוי בהרכב הצופים באופרות סבון. ננסה לעמוד את השינוי בסדרה, תוך בחינה מדוקדקת של מחקרים שונים אשר ניסו להתחקות אחר הבדלי הג'נדר בהרכב הצופים וכן ננסה להבין את המקור שהביא לעלייה באחוזי הצפייה של הגברים באופרת הסבון "איסט אנדרס", כפי שסבור 1991) Geraghty). התעלמות זו של המומחים מן התופעה, היא זו שהביאה אותנו לנתח דווקא פן זה של הסדרה ולא אחר.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירה ספרותית
שיטת המחקר
ניתוח
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Abercrombie, Nicholas(1996): Television and Society. Cambridge: Polity Press.
Buckingham, D. (1987): Public Secrets: 'EastEnders' and its Audience. London: BFI.
Geraghty, C. (1991): Women and Soap Opera. Cambridge: Polity Press.
Hood, Stuart and Tabary-Peterssen (1997) 'The History of Terrestrial Television' pp. 28-39 in On Television. London: Pluto Press (fourth edition).
Kilborn, R. (1992): Television Soaps. London: Batsford
Tracey, Michael (1998) `The New Television in Britain' pp. 201-219, in: The Decline and Fall of
Public Service Broadcasting. Oxford: Oxford University Press
Tracey, Michael (1998) `Principles of Public Service Broadcasting' pp. 18-32, in: The Decline and Fall of Public Service Broadcasting. Oxford: Oxford University Press.
Livingstone, S. (1990): Making Sense of Television. Oxford: Pergamon
McQuail, D. (1987): Mass Communication Theory. London: Sage
Morley, D. (1986): Family Television. London: Routledge

תגים:

אופרת סבון · טלוויזיה בריטית · דמויות עלילה · טלנובלה · טלויזיה בריטית · אנגלית · דרמה יומית · רייטינג · מגדר · צופים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טלוויזיה בריטית - השינוי בהרכב הצופים באופרות סבון", סמינריון אודות "טלוויזיה בריטית - השינוי בהרכב הצופים באופרות סבון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.