היישום אינו מחובר לאינטרנט

מודלים לסביבות הוראה מבוססות אינטרנט

עבודה מס' 063352

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת שלושה מודלים לסביבות הוראה מבוססות אינטרנט והתרומה החינוכית של שילוב הטכנולוגיה בחינוך.

5,317 מילים ,26 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בשל ההשפעה הפוטנציאלית של האינטרנט על אמונותיהם ודעותיהם של אנשים רבים, ישנה זיקה בין הרשת לעתיד החברה, לדמוקרטיה, למדע ולחינוך. השימוש במחשב כמעט בכל אספקט חיינו הנו עובדה ולא תופעה חולפת (שמלא, 1999). גם במערכת החינוך קיימת כבר מספר שנים הוראה בעזרת מחשב, שעל-פי מחקרים עשויה להביא לשיפור בלמידה ובהישגים.
אנשי חינוך רבים בעולם ובארץ מנסים לרתום את השימוש ברשת לשירות חזונם החינוכי ולשאיפתם להשגת מטרות לימודיות. פעילות זו באה לידי ביטוי ביצירה גדלה והולכת של אתרים לימודיים, סביבות למידה מבוססות אינטרנט. כמו כן, בתי ספר רבים מצטרפים לקהל המתנסה בפרוייקטים ייחודיים, בהם יש לרשת תפקיד מרכזי כמקור מידע, כאמצעי לתקשורת, ככלי יצירה או כאמצעי להעברת אינטראקציות לימודיות. שימוש זה מעלה שאלות יסודיות הנוגעות בהיבטים בסיסיים של משאב חינוכי זה, כגון: תהליכים קוגניטיביים המתרחשים בעת הלמידה המקוונת, המבנה המתבקש של תכנית לימודים וחומרי הלימוד בעידן הדיגיטלי, ואף פקידי בית הספר בסביבה עתירת טכנולוגיה (נחמיאס ומיודוסר, 2001).

העבודה מציעה שלושה מודלים לסביבות הוראה מבוססות אינטרנט וממחישה את התרומה החינוכית של שילוב הטכנולוגיה בחינוך. המודלים המוצגים בעבודה הם: תקשורת ולמידה מרחוק, מיומנויות מידע בסביבת האינטרנט וסביבת האינטרנט כמדיום ליצירה. המסקנה בעבודה זו, כי ויזואליות ווירטואליות של האינטרנט, אחזור וחיפוש מידע יעיל, האפשרות לתקשורת סינכרונית וא-סינכרונית ויצירתיות המתאפשרת באינטרנט מהווים אמצעי רב-עוצמה למימוש מטרות חינוכיות.

תוכן העניינים:
מבוא
מודל 1 - תקשורת ולמידה מרחוק
1.1 למידה סינכרונית (real time)
1.2 למידה א-סינכרונית (time delayed)
1.3 השלכות חינוכיות
1.4 היתרונות והחסרונות בדיון סינכרוני וא-סינכרוני
מודל 2 - מיומנויות מידע בסביבת האינטרנט
2.1 חיפוש מידע
2.2 אסטרטגיות ושיטות חיפוש באינטרנט
2.3 גורמים המשפיעים על החיפוש
2.4 פעילות קוגניטיבית טרם חיפוש מידע באינטרנט
מודל 3 - סביבת אינטרנט כמדיום ליצירה
3.1 עיצוב דף באינטרנט
3.2 עיצוב תוכן בדפי האינטרנט
3.3 עיצוב האתר
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אורן, א' (1991). מיומנויות ואסטרטגיות חיפוש מידע בהוראת מאגר מידע המשולב בשיעורי היסטוריה. חיבור לשם קבלת תואר דוקטור למדעי הרוח. אוניברסיטת תל-אביב.
אורן, א' (1999). הכל דיבורים: מקומם של ערוצי שיח סינכרוני בתהליכי למידה. מחשבים בחינוך, 50, 19 - 28.
אורן, א' וחן, ד' (1986). תהליכי חיפוש מידע בעידן האלקטרוני והשפעתו על דרכי רכישת ידע. אוניברסיטת תל-אביב, המעבדה לחקר יישומי מחשב בחינוך, דו''ח מחקר מס' 18.
אורן, א' וחן ד' (1988). פיתוח מיומנויות ואסטרטגיות חיפוש מידע במאגר ממוחשב. אוניברסיטת תל-אביב, המעבדה לטכנולוגיית ידע, דו''ח מחקר מס' 24.
נחמיאס, ר' ומיודוסר, ד' (2001). שילוב אינטרנט בחינוך. עיונים בטכנולוגיה ובמדעים, 34, 3-4.
פרנפס, א' (1999). מידענות מתוקשבת. תל-אביב: אורט ישראל.
שמלא, ע' (1999). מאפייני השימוש באינטרנט בקרב ילדים בגילאים 18 - 12. אוניברסיטת תל-אביב. עבודת גמר לקבלת תואר מ.א.
Bates, M. J. (1996). Learning about the information seeking of interdisciplinary scholars and students. Library Trends, 45, 155-164.
Borgman, C. L. (1987). The study of user behavior on information retrieval system. Outlook - Information Retrieval, 19 (3-4), 35-48.
Carnot, M. J., Dunn, B., Canas, A. J. (1999). Concept maps vs. web pages for information searching and browsing. Institute for Human and Machine Cognition. University of West Florida.
Chism, N. (2001). Handbook of instructors on the use of electronic class discussion. Office of Education Faculty. Ohio State University.
Colvin, G. (1986). The current state of text retrieval. The New Papyrus CD ROM, Microsoft Press, 131-136.
Doyle, C. S. (1994). Information literacy in an information technology: A Concept for the information age. Syracuse, NY: ERIC Clearinghouse on Information Technology.
Kafai,Y., Bates, M. J. (1997). Internet web - searching instruction in the elementary classroom: Building a foundation for information literacy. School Library Media Quarterly, 25, 103-111.
Kuhlthau, C.C. (1993). Seeking meaning: A process approach to library and information services. Norwood, NJ: Ablex.

תגים:

מחשבים · בחינוך · אינטרנט · אתרי · חיפוש · לאיתור · למידה · מידע · מרחוק · סינכרונית · שיטות · תכנון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מודלים לסביבות הוראה מבוססות אינטרנט", סמינריון אודות "מודלים לסביבות הוראה מבוססות אינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.