היישום אינו מחובר לאינטרנט

"ילדים כצרכנים"

עבודה מס' 062591

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות התנהגותם של ילדים כצרכנים והשתלשלות ההתפתחותית של הילד במעבר מהילדות לבגרות.

8,720 מילים ,3 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
הקדמה
חלק 1 - מסגרת להתנהגות ילדים כצרכנים
שלבים בהתפתחות קוגניטיבית
שלב ראשון ( Sensorimotor) - מלידה עד גיל שנתיים
שלב שני (Preoperational) - מגיל שנתיים ועד גיל שבע
שלב שלישי (Concrete Opertional) - מגיל שבע ועד תשע
שלב רביעי (Formal Opertional) - מגיל תשע ועד בגרות
שלבים בהתפתחות חברתית
שלבים בצריכה חברתית
השלב התפיסתי
השלב האנליטי
שלב ההשתקפות
חלק 2 - פרסום השפעתי וידע
הבחנה בין פרסומת לבין תוכנית
הבנת כוונת הפירסום
זיהוי דיעות קדומות והולכות שולל בפירסום
שימוש במגננות קוגניטיביות נגד פירסום
ידע של טקטיקות, פירסום ותמונות
TRANSACTION KNOWELEDGE
ידע על מותגים ומוצרים
ידע מובנה
מידע סימבולי
ידע על צריכה ומיומנויות צריכה
תסריט הקנייה
מיומנויות קנייה
ידע מחירים
חלק 3 - יכולות ומיומנויות בקבלת החלטות
פירסום מידע
הערכת והשוואת מוצרים
אסטרטגית קבלת החלטות
השפעות רכישה ואסטרטגיות משא ומתן
מוטיבציות צריכה וערכים
חומרנות
סיכום
נספח: שלבים בסוציליזציה הצריכה
השפעות חברתיות
ביבליוגרפיה

מבוא
ב25 - השנים האחרונות נערכו מחקרים נושאי תוצאות בנושא התנהגות הצרכן.
המטרה של עבודתנו היא להתמקד בהתפתחות התנהגותם של ילדים כצרכנים. אנו נתמקד
בהשתלשלות (רצף) ההתפתחותית של הילד בצמיחת וגדילת הידע, הכישורים והערכים שילדים
עוברים מהילדות לבגרות.
ננסה להציג בעבודה מסגרת תפיסתית שתסייע בהבנת הצריכה. מסגרת זו בנויה ממספר שלבים
הקשורים להתפתחותו ובגרותו של הילד במונחים קוגנטיביים וחברתיים.
בנוסף, נציג ממצאים אמפרים של מספר חוקרים בנושא, שיציגו את השלבים השונים בהתפתחות
הכוללים את הידע של הילדים במוצרים, מותגים, פרסום, רכישה, מחירים, אסטרטגית קבלת
החלטות, אסטרטגיות השפעה של ההורים, מוטיבציות וערכים בצריכה. בהתבסס על ממצאי
העבר נציג תחזיות תיאורטיות לעתיד הנוגעות להתפתחות התנהגות הצריכה של הילדים.

מחקרים מדעיים שניסו לבחון את התנהגותם של ילדים כצרכנים החלו כבר בשנות ה50 - של
המאה הקודמת. המחקרים הראשונים עסקו בנאמנות למותגים ( 1955,Guest) ובצריכה של
מוצרים בסיסיים (Reisman and Roseborough 1955). במהלך שנות ה60 - התבצעו
מחקרים נוספים שניסו לבדוק את הבנתם של ילדים בשיווק1, השפעות של הורים בקבלת החלטה
של ילדים2. המחקרים שנעשו בשנות ה60 - היו החלוצים אומנם אך היוו את אבן הדרך והגירוי
לחוקרים להמשך ביצועי המחקרים שנעשו בשנות ה70 -. מחקרים אחרונים אלו קיבלו התייחסות
ומשמעות רצינית בכתובים, דבר שהיה פועל יוצא של התערבותם של גופים ועמותות שביקרו את
תעשיית פרסומות הילדים. במשך 25 השנים האחרונות נעשו מחקרים רבים בנושא צרכנות ילדים.
מחקרים אלו נגעו בידע הילדים על מוצרים, מותגים, פרסום ומחירים, אסטרטגיות שונות לקבלת
החלטות והשפעות הורים. מחקרים אחרים ניסו לבדוק את התפתחותם של סממני הצריכה,
מוטיבציות לרכישה.
המטרה של עבודה זה היא למזג בין מחקרים שונים שנעשו ב25- השנים האחרונות בנוגע לדרך
ולתהליכים הנוגעים לצריכה של ילדים עד הבגרות.
אנו נתמקד במחקרים ומאמרים שפורסמו במגזינים מקצועיים העוסקים בשיווק ובתקשורת בין
השנים 1974 ל1998 -. העבודה תתחלק לשלושה חלקים עיקריים:
חלק ראשון - יעסוק בהתנהגות הצריכה, תוך התמקדות בהתפתחות התהליכים הקוגניטיביים
והחברתיים. אנו נציג את השלבים המשפיעים על התנהגות הצריכה ואת ההתאמה שעשו
החוקרים השונים בין השלבים השונים להתפתחותו של הילד, תוך התאמת השלבים לגיל הילד,
לידע ולכישוריו.
חלק שני - נציג את הידע של הילדים בפרסום, יכולת וכישורים בקבלת החלטות קנייה,
אסטרטגיות לניהול משא ומתן ובקשות ספציפיות מהמוצר, מוטיבציות קנייה, התייחסות הילדים
למותגים, מחירים ועוד.
חלק שלישי - יעסוק בתחזיות לעתיד הנוגעות להתפתחות הצריכה של ילדים.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
1. מחקר שנעשה על ידי McNeal , 1964
2. מחקרים שנערכו על ידי Berey and Pollay 1968 , Wells and LoSciuto 1966

הערת מערכת: לא כל מקורות העבודה מפורטים ברשימה הביבליוגרפית.

מקורות:

Moschis, George P. and Gilbert A. Churchill, Jr. (1978), Consumer Socialization: A Theoretical and Empirical Analysis," Journal of Marketing Research, 15 (November), 599-609
Age Differences in Children's Choice Behavior: The Impact of Available Alternatives - Deborah Roedder John and Ramnath LAKSHMI - RATAN
Deborah Roedder John and Mita Sujan (1990), "Age Differences in Product Categorization," Journal of Consumer Research, 16 (March), 452-460.

תגים:

egdelewonk · noitcasnart · האנליטי · ההשתקפות · השלב · השפעתי · התפיסתי · התפתחות · וידע · חברתית · יכולות · מיומניות · פרסום · צריכה · קוגנטיבית · שלב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""ילדים כצרכנים"", סמינריון אודות ""ילדים כצרכנים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.